گفتنی است که آیلتس آنلاین در اوایل سال 2022 توسط سازمان آیلتس، آغاز شده و از آن تاریخ فرصت انتخاب بین آیلتس هوم ادیشن و حضوری برای شرکت کنندگان میسر شد. ابداع این روش جدید برای شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک است. این شیوه‌ی کارامد این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم کرده که جهت رسیدن به اهداف شغلی و تحصیلی خود بتوانند آزمون را از خانه یا هر مکان مناسب دیگری ارائه بدهند. لازم به ذکر است که محتوا و قالب آزمون آیلتس هوم ادیشن شبیه آزمون حضوری است و هر چهار مهارت آیلتس آکادمیک Listening، Reading، Writing و Speaking  را پوشش می‌دهد. البته بخش گفتاری آن توسط یک ممتحن متخصص آیلتس به صورت آنلاین برگزار می‌شود تا توانایی برقراری ارتباط مؤثر آزمون دهنده سنجیده شود. از لحاظ بررسی با همان دقت توسط ممتحنین دوره دیده ارزیابی می‌شود. در صورت پذیرش آیلتس آنلاین از طرف سازمان مورد نظر، مانند آزمون آیلتس حضوری اعتبار آن مدت دو سال می‌باشد.

مزایای شرکت در آیلتس آنلاین چیست؟

نا گفته نماند که آزمون آیلتس آنلاین، برای بسیاری از متقاضیان علاوه بر اینکه گزینه‌ای جذاب است یک تجربه کاملاً جدید و پویا است و این موضوع بخاطر مزایای فراوانی است که این نوع آزمون نسبت به آزمون حضوری دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای آیلتس آنلاین را ذکر می‌کنیم :

  • منابع آموزشی جامع و به ‌روز در اختیار دارید : شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین آزمون آیلتس، به منابع آموزشی زیادی که همه هم کاملاً به روز هستند دسترسی داشته باشید. این منابع شامل مواردی چون : ویدئو و پادکست‌های آموزشی، آزمون‌های شبیه‌سازی شده، دوره‌های تعاملی و .. که همگی در اختیار شما قرار دارند، این اطلاعات کمک می‌کنند تا شما نقاط ضعف خود را شناخته و با برطرف کردن آنها آمادگی کامل برای آزمون داشته باشید.
  • در انتخاب مکان و زمان کاملاً آزاد هستید : شما برای آزمون دادن نیازی به تحمل ترافیک، دیر رسیدن، استرس مسیر و رفتن به یک مرکز آزمون خاص ندارید. آیلتس هوم ادیشن این فرصت را به شما می‌دهد تا آزمون خود را در محیط آرام مانند خانه یا دفتر دنج کاری خود برگزار کرده و هیچ دغدغه‌ای جز تمرکز بر خود امتحان نداشته باشید؛ تنها چیزی که لازم است تهیه کنید یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل به اینترنت پایدار است.
  • زمان خود را مدیریت کرده و تاریخ آزمون را خودتان تعیین می‌کنید : همانطور که می‌دانید تاریخ  آزمون حضوری از قبل تعیین شده است. اما در آزمون آنلاین شما می‌توانید روز و زمان آزمون را با توجه به اوقات فراغت خود تعیین کنید؛ این انعطاف پذیری در زمان به ویژه برای دانشجویان و شاغلینی که برنامه‌های روزمره‌ی آنها شلوغ است بسیار کاربردی می‌باشد.
  • کاملاً راحت هستید و استرس شما کنترل می‌شود : حتماً می‌دانید که در بیشتر اوقات چالش‌های محیطی، شلوغی فضا و حضور دیگر داوطلبان و ناظرین جلسات ناخواسته تأثیر منفی روی عملکرد شما گذاشته و ممکن است تمرکز شما را بهم بریزد، اما در آزمون آنلاین شما محیطی آرام و خصوصی را انتخاب کرده و با تمرکز بالا به دور از هر گونه استرس و مشغله‌ی فکری آزمون خود را ارائه می‌دهید.
  • نتایج بدون اتلاف وقت اعلام شده و به آنها دسترسی دارید : دریافت سریع نتایج در واقع یکی از مهم‌ترین مزایای آیلتس آنلاین است؛ برخلاف اعلام نتایج آزمون حضوری که احتمالاً چند هفته زمان می‌برد در آزمون آنلاین شما می‌توانید نتایج خود را بدون اتلاف وقت و در کمتر از یک هفته دریافت نمایید. این مورد برای کسانی که برای ارئه مدرک به مراکز کاری یا دانشگاهی نیاز فوری به نتیجه آزمون داشته و برنامه‌ی آنها فشرده است بسیار کارامد می‌باشد.
  • از دیگر مزایای آزمون آیلتس آنلاین می‌توان به این موارد اشاره کرد : در هزینه‌ شرکت در آزمون صرفه‌جویی می‌شود، مهارت‌های زبانی به طور دقیق ارزیابی می‌شود، شمارنده کلمات در بخش رایتینگ آزمون در اختیار دارید، شرایط مناسب برای شرکت افراد بیشتری در آیلتس مهیا می‌شود.

