این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم Beetlejuice Beetlejuice، فیلم The Platform 2 و فیلم‌های دیگری بپردازیم

تیم برتون از جمله فیلمسازان برجسته و سرشناسی به شمار می‌رود که سبک و سیاق خاص خودش را دارد و این سبک نیز در فیلم سینمایی «بیتل‌جوس» در سال ۱۹۸۸ میلادی به نمایش گذاشته شده بود. حالا این کارگردان با فیلم Beetlejuice Beetlejuice بار دیگر به همان سبک و سیاق خودش بازگشته و توانسته یک اثر سینمایی موفقی را به نمایش در بیاورد که در ادامه بیشتر از آن خواهیم گفت.

در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» قرار است به معرفی فیلم Hellboy: The Crooked Man، فیلم Salem’s Lot و همچنین فیلم The Platform 2 بپردازیم.

فیلم Beetlejuice Beetlejuice

فیلم beetlejuice beetlejuice
فیلم Beetlejuice Beetlejuice

عوامل سازنده: فیلم سینمایی «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» اثری در ژانر ترسناک، کمدی و فانتزی تاریک است که سکان کارگردانی آن را تیم برتون در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز آلفرد گاف و مایلز میلار قلم زدند. این اثر سینمایی دنباله‌ای برای فیلم «بیتل‌جوس» محصول سال ۱۹۸۸ میلادی و دومین فیلم در این فرنچایز سینمایی است.

داستان و بازیگران: فیلم «بیتل‌جوس ۲» بیش از سه دهه پس از اولین فیلم جریان دارد و داستان لیدیا دیتز را دنبال می‌کند که اکنون یک مادر است و در تلاش است تا خانواده‌اش را پس از یک فقدان در کنار هم نگه دارد و این در حالی است که در همین حین، شبح بیتل‌جوس بار دیگر باز می‌گردد تا او را مورد آزار و اذیت قرار بدهد.

مایکل کیتون، واینونا رایدر و کاترین اوهارا از جمله بازیگران فیلم اصلی هستند که در این اثر سینمایی تازه هنرنمایی می‌کنند و در کنار آن‌ها نیز جاستین ثرو، مونیکا بلوچی، جنا اورتگا و ویلم دفو از جمله بازیگران جدید این اثر سینمایی به شمار می‌روند که نقش‌های جدیدی را به تصویر می‌کشند.

آیا فیلم «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «بیتل‌جوس بیتل‌جوس» داستان این شخصیت حیله‌گر و جالب توجه با هنرنمایی مایکل کیتون را دنبال می‌کند که هنوز آن جذبه خودش را دارد که بار دیگر به روی پرده سینماها بیاید و مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. این اثر سینمایی همچنین باعث شده تا کارگردان تیم برتون بار دیگر به فرم و رویکرد خاص و موفق خودش بازگردد. این فیلم همچنین جلوه‌های کاربردی جذاب و گنگ‌های غم‌انگیز را با هم ترکیب کرده تا یک تجربه تماشای سرگرم‌کننده را برای بینندگان و طرفداران رقم بزند. مطمئناً اگر از تماشای فیلم نخست این مجموعه لذت بردید، تجربه تماشای دلنشینی از دیدن این فیلم تازه نیز خواهید داشت.

فیلم Hellboy: The Crooked Man

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Beetlejuice Beetlejuice تا The Platform 2 - گیمفا
فیلم Hellboy: The Crooked Man

عوامل سازنده: فیلم «پسر جهنمی: کروکد من» یک اثر سینمایی در ژانر ابرقهرمانی و ترسناک به شمار می‌رود که بر اساس شخصیت کمیک بوکی پسر جهنمی از Dark Horse Comics نوشته مایک میگنولا است. این اثر سینمایی دومین ریبوت ساخته شده در این مجموعه فیلم به شمار می‌رود و چهارمین فیلم لایو اکشن از شخصیت پسر جهنمی است که سکان کارگردانی آن را برایان تیلور در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز مایک میگنولا و کریستوفر گلدن قلم زدند.

داستان و بازیگران: فیلم «پسر جهنمی: کروکد من» با بازی جک کسی در نقش پسر جهنمی است و در کنار وی نیز جفرسون وایت و آدلاین رودولف هنرنمایی می‌کنند. این فیلم داستان پسر جهنمی و یک مأمور تازه از اداره را دنبال می‌کند که به دنبال یک تصادف قطار در مناطق روستایی آپالاچیا سرگردان هستند و به دنبال آن هستند تا یک عنکبوت قادر به تغییر شکل که فرار کرده است را دستگیر کنند.

