راک‌استار گیمز روز گذشته قیمت نسخه کامپیوتر بازی Red Dead Redemption را اعلام کرد. این بازی چهارده‌ساله قرار است با قیمت پنجاه دلار به فروش برسد. طرفداران در طی چند روز اخیر نسبت به سیستم مورد نیاز رد دد ریدمپشن و همچنین قیمت این اثر اعتراض کرده‌اند و معتقدند که راک‌استار گیمز مبلغ بسیار زیادی برای این بازی تعیین کرده است.

پورت کامپیوتر بازی Red Dead Redemption با همکاری استودیو انگلستانی دابل الون توسعه یافته است. آنها سال گذشته نسخه نینتندو سوییچ و پلی‌استیشن 4 را منتشر کردند. آن نسخه نیز با قیمت پنجاه دلار منتشر شده بود. مدیرعامل تیک‌تو آن زمان گفته بود که قیمت این بازی کاملاً منطقی است. خصوصاً که بسته الحاقی داستانی Undead Nightmares نیز شامل می‌شود. اما مسئله آن است که با یک بازی چهارده‌ساله روبه‌رو هستیم که نسخه کامپیوتر آن هیچ تغییر قابل‌توجهی نداشته است.

قیمت این بازی در استرالیا حدود 70 دلار است. یکی از گیمرها نوشته است که این بازی حدوداً پانزده سال پیش منتشر شد و چطور باید برای این اثر چنین قیمتی پرداخت کرد. کانادایی‌ها هم باید 60 دلار بپردازند و بسیاری نوشته‌اند که منتظر تخفیف خواهند ماند و با چنین قیمتی، این بازی را تهیه نخواهند کرد. هر چند آمار فروش نهایی قابل‌توجه خواهد بود و تجربه نشان داده که بازی‌های راک‌استار گیمز با هر قیمتی به فروش می‌رسند.

قیمت سیستم مورد نیاز Red Dead Redemption

سیستم مورد نیاز Red Dead Redemption

مسئله دیگر که طرفداران را آزرده‌خاطر کرده، سیستم مورد نیاز Red Dead Redemption است. سیستم پیشنهادی بازی شامل کارت گرافیک RTX 2070 است. این در حالی است که با یک بازی بسیار قدیمی روبه‌رو هستیم. نکته جالب آن است که سیستم مورد نیاز رد دد ریدمپشن 2 از شماره اول کمتر است. در واقع سیستم پیشنهادی بازی دوم شامل کارت گرافیک GTX 1060 می‌شود و این بازی هم بسیار بهینه اجرا می‌شود.

به نظر می‌رسد که سپردن پورت کامپیوتر رد دد ریدمپشن به یک استودیو خارجی، ایده‌ی چندان خوبی نبوده است. راک‌استار گیمز با دقت بیشتری به پورت بازی‌هایش می‌پردازد، اما چند سالی است که وقتش را مشغول این پروژه‌ها نمی‌کند. پورت کامپیوتر ریمستر GTA نیز مشکلات فراوانی داشت و به هیچ عنوان بهینه نبود. باید دید آیا استودیو دابل الون توانسته یک پورت بهینه بسازد یا خیر. در حال حاضر برای اجرای بازی اول باید سیستم قدرتمندتری از بازی دوم داشته باشید.

گرافیک نسخه کامپیوتر بازی Red Dead Redemption اندکی بهتر از نسخه‌های دیگر است. هر چند این باعث نمی‌شود تا چنین سیستم موردنیازی تعریف شود. نظر شما چیست؟ آیا می‌توانید این بازی را اجرا کنید؟

منبع: IGN

source

توسط funkhabari.ir