سری وارهمر(Warhammer) تاریخچه‌ی درازی دارد. از بازی‌های مینیاتوری و رومیزی آن که برای اولین‌بار درسال ۱۹۸۷ عرضه شدند گرفته، تا بازی‌های ویدیویی مختلفی که دردسترس بازیکنان قرارگرفته‌اند. وارهمر دو دنیای اصلی دارد؛ اولی وارهمر فانتزی نام دارد و دومی، وارهمر ۴۰.۰۰۰ که بیشتر ما با آن آشنا هستیم. در ادامه با نقد و بررسی بازی Warhammer 40000: Space Marine 2، جدیدترین عنوان این سری، از بخش نقد و بررسی وبسایت دنیای‌بازی همراه ما باشید.

فهرست محتوای نقد و بررسی بازی Space Marine 2

سری Warhammer 40K در دنیایی تاریک و آینده‌ای دور روایت می‌شود؛ جایی که نبردهای خونین میان انسان‌ها و موجودات شیطانی هیچگاه متوقف نمی‌شود. جدیدترین عنوان این سری، یعنی بازی Space Marine 2، یک بازی شوتر سوم‌شخص و هک‌ان‌اسلش(Hack and Slash) است که داستان آن پس‌از وقایع قسمت اول جریان دارد.

نقد و بررسی بازی Space Marine 2

دراین بازی باری دیگر کنترل کاپیتان دمتریان تایتوس(Demetrian Titus) را دردست می‌گیرید. ابرسربازی(Ultramarine) که پس‌از اتفاقات قسمت اول، اکنون فرماندهی گروه «نگهبانانِ مرگ»(Deathwatch) را برعهده دارد. نگهبانان مرگ گروهی هستند که به سیارات دیگر اعزام می‌شوند و ماموریت اصلی آن‌ها، محافظت از انسان‌ها دربرابر حملات بیگانگان است.

بگذارید نقد و بررسی بازی Space Marine 2 را با بخش داستانی شروع کنیم. درآغاز بازی، تایتوس و گروهش، به منطقه‌ای در سیاره کاداکو(Kadaku) اعزام می‌شوند تا با موجودات بیگانه‌ای به نام تیرانید(Tyranid) که به پایگاه انسان‌ها حمله کرده‌اند، مبارزه کنند و از پروژه‌ای به اسم آرورا(Aurora) محافظت کنند. اما قبل از فرود، در آسمان توسط تیرانیدها مورد حمله قرار می‌گیرند و دریک درگیری که به‌صورت سینماتیک نمایش داده‌می‌شود، تایتوس به بیرون پرتاب شده و از گروه جدا می‌شود و در آخر، بازی شما را تنها در جنگلی خطرناک و مملو از دشمن رها می‌کند.

داستان بازی به‌صورت خطی و کاملا سرراست روایت می‌شود و درآن، خبری از پیچیدگی‌ها و انتخاب‌های بزرگی که بازیکن را در سرنوشت شخصیت‌ها سهیم می‌کند، نیست. بااین حال، نکته‌ای که باعث جذابیت آن می‌شود، استفاده از افسانه‌ها و نکات جهان Warhammer 40K است که نتیجه آن، به تصویر کشیدن دنیای تاریک و سراسر هرج‌ومرج وارهمر در این بازی شده است.

بررسی بازی Star Wars Outlaws

شخصیت اصلی بازی، با آن صدای کلفت و لحن جدی خود و دیالوگ‌های خشکی که با هم‌تیمی‌هایش ردوبدل می‌کند، نشان‌دهنده شخصیت‌پردازی خوب تایتوس است که او را به عنوان رهبری قدرتمند و مصمم به شما معرفی می‌کند که هدفی جز خدمت به بشریت و مقابله با تهدیدات بیگانه، درسر ندارد.

بازی دوحالت داستانی دارد که یکی‌از آن‌ها، بخش کمپین است و داستان اصلی بازی را روایت می‌کند و دیگری، حالتی به نام عملیات(Operations) است که انجام آن اجباری نیست و تاثیری در بخش اصلی داستان ندارد. اما انجام آن به شما این فرصت را می‌دهد تا برخی‌از مراحل داستانی را، از دید گروهی دیگر از Ultramarineها تجربه کنید.

