می‌توانید بهترین بازیکنان جهان را در تیم داشته باشید، اما اگر نتوانید آن‌ها در چینشی با ثبات قرار بدهید هیچگاه به جامی نخواهید رسید. بهترین ترکیب های FC 25 همگی بر یک اساس ساخته شده‌اند: پایه‌ی دفاعی قدرتمند. هدف فوتبال، درگیری با رقیب، بدون از دست دادن قدرت حمله‌ی خود است تا بتوانید در فرصت مناسب بدون وقفه از فاز دفاع به فاز هجوم بروید و با گزینه‌های فراوان برای پاس دادن، به دروازه‌ی حریف برسید. در تئوری به خصوص با گزینه‌های فراوان منطقه‌ای (Positional) که به لطف سیستم جدید Player Roles به بازیکنان فیفا ۲۵ داده شده، شما می‌توانید با هر چیدمانی به هدف گفته شده برسید. در عمل اما، بهترین ترکیب های اف سی ۲۵ به شما اجازه می‌دهند کارهای هجومی را سریع‌تر، راحت‌تر و با ثبات بیشتر پیش ببرید. ویجیاتو در این مطلب با توجه به تیمی که انتخاب کردید، مناسب‌ترین گزینه‌ها برای پیروزی را برایتان مهیا کرده است.

بهترین ترکیب های FC 25


ترکیب ۱-۲-۳-۴

درست مانند سال گذشته، ۱-۲-۳-۴ از نظر بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای به عنوان چیدمان متا (قدرتمند‌ترین چیدمان) شناخته می‌شود. این بخاطر وجود دفاعی منسجم و خط حمله‌ای انعطاف‌پذیر است که به بازیکنان شما گزینه‌های فراوانی برای پاس دادن و دور زدن تیم همچنین منسجم حریف می‌دهد.

۴-۳-۲-۱ با چیدمان ۳-۳-۴ بدین علت تفاوت دارد که در آن دو هافبک هجومی بجای وینگر‌ها حضور دارند و بیشتر از هر بازیکن دیگری در حملات شرکت می‌کنند. این مسئله نمایشی نه چندان واقع‌گرایانه از فوتبال واقعی ارائه می‌دهد، اما اجازه‌ی انتقال توپ سریع‌تری را در فوتبال مجازی نیز فراهم می‌کند. همچنین در اوایل بازی این چیدمان اگر چند هافبک هجومی خوب پک کرده باشید، حسابی به کار می‌آید.

اگر هم وینگرهای خوبی دارید، همچنان می‌توانید از این ترکیب قدرتمند بهره ببرید. بسیاری از حرفه‌ای‌ها با ۱-۵-۴ کار را شروع می‌کنند، سپس با تغییری سریع خط هافبک را جلو برده و به لطف Player Roles و هوش مصنوعی هجومی جدیدی که دارد، بازیکنان وینگر را در پست‌های دلخواه خود نگه می‌دارند. با انجام این کار تیم شما دفاعی منسجم در حالت ۱-۵-۴ انجام داده و سپس در ضد حمله یا به کل با گرفتن توپ، بازیکنان در میانه‌ی میدان جمع می‌شوند و شروع به ارسال پاس‌های کوتاه و سریع می‌کنند.

اگر می‌خواهید که ترکیب میانه زمین را به بهترین شکل ممکن ببندید، می‌توانید به مطلب بهترین هافبک بازی FC 25 مراجعه کنید.

این کار شبیه به سبک مورد علاقه‌ی تیم‌های ردبول و سرمربی‌هایی همچون رالف رانگنیک، یولیان ناگلزمن و جسی مارش است اما در بازی بسیار موثرتر از زندگی واقعی ظاهر می‌شود.

ترکیب ۲-۴-۴

۴-۴-۲ یکی از شناخته شده‌ترین چیدمان‌های فوتبال است و از آنجایی که می‌توانید از آن در اوایل و سطوح بالاتر بهره ببرید، ترکیبی قابل اتکا در فیفا ۲۵ به حساب می‌آید. این چیدمان مخلوطی قدرتمند از دفاعی تنومند و انعطاف پذیری تاکتیکی پیشنهاد داده و به شما اجازه می‌دهد حملاتی اثرگذار با گزینه‌هایی فراوان برای پاس دادن، بدون دادن فرصت ضد حمله به حریف، اجرا کنید. عبارت فوتبالی‌ها برای این اتفاق «دفاع در حال استراحت» است که به صورت خلاصه یعنی بازیکنان شما در هر لحظه در شرایطی خوب برای بازپس‌گیری مالکیت هستند.

