ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌ «رسالت» از مواضع قدرتمند  وزیر امورخارجه در سفر به کشورهای قطر، لبنان و سوریه در شرایط حساس منطقه‌ای تقدیر و تأکید کرد: سفر وزیرامورخارجه و هیئت همراه‌ وی به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و به‌موقع بود.

این سفر نشان‌دهنده اوج اراده جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیپلماسی و میدان عمل بود. وی با تأکید بر پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران و امت‌های اسلامی از محور مقاومت و مردم فلسطین و لبنان افزود: سفر وزیرامورخارجه به کشورهای قطر، لبنان و سوریه نشان‌دهنده پشتیبانی از محور مقاومت و اقدام قاطع در مقابل زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانشان بود. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در تمامی میادین انقلاب اسلامی، فضای دیپلماسی در کنار یکدیگر برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بیش‌ازپیش شود. خوشبختانه ظرفیت‌های دیپلماسی بسیار خوبی وجود دارد و اینک دیپلماسی پارلمانی و دولت مکمل یکدیگر و در کنار یکدیگر قرا‌ر دارند. حضور هیئتی از هر دومجموعه نشان‌دهنده تلاش و اقدام مشترک است.

عزیزی ضمن بیان اینکه باید سفرهای منطقه‌ای را تکرار کرد، همچنین خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی به یک واقع‌گرایی در مقام عمل رسیده است. خوشبختانه سفر وزیرامور خارجه کشور بسیار‌ موفق ارزیابی‌شده است. باورمان این است که در آینده نیز این سفرها تکرار خواهد شد. او متذکر شد: سفر به کشورهای منطقه اهمیت فراوانی دارد تا پیام جبهه مقاومت و ایران اسلامی وهمچنین انتظارات از کشورهای اسلامی به‌تمامی کشورهای منطقه منتقل و منعکس گردد. وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی از وزارت امورخارجه به‌ویژه شخص وزیر امورخارجه که سفر به کشورهای قطر، لبنان و سوریه را به‌موقع و در زمان درست رقم زد، تقدیر و تشکر دار‌د چراکه این سفر نشان داد جمهوری اسلامی ایران در تمامی شرایط پشتیبان و همراه جبهه مقاومت است.

source

توسط funkhabari.ir