ابراز علاقه به گربه خانگی: راه های زیادی وجود دارد که به گربه خود بگویید دوستش دارید، از آنجایی که گربه ها محبت را متفاوت تفسیر می کنند، باید تحسین خود را به روش های مختلفی ابراز کنید.

خبر خوب این است که شما احتمالاً در حال حاضر این کارها را هر روز انجام می دهید و خبر بهتر این است که راه های بیشتری برای نشان دادن دوست داشتن گربه به گربه وجود دارد. امروز آنها را امتحان کنید زیرا ما مطمئن هستیم که آنها نیز همین احساس را دارند.

ابراز علاقه به گربه خانگی:

گربه ها از طریق نظافت، در آغوش گرفتن، دست زدن به سر و ارتباط کلامی به یکدیگر عشق می ورزند. شما احتمالاً بدون اینکه بدانید با گربه خود این رفتارها را انجام می دهید! اما آنها قطعاً توجه می کنند و این چهار عمل ساده کاملاً به عشق ترجمه می شود.

با بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی همراه مجله گفتنی همراه باشید.

شما با آنها صحبت می کنید

ابراز علاقه به گربه خانگی: چه با گفتن یک جمله ساده مثل “صبح بخیر پیشی کوچولو!” و چه یک گفتگوی طولانی و عمیق، شما احتمالاً حداقل چند بار در روز با صحبت کردن توجه خود را به دوست پشمالویتان نشان می دهید.

این رفتار ساده به گربه تان نشان می دهد که به او اهمیت می دهید و اگر با میو، خرخر کردن یا دم خمیده و رو به بالا پاسخ می دهد، او هم شما را دوست دارد!

ابراز علاقه به گربه خانگی

شما به آنها غذا می دهید

ابراز علاقه به گربه خانگی: بسیاری از گربه ها عاشق غذا هستند، پس این که هر روز کاسه شان را پر می کنید، نشانه ای از دوست داشتن شماست.

در واقع، بعضی از گربه ها غذاخورهای اجتماعی یا محبتی هستند، یعنی فقط دوست دارند زمانی غذا بخورند که کسی که دوستش دارند دوروبرشان باشد.

راز واقعی این است که گربه ها زمانی که به طور منظم به آنها غذا می دهید، یکنواختی را دوست دارند، بنابراین با یک روال قابل پیش بینی به آنها نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید.

شما با آنها می خوابید

ابراز علاقه به گربه خانگی: در طبیعت، گربه ها تنها در صورتی با حیوان دیگری می خوابند که عمیقا به آنها اعتماد کنند، این واقعیت که شما با گربه خود می خوابید به این معنی است که شما آنها را دوست دارید و آنها این را می دانند

جایی که گربه تان روی شما یا اطرافتان می خوابد می تواند در مورد احساس آنها نسبت به شما نیز چیزهای زیادی بگوید، مثلاً اگر روی پاهای شما بخوابند، می خواهند از شما محافظت کنند (چقدر شیرین)

گربه تان را برس می کشید

ابراز علاقه به گربه خانگی: شاید گربه تان از برس کشیدن خوشش نیاید، اما او برس کشیدن شما را نشانه ای از دوست داشتن می داند. دلیلش این است که گربه ها در طبیعت برای ابراز محبت و اعتماد، همدیگر را لیس می زنند پس وقتی شما گربه تان را برس می کشید، برای او هم همین معنی را دارد.

اگر هنوز نگران هستید که گربه تان نمی داند که شما او را دوست دارید، نترسید. شروع به گنجاندن این پنج فعالیت در روتین خود کنید تا به گربه خود بفهمانید که آنها را دوست دارید:

ابراز علاقه به گربه خانگی1

با گربه تان بازی کنید

ابراز علاقه به گربه خانگی: شروع یک بازی با گربه تان راهی عالی برای ایجاد پیوند با اوست، یک اشاره گر لیزری، اسباب بازی چوبی یا چند توپ چروک را بردارید و شروع به بازی کنید

این کاری است که بچه گربه ها با هم بسترهایشان انجام می دهند، بنابراین این پیام را می رساند که خودتان را جزئی از آن ها می دانید

 نوازش ملایم

ابراز علاقه به گربه خانگی: جایی که گربه تان از نوازش شدن لذت می برد را یاد بگیرید و او را با نوازش و خاراندن های ملایم نوازش کنید

نوازش ملایم باعث آزاد شدن مواد شیمیایی احساس خوب در مغز گربه می شود، به همین دلیل است که آن ها این فعالیت را خیلی دوست دارند

فقط مطمئن شوید که به فضای گربه تان احترام بگذارید و نشانه های ظریف او را برای زمانی که نوازش برایش کافی است یاد بگیرید تا با “گازهای عشقی” روبرو نشوید

پلک زدن آهسته

ابراز علاقه به گربه خانگی: وقتی گربه ای به شما نگاه می کند و پلک می زند، در واقع می گوید “دوستت دارم” شما هم می توانید این حرکت را تلافی کنید تا به گربه تان بگویید که او را دوست دارید

فقط با ملایمت به چشمانش خیره شوید و به آرامی پلک بزنید و سپس آن ها را باز کنید، شاید احمقانه به نظر برسد، اما کار می کند و تحقیقات هم از این ایده حمایت می کنند!

با یک تشویقی او را غافلگیر کنید

ابراز علاقه به گربه خانگی: آیا گربه تان غذا را دوست دارد؟ برای نشان دادن اینکه به او اهمیت می دهید، یک تشویقی خوشمزه به او پیشنهاد دهید.

تکه های ماهی و پوره گربه قابل فشار حتی برای بدقلق ترین گربه ها هم جذاب هستند، اما زیاده روی نکنی، یک تشویقی گاه به گاه برای ابراز عشق شما کافی است و باعث ناراحتی معده گربه تان نمی شود.

 به آنها یک پنهانگاه بدهید

ابراز علاقه به گربه خانگی: شاید پیشنهاد دادن یک پنهانگاه به گربه تان با گفتن “دوستت دارم” در تضاد به نظر برسد اما این کار همگی در مورد احساس امنیت آن هاست و امنیت بخش مهمی از عشق است.

یک درخت گربه با یک محفظه پنهان، یک نشیمنگاه روی پنجره در ارتفاع بالا، یا یک تختخواب غار دنج به گربه تان آرامش و راحتی می دهد.

گربه ها به راحتی با اختلالات محیطی دچار استرس می شوند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید پناهگاهی برای احساس امنیت دارند.

حالا که گربه تان یک پنهانگاه دارد، مطمئن شوید که به تنهایی او احترام بگذارید، هنگامی که او آماده است تا با شما وقت بگذراند، می توانید به او محبت زیادی نشان دهید، اما اگر در پناهگاهش چرت می زند، او را رها کنید.

گاهی اوقات، بهترین راه برای گفتن “دوستت دارم” به زبان گربه ای، دادن فضای کافی به آنهاست.

 او را به دامپزشکی ببرید

ابراز علاقه به گربه خانگی: احتمالاً این کار شبیه ابراز عشق به نظر نمی رسد، چون گربه تان ممکن است از رفتن به مطب یا معاینه خوشش نیاید، اما واقعاً مهم است.

برنامه ریزی برای معاینات منظم می تواند اطمینان حاصل کند که هر گونه بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، قبل از اینکه فرصت پیشرفت به یک بیماری خطرناک را پیدا کند.

به این ترتیب، گربه تان می تواند تا حد امکان سالم و راحت بماند و سال های بیشتری را در کنار شما سپری کند.

آیا گربه ها واقعا می دانند که آنها را دوست داریم؟

ابراز علاقه به گربه خانگی: بله، گربه ها کاملاً متوجه می شوند که شما آن ها را دوست دارید، حتی اگر همیشه آن را نشان ندهند (گربه ها عملاً صورت اخمو در حالت استراحت را اختراع کرده اند).

گربه تان می تواند تحسین عمیقی که نسبت به او دارید را حس کند و احتمال زیادی وجود دارد که این احساس دو طرفه باشد.

گربه ها چگونه محبت را تفسیر می کنند؟

ابراز علاقه به گربه خانگی: به عنوان یک عاشق گربه، می دانید که این یک افسانه است که گربه ها موجوداتی بی عاطفه هستند با این حال، گربه ها واقعاً اهلی نشده اند (آن ها فقط حدود ۱۰۰۰۰ سال است که با انسان ها زندگی می کنند، در مقایسه با ۳۰۰۰۰+ سال اهلی شدن سگ ها)، بنابراین ممکن است به اندازه گونه های دیگر به راحتی محبت انسان ها را نپذیرند.

این به این معنا نیست که برخی از گربه ها عاشق بغل شدن و نوازش کردن نیستند، اما هر گربه ای سطح راحتی خاص خود را با محبت فیزیکی دارد.

شما فقط باید یاد بگیرید که گربه تان چه چیزی را دوست دارد و چه زمانی نوازش برایش کافی است.

حتی اگر نمی توانید عشق خود را به گربه تان به همان روشی که او نشان می دهد نشان دهید (چون لیس زدن گربه تان چندان جذاب به نظر نمی رسد…)، باز هم کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

ذهن و بدن او را با غنی سازی محیط و بازی سرگرم نگه دارید و فراموش نکنید که او را برای معاینات منظم به دامپزشکی ببرید. گربه تان با مقدار زیادی از خرخر کردن، ضربه زدن سر و چرت های کوتاه از شما تشکر خواهد کرد.

source

توسط funkhabari.ir