در قالب ۲-۴-۴ شما می‌خواهید که دفاع راست و چپ، هر دو به صورت کامل عقب بمانند و دفاع ۴ نفره‌ی محکم را شکل بدهند. سپس در میانه‌ی زمین، باید از حضور قوی‌ترین هافبک خود در دفاع اطمینان حاصل کنید تا سنگر جلوی دروازه قوی‌تر بشود. با این وجود اما برای جلوگیری از تنها ماندن مهاجما، باید دومین هافبک میانی خود را بالانس نگه دارید.

اگر برایتان سوال است بهترین مدافع بازی کیست، می‌توانید به مطلب بهترین مدافعان FC 25 مراجعه کنید.

در وینگ‌ها، با این ترکیب بازیکنان شما بسیار نزدیک به خط و آخرین مدافع، بازی می‌کنند که می‌تواند باعث کاهش گزینه‌های پاس هنگام تغییر از فاز دفاع به حمله بشود. در نتیجه برای دو بازیکن خط حمله نیاز به یک گزینه‌ی تمام کننده و یک گزینه با تکنیک و قدرت پاس بالا دارید که بتواند در پست ۹ کاذب پشت مهاجم قرار بگیرد. این اتفاق گزینه‌های شما برای پاس دادن هنگام حمله را افزایش می‌دهد. بدون یک شماره‌ی ۱۰ تخصصی، ممکن است حس کنید یک سوراخ بسیار بزرگ در پشت مهاجمان خود دارید.

ترکیب ۳-۳-۴

۴-۳-۳ بخاطر انعطاف پذیری فراوان به لطف نسخه‌های متفاوتی که دارد، بسیار محبوب است. این چیدمان بسیار مشابه ۱-۲-۳-۴ عمل کرده و فقط مقداری عرض بازی را بیشتر می‌کند که البته می‌توانید این مورد را نیز تغییر دهید. با استفاده از سیستم جدید Player Roles در FC 25 حالا می‌توانید گزینه‌های فراوانی را با این ترکیب امتحان کنید و رقیب را مدام در شک و شبهه قرار دهید.

در یکی از نسخه‌های قبلی، ۳-۳-۴ چیدمانی فوق‌العاده بود که اجازه می‌داد به سبک گواردیولا، تیم خود را به ۵ نفر در دفاع و ۵ نفر در حمله تقسیم کنید. در حمله، یک مهاجم پیشرفته با حمایت یک مهاجم سایه‌ی تکنیکی و سریع با قدرت دریبل بالا برای پیش بردن توپ و وینگر‌هایی برای پاس‌های کات‌بک، حضور دارند.

همچنین اگر برایتان سوال است بهترین گلزن بازی کیست، به مطلب بهترین مهاجم FC 25 مراجعه کنید.

باقی خط میانی نیز از یک بازیکن باکس تو باکس برای وصل کردن فاز دفاعی و حمله و یک هافبک دفاعی که تنها کارش جلوگیری از ضد حمله‌های تیم حریف است، تشکیل می‌شود. در نهایت تیم، با خط دفاعی‌ای ۴ نفره که پشت هافبک دفاعی در حال حرکت قرار می‌گیرند، بسته می‌شود.

ترکیب ۲-۱-۳-۴

به صورت خلاصه، اگر تیم خود را پر از هافبک‌های میانی خوب و تعداد کمی وینگر می‌بینید، ۲-۱-۳-۴ یک چیدمان منسجم دیگر است که هافبک تهاجمی را اولویت قرار داده و با تعدادی بازیکن باکس تو باکس بجای گزینه‌های هجومی، فرصت‌هایی برای پاس دادن ایجاد می‌کند. این ترکیب همچنین برای تیم‌هایی که تعدادی مهاجم خوب دارند که نمی‌شود نیمکت نشینشان کرد، به کار می‌آید.

با این حال درست است که دروازبان در چیدمان یک تیم محسوب نمی‌شود اما نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ پس بهتر است به مطلب بهترین دروازه بان در FC 25 نیز مراجعه کنید

با این چیدمان باید از داشتن بازیکنان هجومی کافی اطمینان حاصل کنید، وگرنه سه گزینه‌ی خط حمله‌ی شما به سادگی تنها شده و توپ را از دست می‌دهند. در فیفا ۲۵ هوش مصنوعی وینگ‌بک‌ها بسیار قوی به نظر می‌رسد چیزی که می‌تواند گزینه‌هایی در عرض برای شما مهیا کند، البته این کار ممکن است تیم را در خطر ضد حمله قرار دهد. اگر دوست دارید از یک وینگ‌بک هجومی بهره ببرید، پیشنهاد می‌کنیم او را در سمت هافبک میانی متعادل خود قرار دهید تا کسی برای پر کردن جای او حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط funkhabari.ir