نقد و بررسی بازی Warhammer 40000: Space Marine 2

اولین چیزی که پس‌از ورود به بازی، مجذوب آن خواهید شد، گرافیک چشم‌نواز بازی‌ است. کیفیت خوب بافت‌های محیط، لباس‌ها و سلاح‌های مختلف درکنار نورپردازی و سایه‌پردازی‌های باکیفیت. همه‌ این عوامل دست‌به‌دست هم داده‌اند تا با بازی‌ای زیبا ازنظر بصری طرف باشیم. به اضافه محیط‌های گوناگون و فضاسازی‌های مناسب با روند داستان که شما را هرچه بیشتر در دنیای بازی غرق می‌کند.

جزییاتی مانند تکان‌خوردن پارچه‌ها و شنل لباس‌ها درحرکت‌های مختلف و جابه‌جا شدن گیاهان موجود در محیط در برخورد با آن‌ها، که به واقعی‌ترشدن هرچه بیشتر بازی انجامیده‌ است. انیمیشن خوب شخصیت‌ها در هنگام راه رفتن و دویدن که حس پوشیدن آن زره سنگین را به بازیکن انتقال می‌دهد.

طراحی لباس شخصیت‌ها که هرکدام، دارای تفاوت‌های ریز و درشتی است که آن لباس را، مختص همان شخصیت می‌کند. همچنین جای تیرهای جنگی و خط‌وخش‌های به جا مانده از نبردهای پیشین که درطول بازی به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، حس‌وحالی واقع‌گرایانه به بازی می‌دهد.

در بررسی بازی Space Marine 2، حال بگذارید به‌سراغ نقاط منفی گرافیک برویم. بارگذاری دیر بافت‌ها در برخی مواقع که البته آن‌هم چندثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و عملا تاثیر چندانی بر تجربه شما از بازی نخواهد‌داشت، یکی از این موارد است. هوش مصنوعی هم‌تیمی‌ها نیز درحد متوسط است و نباید انتظار بالایی از آن‌ها داشته باشید. ممکن است مانند من، وسط درگیری نوارسلامتتان خالی شود و برروی زمین بیفتید و به هم‌تیمی‌هایتان بنگرید که درجایشان میخکوب شده‌اند و نه با دشمنان می‌جنگند، نه برای نجات شما به‌سمتتان می‌آیند.

سوای از این‌ها، تعداد انگشت‌شماری نیز شاهد رعشه رفتن هم‌تیمی‌ها حین استفاده از آسانسور بوده‌ام. گویی فوبیای استفاده از آسانسور دارند و هرازگاهی، این فوبیا عود می‌کند.

بازی از قابلیت‌های DLSS و FSR پشتیبانی می‌کند که با توجه به گرافیک و سیستم موردنیاز آن، برای خیلی از بازیکنان می‌تواند مانند فرشته‌ی نجات عمل کند و چند فریم ناقابل را تقدیمشان کند. همچنین به لطف گزینه‌های گرافیکی خوبی که در تنظیمات قرارداده شده‌است، می‌توانید بازی را تا حد زیادی برای سیستم خود بهینه کنید.

نقد و بررسی بازی Warhammer 40000: Space Marine 2

در بررسی بازی Space Marine 2، حال به گیم‌پلی بازی می‌رسیم. با وجود تنوع خوب در انواع سلاح‌های نزدیک و دوربرد، و همچنین مهمات و نارنجک‌هایی که تقریبا در نقطه‌به‌نقطه محیط بازی پخش‌و‌پلا هستند، انتخاب روش لت‌وپار کردن دشمنان به خود شما بستگی دارد. می‌خواهید با شمشیر اره‌ای خود به لشکر تیرانیدها هجوم ببرید و همه‌شان را تکه و پاره کنید، یا اسلحه‌ی خود را بیرون بکشید و دشمنان را به رگبار ببندید. شاید هم از طرفداران روش‌های ترکیبی هستید. درهرصورت بازی دست شما را برای نحوه کشتن دشمنان و انجام مراحل باز گذاشته است.

چهار دسته سلاح مختلف دردسترس شما قراردارد. سلاح‌های سرد برای درگیری‌های نزدیک، سلاح کمری که هرموقع اراده کنید می‌توانید با آن تیراندازی کنید، یک سلاح سنگین و نارنجک‌ها.

