فیلم زنبور (The Wasp) اثری در ژانر روانشناختی و مهیج است که سال 2024 اکران شد. این فیلم، به کارگردانی گیلام مورالس، داستان مهیجی از ملاقات دو دوست پس از سال‌ها را به تصویر کشیده، ملاقاتی که زندگی هر دو آنها را تغییر می‌دهد.

اگر به تماشای آثار ژانر روانشناختی علاقه دارید، فیلم زنبور (The Wasp) را از دست ندهید. این فیلم به کارگردانی گیلام مورالس (Guillem Morales) براساس فیلمنامه‌ای از مورگان لوید مالکوم (Morgan Lloyd Malcolm) ساخته شده است. ژانر فیلم The Wasp مهیج و روانشناختی است و بازیگرانی نظیر نائومی هریس و ناتالی دورمر در آن بازی می‌کنند. این فیلم سینمایی کار مشترکی از آمریکا و بریتانیا است و اولین بار در جشنواره فیلم تریبیکا 2024 به روی پرده رفت. تاریخ اکران فیلم سینمایی زنبور در سینماهای آمریکا نیز 30 آگوست 2024 (9 شهریور 1403) بود. نمرات بینندگان و منتقدین به این فیلم نسبتا خوب بوده و نشان از رضایت آنان دارد.

موضوع این مقاله از پلازا معرفی فیلم The Wasp 2024 است که در زمره فیلم‌های جدید 2024 قرار می‌گیرد. با ما همراه شوید تا داستان فیلم را بفهمیم، با بازیگران آن آشنا شویم، و درنهایت نیز مرور کوتاهی بر نظرات منتقدین و نمرات آنان داشته باشیم.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی زنبور

خلاصه فیلم سینمایی زنبور داستان فیلم زنبور

داستان فیلم درباره دو دوست به نام‌های هدر و کارلا است که از سال‌ها پیش تاکنون با هم صحبت نکرده بودند. آنها یک قرار ملاقات به صرف چای را برنامه‌ریزی می‌کنند تا پس از مدت‌ها با هم صحبت کنند. در این ملاقات هدر پیشنهادی برای کارلا دارد که زندگی هردو آنها را برای همیشه تغییر می‌دهد. در همین حین که این دو در شبکه‌ای از رازها و برنامه‌های پنهان سیر می‌کنند، ماهیت واقعی ملاقات آشکار می‌شود و پرده از حقیقت تکان‌دهنده و خطرناکی برمی‌دارد که هیچکس نمی‌‌توانست آن را پیش‌بینی کند.

جالب است بدانید داستان فیلم زنبور براساس نمایشی به همین نام است که در سال 2015 در تئاتر همپستد در انگلستان به روی صحنه رفت. این نمایش اثری به قلم مورگان لوید مالکوم بود که نویسندگی فیلمنامه فیلم زنبور را نیز برعهده داشته است.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم زنبور

در سپتامبر 2023 خبر رسید که فیلم زنبور به کارگردانی گیلام مورالس، با بازی ناتالی دورمر و نائومی هریس ساخته می‌شود. شرکت سازنده فیلم نیز کمپانی XYZ Films اعلام شد که توزیع جهانی فیلم را هم در دست داشت. فیلمبرداری از ماه بعد در انگلستان، در شهر باث، آغاز شد. در این بخش با بازیگران فیلم The Wasp آشنا می‌شویم.

نائومی هریس در نقش هدر باکسفیلد

فیلم The Wasp بازیگران فیلم زنبور

نائومی ملانی هریس (Naomie Melanie Harris) بازیگر انگلیسی متولد 6 سپتامبر 1976 (15 شهریور 1355) در لندن است. او فارغ‌التحصیل رشته علوم اجتماعی و سیاسی از کالج پمبروک کمبریج است، و در مدرسه تئاتر بریستولد اولد ویک نیز آموزش دیده است. نائومی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1987، به عنوان یک بازیگر کودک در سریال Simon and the Witch آغاز کرد. او با نقش‌هایی چون نقش سلنا در فیلم زامبی 28 Days Later (2002)، نقش تیا دالما در فیلم دومین قسمت از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب و نقش وینی ماندلا در فیلم Mandela: Long Walk to Freedom (2013) شناخته شد. همچنین نائومی ایفاگر نقش ایوا مونیپنی در فیلم های جیمز باند نظیر فیلم No Time to Die (2021) و ایفاگر نقش فرانسیس باریسون در فیلم Venom: Let There Be Carnage (2021) نیز بوده است.

