بر اساس گفته‌های تاد فیلیپس کارگردان فیلم جوکر، مکان واقعی گاتهام در ایالت نیوجرسی نبوده و نیویورک محل اصلی است. از آنجایی که مکان اصلی گاتهام در کمیک‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها مشخص نیست، بحث‌های زیادی در مورد مکان اصلی گاتهام در میان بوده است. این شهر از همان ابتدای معرفی خود در کمیک شماره 4 بتمن مکان مشخصی نداشت. معمولا شماره کوچه‌ها و محله‌ها تغییر می‌کرده و جای ثابتی نداشته و این مسئله به عنوان یک راز نگه‌ داشته شده بود. فیلیپس در مصاحبه جدید خود پرطرفدارترین تئوری را رد کرد و بر اساس این مصاحبه، مکان واقعی گاتهام در نیویورک است.

فیلیپس نظریه محبوب را تأیید کرد اما در ادامه گفت که این تئوری برای مکان واقعی گاتهام از ریشه‌شناسی نام مستعار استفاده کرده‌اند. فیلم Joker: Folie à Deux حول محاکمه آرتور فلک (Arthur Fleck) می‌چرخد که توسط دادستان منطقه‌ای، هاروی دنت (Harvey Dent) رهبری می‌شود. فیلم بر این موضوع تاکید دارد که این پرونده تحت عنوان «ایالت نیویورک علیه آرتور فلک» نامگذاری شده است. ارجاعات صریحی مانند شماره‌پلاک‌ها و اسناد نیز تأیید می‌کنند که شهر گاتهام در ایالت نیویورک قرار دارد. او به IGN گفت: «خب، معمولاً گفته می‌شود که گاتهام در نیوجرسی است. این موضوع مورد بحث قرار گرفت. نه با کسی در DC، بلکه بین خودمان. ما به نوعی با ایده ما که داریم خودمان را فریب می‌دهیم جلو رفتیم. فقط به خاطر اینکه ایالت نیوجرسی علیه آرتور فلک خیلی مسخره به نظر می‌رسد.»

گاتهام واقعی جوکر

ایالت نیویورک علیه آرتور فلک

فیلم «جوکر» نشانه‌هایی از گاتهام به عنوان بخشی از نیویورک دهه 1980 داشت. فیلیپس تأیید کرد که این انتخاب عمدی بوده تا فیلم را از برنامه‌های برادران وارنر برای دنیای توسعه‌یافته DC (و بازراه‌اندازی آینده DCU جیمز گان) جدا کند. او به CinemaBlend گفت: «یکی از دلایل این بود که تا فیلم از دنیای DC جدا شود. وقتی به شرکت پیشنهاد دادم و فیلمنامه را تحویل دادم، می‌خواستم نشان دهم که این فیلم با هرچیز دیگری که وارنر دارد، فرق می‌کند. جوکر من یک جهان جداگانه بوده و شهر مکان واقعی گاتهام آن نیویورک است. تا حدی که در گذشته، قبل از هر چیز دیگری اتفاق می‌افتد.» فیلم «جوکر» در نیوآرک، نیوجرسی و شهر نیویورک فیلمبرداری شد.

در دومین فیلم جوکر، آرتور فلک در حال محاکمه برای قتل‌هایی است که در شهر مرتکب شده است. این فیلم ادامه‌ای مستقیم از پایان «جوکر» است اما ژانر جدیدی با خود دارد. بر اساس تریلرها، لحن و محیط فیلم مشابه فیلم اصلی و در مکان واقعی گاتهام است. همچنین بهتر است بدانید منتقدان اصالت «جوکر» را با فیلم‌های «راننده تاکسی» و «The King of Comedy» مقایسه کرده‌اند. به‌ویژه شخصیت آرتور و وسواس او نسبت به مجری برنامه‌های گفت‌وگو موری فرانکلین. فیلیپس تأکید کرده که فیلم بعدی، آخرین فیلم او درباره جوکر است و یک پایان داستان برای داستان آرتور فلک است.

رویدادهای جوکر دو سال پس از فیلم اول اتفاق می‌افتد. آرتور پس از دوره کشتار خود به بیمارستان ایالتی آرکهام منتقل شده است. فیلیپس گفت که در Joker: Folie à Deux به عمق جنون آرتور خواهد پرداخت. او به رسانه Variety گفت: «هدف این فیلم این است که احساس کنید توسط افراد دیوانه ساخته شده است. زندانیان در حال اداره آسایشگاه هستند.»

منبع: CBR

source

توسط funkhabari.ir