آیا فیلم «پسر جهنمی: کروکد من» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «پسر جهنمی: کروکد من» نسبت به فیلم‌های بلاک باستری و برجسته کاستی‌هایی دارد اما این اثر سینمایی اقتباسی و جاه‌طلبانه توانسته ترس‌های گوتیک و اکشن‌های خونینی شبیه به فیلم‌های Evil Dead برای مخاطبان به نمایش در بیاورد.

با این حال، این اثر سینمایی بدون اشتباه نیست و همین اشتباهات نیز سبب شدند تا از جذابیت این فیلم کاسته شود و این فیلم نتواند آن حس و حال دو فیلم ابتدایی این فرنچایز را برای مخاطبان و طرفداران تداعی کند. تماشای این اثر سینمایی بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم Salem’s Lot

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Beetlejuice Beetlejuice تا The Platform 2 - گیمفا
فیلم Salem’s Lot

عوامل سازنده: فیلم «سیلمز لات» اثری در ژانر ترسناک و فراطبیعی است که به نویسندگی و کارگردانی گری دابرمن است و بر اساس رمانی نوشته استیون کینگ محصول سال ۱۹۷۵ میلادی ساخته شده است. این اولین اقتباس سینمایی از این رمان است ولی قبلاً دو مینی سریال در سال ۱۹۷۹ و ۲۰۰۴ بر اساس آن ساخته شده است.

داستان و بازیگران: فیلم «سیلمز لات» با هنرنمایی لوئیس پولمن، مکنزی لی، آلفر وودارد، جان بنجامین هیکی، بیل کمپ و ویلیام سدلر است. داستان این فیلم حول محور نویسنده‌ای است که به شهرش باز می‌گردد تا به دنبال الهام گرفتن باشد اما در آنجا متوجه حضور یک خون‌آشام می‌شود. همین نیز باعث می‌شود تا او گروهی از افراد را گرد هم بیاورد تا بتواند با این خون‌آشام مبارزه کند.

آیا فیلم «سیلمز لات» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «سیلمز لات» یک فستیوال ترسناک قدیمی است که نتوانسته یک اقتباس بسیار قاطع و عالی از این داستان خون‌آشامی استیون کینگ باشد اما با این وجود، این فیلم یک معرفی مجدد قوی داستان به نسل جدیدی از مخاطبان به شمار می‌رود.

با وجود اینکه این اثر سینمایی در برخی از موارد سبک برجسته و ترس‌های ناگهانی دارد اما این فیلم به هیچ وجه نتوانسته احساسات و وحشت عمیقی که در رمان استیون کینگ وجود دارد را به روی پرده سینماها بیاورد.

فیلم The Platform 2

فیلم the platform 2
فیلم The Platform 2

عوامل سازنده: فیلم «پلتفرم ۲» اثری اسپانیایی زبان است که در ژانر علمی تخیلی و ترسناک است و سکان کارگردانی آن را نیز گالدر گزتلو اوروتیا برعهده داشته است. این اثر سینمایی پیش‌درآمدی برای فیلم The Platform محصول سال ۲۰۱۹ میلادی به شمار می‌رود.

داستان و بازیگران: فیلم سینمایی «پلتفرم ۲» قبل از رویدادهای فیلم اول جریان دارد و داستان همان زندان طبقاتی بسیار بزرگ را روایت می‌کند که در آن، افراد مختلف و جنایت‌کاران متعددی حضور دارند. هر کدام از طبقات نیز محل زندگی دو نفر است و یک پلتفرم شناور نیز به صورت روزانه به آن‌ها غذا تحویل می‌دهد اما طبقات بالاتر مصرف غذای بیشتری دارند و به طبقات پایین‌تر چیزی نمی‌رسد. همین نیز باعث می‌شود تا برخی از افراد شروع به مبارزه با کسانی بکنند که قانون را رعایت نمی‌کنند.

آیا فیلم «پلتفرم ۲» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «پلتفرم ۲» در کل نسبت به فیلم اصلی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. این اثر سینمایی سرعت بسیار زیادی دارد و نتوانسته به خوبی کاراکترهای خودش را توسعه ببخشد. با اینکه بازیگران نقش‌آفرینی خوبی داشتند اما داستان آن ثبات لازم را ندارد و به طور مداوم وضعیتش را تغییر می‌دهد.

از سوی دیگر، فیلم «پلتفرم ۲» تقریباً همان مواردی را نشان می‌دهد که فیلم اول به نمایش گذاشته و چیز جدیدی برای ارائه کردن ندارد و در کل می‌توان گفت که ساخت این فیلم کاملاً غیرضروری بوده است و اگر آن را تماشا نکنید، احتمالاً چیزی را از دست نخواهید داد.


منبع: گیمفا

source

توسط funkhabari.ir