بازی بی‌نظیر او در فیلم Moonlight (2016) نائومی را نامزد جایزه اسکار، جایزه بفتا و جایزه گلدن گلوب کرد. او در سال 2017 مفتخر به دریافت نشان امپراتوری بریتانیا به پاس خدماتش در هنر شد.

ناتالی دورمر در نقش کارلا جکسون

هنرپیشه های فیلم زنبور فیلم The Wasp

ناتالی دورمر (Natalie Dormer) بازیگر انگلیسی متولد 11 فوریه 1982، برابر با 22 بهمن 1360، در برکشایر انگلستان است. او بازیگری را از سال 2005 آغاز کرد و با نقش آن در سریال The Tudors (2007-2008) شناخته شد. شهرت بین‌المللی وی مرهون آثاری چون سریال بازی تاج و تخت (2012-2016) در نقش مارجری تایرل و دو قسمت آخر مجموعه فیلم‌های بازی‌های گرسنگی (2014-2015) در نقش کرسیدا است. نقش‌آفرینی وی در سریال Penny Dreadful: City of Angels (2020) نیز توجه و تحسین منتقدین را از آن خود کرده است. ناتالی در 2 موزیک ویدئو حضور داشته، صداپیشگی در چند انیمیشن و بازی ویدئویی را تجربه کرده و در تئاتر نیز به عنوان بازیگر فعالیت دارد.

دومینیک آلبرن در نقش سایمون

ژانر فیلم The Wasp تاریخ اکران فیلم سینمایی زنبور

دومینیک آلبرن (Dominic Allburn) یک بازیگر استرالیایی متولد شهر سیدنی است که در آکادمی موسیقی و هنرهای دراماتیک لندن تحصیل کرده است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2010 با فیلم کوتاه The Duel at Blood Creek در نقش کاپیتان گاور آغاز کرد. وی اولین بار با نقش روبی در فیلم Jack Irish: Dead Point (2014) دیده شد و سپس نقش سباستین در فیلم The Model (2016) او را شناخته‌تر کرد. در سال‌های اخیر بازی در آثاری نظیر مینی‌سریال Viewpoint (2021) در نقش کارل توکمن و سریال The Fortress (2023) در نقش لئو وینتر سبب شهرت وی شده‌اند.

همچنین بخوانید :

نائومی ریچاردز در نقش هلن

فیلم زنبور فیلم The Wasp

نائومی ریچاردز (Naomi Richards) یک بازیگر سینما، تلویزوین و تئاتر با نژادی ایرلندی است. فعالیت حرفه‌ای وی به عنوان مدل از 2 سالگی نائومی آغاز شد و در 20 سالگی به اسپانیا رفت تا به یک گروه تئاتر بپیوندد و پس از چند سال به کشورش بازگشت. نائومی پس از ازدواج و تولد فرزندانش، یک تئاتر مخصوص کودکان و خانواده‌ها را تاسیس کرد. گرچه چندین سال از آغاز به فعالیت نائمی می‌گذرد، ولی وی اخیرا با حضور در آثاری نظیر سریال Alex Rider (2024) در نقش مامور اسکورپیا، فیلم The Ballad of Lucy Sands (2024) در نقش دوروتی گرانت و فیلم The Wasp در نقش هلن شناخته شده است.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های فیلم زنبور را با هم می‌خوانیم:

  • جک موریس (Jack Morris) در نقش تل
  • لیا موندسیر-سیموندز (Leah Mondesir-Simmonds) در نقش هدر جوان
  • اولیویا جونور کلورلی (Olivia Juno Cleverley) در نقش کارلای جوان
  • روپرت هالیدی-ایوانز (Rupert Holliday-Evans) در نقش جیم
  • جیک دونالد-کروکس (Jake Donald-Crookes) در نقش جیک
  • اولین تمپل (Evelyn Temple) در نقش روث
  • آلیس گریس (Alice Grace) در نقش مادر روبی
  • لیلی-آن مارستون-اسمیت (Lilly-Anne Marston-Smith) در نقش دختر کارلا
  • بیو پلستد (Beau Plested) در نقش توبی
  • اولین موریس (Evelyn Morris) در نقش دانش‌آموز مدرسه

نقد فیلم The Wasp

فیلم سینمایی زنبور اولین بار در 13 ژوئن 2024 (24 خرداد 1403) در جشنواره فیلم تریبکا اکران شد. کمپانی Shout! Studios حق توزیع فیلم را خرید و آن را در 30 آگوست 2024 (9 شهریور 1403) در سینماهای آمریکا به روی پرده فرستاد. نمرات فیلم سینمایی زنبور تا به الان قابل قبول بوده است. وبسایت IMDb، که براساس رای بینندگان به آثار امتیاز می‌دهد، نمره 5.9 از 10 را به این فیلم داده و در میان 36 نقد وبسایت راتن تومیتوز نیز 75% آنها نقد مثبت بوده است. در ادامه مروری اجمالی بر برخی نقدهای منتقدین داریم.

نقد فیلم The Wasp نمرات فیلم سینمایی زنبور

Screen Rant/ مای عبدالبکی: 90

بازیگران زن اصلی در فیلم، بازی‌هایی شایسته جایزه را در به تصویر کشیدن شخصیت‌هایی که هرکدام مستحق همدردی هستند، ارائه می‌دهند. این بازی‌های بی‌نقص، فیلم باشکوه زنبور را به حدی بالا می‌برد که نمی‌توانم به اندازه کافی چیزهای خوب درباره‌اش بگویم.

Slashfilm/ مایکل بویل: 85

این فیلم آزاردهنده و ناراحت‌کننده است، اما مطمئنا خسته‌کننده نیست. حداقل فیلم زنبور فیلمی است که تا مدت‌ها پس از پخش تیتراژ پایانی، درباره‌اش فکر خواهید کرد.

Chicago Sun-Times/ ریچارد روپر: 75

همه چیزهایی که در فیلم هیجان‌انگیز و روانشناختی زنبور اتفاق می‌افتد، درنهایت به هم متصل می‌شوند و وقتی همه جمع می‌شوند، ضربه‌ای تکا‌ن‌دهنده و درونی به بیننده وارد می‌شود.

همچنین بخوانید :

Collider/ مت دوناتو: 70

هریس و دورمر بهترین دوستان ظاهری در این مطالعه شخصیت‌ها هستند که به طرز بی‌رحمانه‌ای مرموز است.

The New York Times/ بئاتریس لوایزا: 60

فیلم The Wasp از نظر تفسیر اجتماعی چیزی زیادی فراتر از بدیهیات ندارد. با این حال تنش بین این دو زن، به خاطر هریس و درومر، گاهی به شدت مسحورکننده می‌شود.

Variety/ مرتضی الفضل: 50

بازیگران سعی می‌کنند تمرکز خود روی شخصیت‌ها را حفظ کنند، ولی فیلمنامه که مدام پیچیده یا پیش‌پاافتاده می‌شود آنها را در این امر شکست می‌دهد؛ گویی صرفا می‌خواهد حواس آنها را پرت کند تا زمانی که پیچ و خم نهایی ظاهر شود.

سخن پایانی

بررسی فیلم سینمایی زنبور معرفی فیلم The Wasp 2024

در این مقاله از پلازا با بررسی فیلم سینمایی زنبور در کنار شما بودیم. با داستان و بازیگران آن آشنا شدیم، و نگاهی به نمرات و نظرات منتقدین انداختیم. اکنون نوبت به شما خواننده محترم می‌رسد. نظر شما درباره فیلم The Wasp چیست؟ آن را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره بازی هریس و درومر چیست؟ آیا به آثار ژانر روانشناختی علاقه دارید؟ نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir