شرایط کار دانشجویی در کانادا؛ تهیه مدارک لازم و درنظر گرفتن قوانین و مقررات

کانادا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی بین دانشجویان بین‌المللی خصوصا دانشجویان ایرانی است. دلیل اصلی محبوبیت کانادا، سطح کیفیت آموزشی بالا، تنوع فرهنگی و امکان دریافت اقامت دائم است. تامین هزینه‌های دانشجویی خصوصا برای دانشجویان بین‌المللی به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است؛ ازاین‌رو کانادا امکان کار کردن حداکثر ۲۰ ساعت را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. اگر با ویزای تحصیلی وارد خاک کانادا شده و به دنبال شرایط کار دانشجویی در کانادا و آگاهی از میزان درآمد کارهای پاره وقت هستید، در این مطلب به‌طورکامل به بررسی این موارد پرداخته‌ایم.

آگاهی از قوانین و مقررات کانادا، اولین قدم شناخت شرایط کار دانشجویی

اکثر متقاضیان تحصیل در کانادا پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا به دنبال قوانین کار پاره‌وقت دانشجویان بین‌المللی کانادا می‌گردند. در ادامه به بررسی کامل قوانین و مقررات و شرایط کار دانشجویی در کانادا می‌پردازیم:

  • دانشجویان کانادایی با داشتن استادی پرمیت، می‌توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. همچنین طبق قوانین جدید کانادا در پاییز ۲۰۲۴ این زمان را ۲۴ ساعت در هفته تغییر خواهد داد.
  • فقط دانشجویان تمام وقت در تعطیلات ترم مجاز به کار کردن تمام وقت هستید. همچنین نمی‌توان قبل از شروع اولین ترم تحصیلی کار کنید.
  • انجام اضافه کاری یا انجام هم‌زمان دو کار پاره‌وقت در تعطیلات ترم، مجاز است.

کار کردن بیش از ۲۰ ساعت در هفته، نقض قوانین کار دانشجویی کانادا بوده و ممکن است در آینده منجر به لغو مجوز تحصیل و کارتان شده یا حتی مجبور به ترک خاک کانادا شوید.

انواع مشاغل دانشجویی در کانادا؛ کار در محوطه و خارج دانشگاه

برای کار و تحصیل همزمان در کانادا باید بدانید مشاغل پاره‌وقت دانشجویی کانادا به دو دسته کلی کار در محوطه دانشگاه و کار در خارج دانشگاه، تقسیم‌بندی می‌شوند. دستیار آموزشی و پژوهشی ازجمله مشاغل کار در داخل دانشگاه تحصیل‌تان است. لازم به ذکر است برای کار و تحصیل همزمان در کانادا باید مراقب زمان منقضی شدن استادی پرمیت باشید؛ چراکه با گذشتن تاریخ استادی پرمیت موقعیت دانشجو بودن خود را از دست داده و هنگام درخواست تمدید استادی پرمیت کانادا با مشکل مواجه خواهید شد.

باریستا، دستار فروش، نگه‌داری از حیوانات خانگی، پرستار کودک، مدرس خصوص، راننده اوبر و دستار معلم ازجمله بهترین شغل‌ های دانشجویی در کانادا بوده که در دسته‌بندی مشاغل خارج از دانشگاه تقسیم‌بندی می‌شوند. به‌منظور پیدا کردن شغل‌های دانشجویی در کانادا می‌توانید به وب‌سایت‌هایی مانند Indeed، Monster و Workopolis مراجعه کنید.

انواع مشاغل دانشجویی در کانادا

انواع شغل‌های پاره‌وقت در کانادا؛ on campus ، off-campus

شرایط و مدارک لازم برای کار دانشجویی در کشور کانادا

برای کار دانشجویی در مونترال و سایر شهرهای کانادا باید استادی پرمیت داشته باشید. استادی پرمیت در واقع مکمل ویزای تحصیلی بوده که با داشتن آن می‌توان هم‌زمان با تحصیل در کالج یا دانشگاه‌های کانادا کار کرد.

