دادگاه رسیدگی به شکایت Epic علیه گوگل همچنان ادامه دارد و طبق آخرین رای قاضی این پرونده، گوگل باید تا سه سال، اجازه رقابت و حضور دیگر برنامه‌های ترد پارتی در کنار Google Play را بدهد.

شرکت Epic Games توانسته پای غول بزرگ تکنولوژی، یعنی گوگل، را به دادگاه بکشد و درسی فراموش‌نشدنی به آن‌ بدهد. قاضی این پرونده، جیمز دوناتو (James Donato)، در رأی صادر شده خود اعلام کرد که گوگل تا ۸ ماه فرصت دارد تا یک سازوکار جدید و منصفانه‌تر برای Google Play ارائه دهد. این سازوکار قرار است توسط یک هیئت ۳ نفره از افراد تعیین شده توسط دادگاه به طور مستمر کنترل بشود تا از سوء استفاده احتمالی گوگل جلوگیری کنند. همچنین، این قوانین تا سه سال دیگر و تشکیل مجدد دادگاه، غیرقابل تغییر خواهند بود.

 در اینجا فهرست کاملی از دستورات لازم‌الاجرا دادگاه برای گوگل را می‌خوانید:

  • گوگل باید لزوم استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای Google Play را در برنامه‌های ارائه شده توسط Google Play Store متوقف کند.
  • گوگل باید اجازه استفاده توسعه‌دهندگان اندرویدی از دیگر روش‌های پرداختی را بدهد.
  • گوگل باید اجازه ارائه لینک‌های دانلود خارج از Google Play store به توسعه‌دهندگان اندرویدی بدهد.
  • گوگل باید اجازه تنظیم قیمت بدون در نظر گرفتن سیاست‌های Google Play را به توسعه‌دهندگان اندرویدی بدهد.
  • گوگل حق شریک‌ شدن در درآمد به دست آمده از هر شخص، ارگان یا شرکتی که در پخش و توزیع نرم‌افزارهای اندرویدی دست داشته یا خواهان ایجاد اَپ استور خود است را ندارد.
  • گوگل حق انجام معامله یا ارائه پیشنهادهای مالی به توسعه‌دهندگان برای دست‌یابی به حق انتشار انحصاری برنامه‌ها روی Google Play store را ندارد. به همین شکل، گوگل حق انجام معامله به‌منظور منصرف‌کردن توسعه‌دهندگان در فعالیت در پلتفرم‌های رقیب را نیز ندارد.
  • گوگل حق مجبور یا ترغیب‌کردن کارخانه‌های تولید تلفن همراه را برای اضافه‌کردن Google Play Store به صورت پیش‌فرض روی محصولات خود را ندارد.

 قاضی همچنین در یک تصمیم مهم، سیاست قبلی گوگل مبنی بر اخذ ۳۰ درصد از مبالغ دریافتی برنامه‌ها به عنوان مالیات را غیرقانونی خوانده و دستور به حذف آن داده است. او اعلام کرد:

 ما قصد داریم که همه موانع را از بین ببریم، این کاری است که حتماً انجام خواهیم داد.

 با توجه به رأی امروز، به نظر می‌رسد که این قاضی نه تنها به وعده خود عمل کرده، بلکه پیامی مهم را نیز به تمام شرکت‌های تکنولوژی و نرم‌افزار انتقال داده است. در هر حال، برای دیدن تأثیر این قوانین جدید، باید تا پایان مدت زمان مهلت داده شده به گوگل، یعنی سه سال، منتظر بمانیم.

source

توسط funkhabari.ir