جزیره قشم در فاصله اندکی از تنگه هرمز و با وسعتی برابر با ۱۴۹۱ کیلومتر مربع، نام بزرگ‌ترین جزیره در خلیج فارس را به خود اختصاص داده است.

این جزیره از تمام زوایا و گوشه و کنار خود به جزایر آزاد و بنادر مختلفی منتهی خواهد شد و همین موضوع سبب خرید و فروش بیش از حد بلیط قشم و انجام سفرهای گوناگون و متعدد از نقاط مختلف ایران و جهان به این جزیره، شده است. یک جزیره شگفت و مملو از جاذبه‌های متفاوت و خاص در جنوب کشورمان که به واسطه تفریحات، دیدنی‌ها و طبیعت منحصر به فردش، همیشه مورد توجه و دوست داشتنی است.

راهنمای سفر به قشم با کشتی و مزایای آن

راهنمای سفر به با کشتی قرار است شما را با یک سفر منحصر به فرد آشنا کند که بعد از طی کردن یک مسیر نه چندان طولانی بر روی آب‌های خلیج فارس در نهایت با یک خشکی منحصر به فرد از دور روبرو می‌شوید که در اصل همان جزیره قشم است.

یکی از راه‌های متفاوت برای سفر به قشم، سفر با کشتی است که دنیای خود را دارد. شما در سفر به قشم با کشتی می‌توانید بنادر و همین‌طور اقیانوس را مشاهده کنید. ضمن اینکه هر امکاناتی که نیاز داشته باشید در طول سفر در اختیار شما قرار داده خواهد شد. به عبارتی در زمان سفر با کشتی شما هزینه‌های کمتری را پرداخت خواهید کرد. چون در طول مسافرت با کشتی نیاز نیست که حتماً در زمان حرکت کردن مدام در مکان‌های مختلف توقف کنید یا نیازی به جابه‌جا کردن چمدان‌ها و وسایل خود داشته باشید.

همین‌طور به راحتی می‌توانید استراحت کنید و لازم نیست هزینه‌ای هم برای مشخص شدن جای استراحت پرداخت کنید. فقط کافی است که یک با وسایل خود سوار کشتی شده، همه را به خدمه کشتی تحویل داده و در پایان سفر و هنگام خارج شدن هم وسایل خود را از آن‌ها تحویل بگیرید. سفرهای آبی را بیشتر برای خانواده‌ها مناسب می‌دانند که به صورت گروهی و دسته جمعی سفر می‌کنند. البته در گذشته هیچ امکانات و تفریحاتی در کشتی‌ها برای کودکان وجود نداشت و تحمل کردن مسافرت برای آن‌ها بسیار سخت بود. اما در حال حاضر در تمام کشتی‌ها تفریحات و امکانات متنوعی برای کودکان در نظر گرفته شده و سرگرمی‌های جذابی وجود دارد که سفر با کشتی را به یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرها برای آن‌ها و خانواده‌هایشان تبدیل می‌کند.

راهنمای سفر به قشم با کشتی و مزایای آن الی گشت

اسکله‌ های جزیره قشم

در این راهنمای سفر به قشم با کشتی بد نیست با بنادر این جزیره هم آشنا شوید. جزیره قشم اسکله‌های متعددی دارد. بنادری مثل بندر شهید ذاکری که در شمال جزیره قشم است، بندر گوران، بندر سهیلی، بندر گوزین، بندر شیب دراز و بندر لاف که همگی جز بنادر معروف این جزیره محسوب می‌شوند. در میان این بنادر، بندر شهید ذاکری که در سواحل شمالی این جزیره واقع شده یکی از اصلی‌ترین بنادر و مسیرهایی است که شما در زمان سفر به قشم این بندر را مشاهده خواهید کرد.

جالب است بدانید که تمام شناورهایی که در این بندر هستند همگی به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدرن مجهز بوده و از بهترین شناورها محسوب می‌شوند.

زمان مورد نیاز برای سفر به قشم با کشتی

در هر حال شما در زمان سفر با کشتی به سمت جزیره قشم مدتی را بر روی آب‌ها حضور دارید تا در نهایت به مقصد خود برسید. جالب است بدانید که برای سفر به جزیره قشم با کشتی به مدت زمانی در حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت نیاز خواهید داشت تا مسیر را طی کرده و در نهایت پای خود را بر روی خشکی بگذارید. سعی کنید در زمان حضورتان در کشتی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های خلیج فارس لذت ببرید. هیچ هراس و نگرانی هم به خود راه ندهید و مطمئن باشید که کشتی‌ها و دریانوردانی که آن‌ها را هدایت می‌کنند، شما را به سلامت به مقصد می‌رسانند.

پس تا می‌توانید از دیدنی‌های اقیانوس و خلیج فارس لذت ببرید و ببینید که تا چشم کار می‌کند خلیج همیشه فارس آبی، زلال و بی‌کران است.

البته اگر تصمیم داشته باشید از قشم خود را به بندرعباس برسانید وقتی به کشتی سوار شدید، بعد از گذشت مدت زمان تقریبی ۵۰ دقیقه به بندرعباس خواهید رسید و این مسیر زمان کوتاه‌تری را شامل می‌شود.

امکانات گوناگون در کشتی‌ ها

بد نیست که در این راهنمای سفر به قشم با کشتی کمی هم در مورد امکانات مختلفی که در کشتی‌ها وجود دارد با شما صحبت کنیم. البته همان‌طور که می‌دانید راه‌های متعددی برای سفر وجود دارد. اما اگر تصمیم گرفتید کشتی را به عنوان وسیله حمل و نقل خود انتخاب کنید، باید از قبل از سفر در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید.