برای کار کردن در خارج از دانشگاه باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • دانشجو تمام وقت یکی از موسسات آموزشی منتخب کانادا (DLI) باشید.
  • در یک برنامه آموزشی آکادمیک، دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای پس از متوسطه یا در یک برنامه آموزشی حرفه‌ای سطح متوسطه (فقط مخصوص استان کبک) شرکت کرده باشند.
  • برنامه تحصیلی شما حداقل ۶ ماه بوده که منجر به دریافت گواهی، سرتیفیکیت یا دیپلم می‌شود.
  • شروع به تحصیل در دانشگاه یا کالج کرده‌اید؛ چرا که درغیر‌این‌صورت مجاز به کار کردن نمی‌باشید.
  • داشتن شماره بیمه اجتماعی(SIN)

برای کار کردن در محوطه دانشگاه باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • ثبت نام در دوره آموزشی تمام وقت پس از متوسطه در دانشگاه
  • داشتن استادی پرمیت
  • داشتن شماره بیمه اجتماعی (SIN)

به‌علاوه، برای پیدا کردن کار دانشجویی اینکه در کالج یا دانشگاه تحصیل می‌کنید، فرقی نداشته اما این دو تفاوت‌هایی با هم دارند؛ تنوع بیشتر رشته‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها، فقط یک فرق کالج و دانشگاه است.

درآمد انواع کار دانشجویی در کانادا چگونه است؟

اگر برای شما هم سوال شده که حقوق کار دانشجویی در کانادا چقدر است؟ در ادامه بهترین شغل‌ های دانشجویی در کانادا را به همراه درآمدشان در سال ۲۰۲۴ برای شما لیست کرده‌ایم تا مناسب‌ترین شغل پاره‌وقت دانشجویی را انتخاب کنید.

نام پرطرفدارترین مشاغل پاره وقت دانشجویی کانادا میانگین درآمد ساعتی کار دانشجویی
دستیار فروش ۱۴ دلار کانادا در ساعت
باریستا ۱۴ دلار کانادا
فریلنسر ۲۵ دلار کانادا
مدرس ۱۶ دلار کانادا
پیک محموله‌رسان ۱۹ دلار کانادا
دستیار معلم ۱۵ تا ۱۶ دلار کانادا
پرستار بچه ۱۴ دلار کانادا
مترجم ۲۱ دلار کانادا
حسابدار ۲۵ دلار کانادا
دستیار خدمات مشتری ۱۳ دلار کانادا
آشپز ۱۳ دلار کانادا
نویسنده/ ویرایشگر ۲۵ دلار کانادا

براساس علاقه، مهارت‌ها و توانمندی‌های‌ خود و همچنین درنظر گرفتن دستمزد شغل دانشجویی در کانادا، یکی از مشاغل پاره‌وقت بالا را انتخاب کنید. همچنین برای پیدا کردن کار می‌توانید از وب‌سایت‌های آنلاین، تابلوهای اعلانات، روزنامه‌ها و مجلات استفاده کنید. علاوه‌بر همه این‌ها، درصورت تاهل شما، امکان دریافت اجازه کار همسر دانشجو در کانادا نیز وجود دارد تا بتوانید هزینه‌های زندگی‌تان را بهتر مدیریت کرده و بپردازید.

درآمد انواع کار دانشجویی در کانادا

درآمد کار به‌صورت دانشجویی در کانادا؛ پارامتری مهم برای تصمیم‌گیری شغل‌های پاره‌وقت

دریافت مشاوره؛ مطمئن‌ترین راه برای پی بردن به شرایط کار دانشجویی کانادا

اگر پس از دریافت ویزای تحصیلی و استادی پرمیت به‌دنبال پیدا کردن کار هنگام در کانادا هستید باید ابتدا با قوانین و مقررات کار دانشجویی، انواع مشاغل پاره‌وقت در داخل و خارج از محوطه دانشگاه، شرایط و مدارک لازم برای کار و همچنین درآمد شغل دانشجویی در کانادا آشنا شده باشید. همچنین برای اطمینان از صحت اطلاعات و داشتن مسیری هموار برای پیدا کردن کار دانشجویی بهتر است از موسسات مهاجرتی معتبر، مشاوره دریافت کنید. برای دریافت مشاوره تخصصی به موسسات مهاجرتی معتبری مانند ویزاموندیال مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید

source

توسط funkhabari.ir