آزمون آیلتس آنلاین دارای چه ویژگی‌های خاصی است ؟  

  • آزمون کاملاً دیجیتالی است : تمامی قسمت‌های آیلتس هوم ادیشن از مرحله ثبت‌نام تا برگزاری آزمون گفتاری (Speaking) و دیگر بخش‌ها به ‌صورت آنلاین و از راه دور برگزار می‌شوند.
  • آزمون آنلاین با همان استانداردهای آزمون حضوری برگزار می‌شود : از جمله ویژگی‌های مهم آزمون آیلتس آنلاین این است که محتوای آزمون و استانداردهای ارزیابی با نسخه حضوری کاملاً یکسان بوده و هیچ تفاوتی در نحوه ارزیابی و امتیازدهی ندارند.
  • آزمون از طریق پلتفرمی امن برگزار می‌شود : لازم است بدانید که آزمون آیلتس آنلاین از طریق یک پلتفرم امن به نام Inspera Exam Portal برگزار می‌شود که تضمین می‌کند آزمون‌دهنده در محیطی کاملاً کنترل ‌شده قرار دارد و امکان تلقبی به هیچ وجه وجود ندارد.
  • آزمون گفتاری از طریق ویدئو ارائه می‌شود : بخش Speaking آزمون آیلتس آنلاین به طور مستقیم و توسط یک ممتحن حرفه‌ای از طریق ویدئو کال انجام می‌شود این کار کمک می‌کند آزمون کاملاً مشابه حضوری برگزار شود.

نا گفته نماند که در حال حاضر آیلتس هوم ادیشن، در سراسر کشور توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی زیادی پذیرفته شده و به ‌عنوان جایگزینی معتبر برای نسخه حضوری و آکادمیک این آزمون شناخته شده است.

آزمون آیلتس کاغذی بهتر است یا آزمون آیلتس آنلاین؟  

گفتنی است که تصمیم‌گیری درباره اینکه در آزمون آیلتس آنلاین شرکت کنید یا در آزمون کاغذی آیلتس، کاملاً وابسته به شرایط شما می‌باشد؛ می‌توانید با حوصله مزایا و معایب آزمون آنلاین آیلتس را بررسی کرده و تصمیم‌گیری کنید که کدام شیوه برای شما کارامدتر است به عنوان مثال : اگر خیره شدن به صفحه کامپیوتر برای شما آزاردهنده بوده و باعث کاهش تمرکز شما می‌شود، قطعاً انتخاب آیلتس حضوری برای شما بهتر است، اما اگر برای ارائه نتایج آزمون به دانشگاه، وقت شما محدود است بهتر است آزمون هوم ادیشن را انتخاب نمایید.

نتیجه گیری

آزمون آیلتس هوم ادیشن نسخه آنلاین آزمون بین‌المللی آیلتس است؛ لازم به ذکر است که این نسخه از آیلتس نیازمند مهارت‌هایی چون : کار با کامپیوتر، تایپ سریع با کیبورد و توانایی فکر کردن همزمان با تایپ است. همانطور که گفتیم این آزمون مزایای زیادی دارد و هر ساله در ترکیه، ایران، پاکستان، هند، ژاپن، برزیل، عربستان و ۱۳۳ کشور دیگر برگزار می‌شود که دانش آموختگان می‌توانند در این آزمون مهارت خود را در زبان انگلیسی بیازمایند؛ اگر مهارت تایپ عالی دارید، در زمان تعیین شده می‌توانید به راحتی به تمامی سوالات پاسخ دهید؛ همچنین گزینه هایلایتر به شما در هایلایت کردن متن‌های آزمون کمک خواهد کرد و در گوشه‌ای از صفحه یک تایمر وجود دارد که با آن راحت‌تر می‌توانید زمان خود را برای پاسخ‌گویی به سوالات مدیریت کنید. ضمن اینکه نتیجه‌ی آزمون را نیز در کوتاه‌ترین زمان و بین  ۳ تا ۵ روز دریافت خواهید کرد.

سؤالات متداول

  1. آیلتس هوم ادیشن چیست ؟ آیلتس هوم ادیشن یا همان آیلتس آنلاین، مانند آیلتس کاغذی چهار مهارت آیلتس آکادمیک – Listening، Reading، Writing و Speaking را در بر می‌گیرد و ارزیابی آن با همان دقت توسط ممتحنین آموزش دیده انجام می‌شود.
  2. نمره آزمون آیلتس هوم ادیشن چگونه محاسبه می‌شود؟ نمره نهایی شما در آزمون آیلتس آنلاین مانند حضوری میانگینی از نمره ۴ مهارت شنیداری، نوشتن، درک مطلب و مکالمه است. ضریب این ۴ مهارت یکسان بوده و نمره نهایی شما عددی از ۱ تا ۹ است. دریافت نمره صفر در صورتی است که اصلاً در جلسه آزمون حاضر نشده باشید.
  3. برای آزمون دادن به شکل آنلاین چه چیزهایی لازم است ؟ لازمه‌ی این امتحان داشتن یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ با اتصال اینترنت پایدار و دوربین است تا بازرس بتواند آزمون را در حین انجام آن در منزل بررسی نماید.

source

توسط funkhabari.ir