جالب است بدانید که برای سفر کردن با کشتی هیچ لزومی ندارید که برای تهیه بلیط حتماً به اسکله بروید. بلکه به راحتی از طریق سایت‌های مختلف اینترنتی می‌توانید خرید بلیط قشم خود را انجام دهید. خوشبختانه در سال‌های اخیر سفر با کشتی به یکی از جذاب‌ترین سفرها در میان مسافران و گردشگران تبدیل شده و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. در حال حاضر امکانات تفریحی و رفاهی منحصر به فرد و بی ‌شماری هم وجود دارد که می‌تواند به خوبی مسافران را در طول مسیر سرگرم کند. از جمله کشتی‌هایی که مسافران می‌توانند برای سفر خود به جزیره قشم آن را انتخاب کنند، کشتی کروز است که با وجود مدت زمان کوتاهی که مورد استفاده قرار گرفته، به شدت در میان گردشگران و مسافران محبوب شده است.

کشتی‌هایی که حمل و نقل مسافران را بر روی آب‌ها انجام می‌دهند درست مانند یک هتل مجهز دریایی عمل کرده و امکانات گوناگونی دارند. در این کشتی‌ها اتاق مطالعه، سینما، آشپزخانه برای پخت و سرو انواع و اقسام غذاهای ملل و ایرانی، کتابخانه و امکان برگزاری همایش و کنسرت به راحتی وجود دارد. همین‌طور از دیگر مزایای سفر کردن با کشتی می‌توان به هزینه بسیار پایین یا به عبارتی مقرون به صرفه و اقتصادی بودن آن اشاره کرد. شما به راحتی می‌توانید با پرداخت یک مبلغ بسیار اندک در کنار رفت و آمد خود، از اقامت در هتل‌، نوش جان کردن وعده‌های غذایی و لذت بردن از امکانات و تفریحات متعدد قرار گرفته شده در این کشتی‌ها هم بهره‌مند شوید.

جزیره قشم و نادیدنی های آن

جزیره قشم آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و جاذبه‌های گردشگری و متعدد آهن مانند غار نمکی یا ژئوپارک شما را با شگفتی‌های مثال زدنی روبرو خواهند کرد. فاصله این جزیره تا بندرعباس فقط ۲۰ کیلومتر است و به واسطه هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی که دارد، همیشه شاهد وجود مسافران و گردشگران در آن خواهید بود. همین‌طور در این جزیره بازارهایی هم وجود دارد که سبب شده مورد توجه گردشگران داخلی زیادی قرار بگیرد. جالب است بدانید که قشم را یکی از ۲۲ مناطق بزرگ و آزاد در جهان می‌دانند. در کل جزیره قشم ۶۹ شهر و روستا دارد و از جاذبه‌های دیگر آن می‌توان به چشمه‌های متعدد آب اشاره کرد که آب هیچ‌کدام از آن‌ها شیرین نیست! این سفر با کشتی به جزیره قشم را هرگز فراموش نخواهید کرد.

جزیره قشم و نادیدنی های آن الی گشت

جمع بندی

در این راهنمای سفر به قشم با کشتی تلاش کردیم تا به شما تمام مواردی را که باید برای سفر با این وسیله حمل و نقل بدانید، ارائه کنیم. برای تهیه بلیط کشتی هم مانند بلیط قطار، اتوبوس یا هواپیما می‌توانید یا به آژانس‌های معتبر مراجعه کنید و یا از سایت‌هایی که بلیط‌های کشتی‌ها را ارائه می‌کنند، رزرو و خرید خود را انجام دهید. در هر حال سفر به جزیره قشم به واسطه وسایل نقلیه مختلف، به راحتی انجام می‌شود. اما چون این جزیره در جنوب ایران و در میان امواج خروشان خلیج همیشه فارس قرار دارد، بد نیست که یک بار هم که شده سفر دریایی با کشتی به این جزیره را تجربه کنید.

سؤالات متداول

سفر به جزیره قشم با کشتی چه مدت زمان به طول می‌انجامد؟

مدت زمان سفر به جزیره قشم با کشتی ۱۰ ساعت الی ۱۲ ساعت خواهد بود. اما مدت زمان برگشت از قشم به سمت بندرعباس فقط ۵۰ دقیقه است.

کشتی ها به چه امکاناتی مجهز هستند؟

کشتی‌هایی که سفر شما را به جزیره قشم بر عهده دارند؛ مانند یک هتل شناور هستند. در این کشتی‌ها امکاناتی مانند سالن مطالعه، کتابخانه، سالن همایش و سالن کنفرانس، رستوران، آشپزخانه مجهز برای پخت و ارائه انواع و اقسام غذاهای ایرانی و بین‌المللی، سینما و تفریحات و سرگرمی‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان همگی از جمله امکانات، تفریحات و جاذبه‌های مفرحی هستند که در کشتی‌های شناور بر روی خلیج فارس وجود دارند.

چطور می توان برای تهیه بلیط کشتی سفر به جزیره قشم اقدام کرد؟

برای تهیه این بلیط می‌توانید به آژانس‌های معتبر و سایت‌های شناخته شده و خوشنامی که بلیط کشتی‌ها را ارائه می‌کنند مراجعه کرده و رزرو و خرید بلیط خود را انجام دهید.

source

توسط funkhabari.ir