هرکدام از این دسته‌ها نیز، خود شامل چندین سلاح متنوع با ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوت است. برای مثال به عنوان سلاح سرد، می‌توانید شمشیر اره‌ای معروف سری وارهمر را دردست بگیرید که سرعت نسبتا بالا اما قدرت کمتری دارد و یا به جای آن، یک پتک بزرگ انتخاب‌کنید که ازسرعت حملات می‌کاهد اما درعوض، ضربات قدرتمندی به دشمنان وارد می‌کند. یا مثلا برای سلاح سنگین می‌توانید یک مسلسل انتخاب کنید و دشمنان را آبکش کنید و یا به‌جای آن، اسلحه اسنایپ برداشته و از فواصل دورتر، دشمنان را نقش‌برزمین کنید.

قبل از شروع هرمرحله، می‌توانید اودات مخصوص خودتان را برگزینید و با سلاح‌های انتخابی خود وارد نبرد شوید. اما اگر به هردلیل فراموش‌کردید، جای نگرانی نیست. چون همانطور که پیش‌تر گفتم، انواع‌واقسام سلاح و مهمات در جای‌جای نقشه به وفور یافت‌می‌شود. 

جاخالی‌دادن(Dodge) و دفع حمله(Parry) نیز چاشنی مبارزات بازی است و اگر ازاین قابلیت‌ها به موقع استفاده کنید، می‌توانید ضربات سنگینی به حریف گیج‌شده خود واردکنید. از انیمیشن‌های تمام‌کننده(Execution) هم نگذریم که حرکت پایانی را روی دشمنان پیاده می‌کند و هیجان بازی را در شما دوچندان خواهدکرد.

یکی‌از ویژگی‌های جذاب بازی، قابلیت بازی با دوستان به‌صورت Co-op است که چه در طول مراحل کمپین، و چه درحالت عملیات(Operations) می‌توانید تا دونفر از دوستان خود را به تیم دعوت کنید و با آن‌ها، به تجربه بازی بپردازید. همچنین حالت چندنفره بازیکن علیه بازیکن(PvP) به‌نام «جنگ‌ابدی»(Eternal War) نیز دربازی وجود دارد که با آن می‌توانید با دیگر بازیکنان به رقابت بپردازید و قدرت خود را محک بزنید.

Saber Interactive, Warhammer 40

موسیقی‌متن‌های خوب و مناسبی که باعث تشدید هیجان و جذابیت درگیری‌ها شده و حس تنش و اکشن بازی را به خوبی به بازیکن منتقل می‌کند، درکنار کیفیت خوب صداگذاری‌های شخصیت‌ها و دشمنان که با دقت انجام شده و صدای شلیک اسلحه‌ها، انفجار و حتی تکه و پاره شدن دشمنان به‌دست شما، همگی کیفیت بالایی دارند و شما را در فضای بازی غرق خواهندکرد.

Saber Interactive, Warhammer 40

بعد از گذشت حدود ۱۳ سال از انتشار نسخه اول، سرانجام بازی Space Marine 2 منتشر شده‌است و باید بگویم که این همه سال انتظار، ارزشش را داشته. داستانی جذاب که از دنیای وارهمر نشات گرفته، گرافیک چشم‌نوازی که بازیکن را غرق در خود می‌کند، گیم‌پلی‌ای سراسر چالش و هیجان که با حضور دوستانتان این لذت دوچندان خواهدشد و در پایان، موسیقی‌های زیبا و گوشنوازی که توسط نیما فخرآرای عزیز ساخته شده و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

After nearly 13 years since the release of the first game, Space Marine 2 has finally been released and I must say, all those years of waiting were worth it. A captivating story drawn from the Warhammer universe, eye-catching graphics that immerse the player, a gameplay full of challenges and excitement, which is even more enjoyable with friends, and lastly, beautiful and mesmerizing music composed by the talented Nima Fakhr’ara, delivering an unforgettable experience.

این هم از بررسی بازی Warhammer 40000: Space Marine 2 که در وبسایت دنیای‌بازی خواندید. نظر شما همراهان همیشگی درباره جدیدترین بازی سری وارهمر چیست؟ آیا اسپیس مارین ۲ توانسته این مجموعه را احیا کند؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

source

توسط funkhabari.ir