بر اساس گزارشات شرکت تحقیقاتی Circana، کاربران آمریکایی در ماه آگوست ۲۰۲۴ حدوداً هفت درصد کمتر از سال گذشته در بازه‌ زمانی مشابه برای تهیه محصولات مختلف صنعت بازی هزینه کرده‌اند. از سوی دیگر، فروش سخت‌افزاری با ۳۶ درصد کاهش به ۲۰۸ میلیون دلار رسید.

نینتندو احتمالاً به دلیل نزدیک بودن معرفی جانشین کنسولی‌اش با افت ۴۱ درصد فروش سالانه، شدیدترین کاهش را تجربه کرد. پلی استیشن ۵ در فروش دلاری و واحدی پیشتاز بود و بعد از آن ایکس باکس سری ایکس/اس در جایگاه دوم قرار گرفت. عرضه کنسول میان نسلی PS5 Pro در ماه نوامبر احتمالاً بر روند فروش سخت‌افزاری تاثیرگذار باشد.

فروش لوازم جانبی ۱۷۳ میلیون دلار برآورد شده که نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش داشت. علی‌رغم کاهش ۱۰ درصدی فروش کنترلرها، رنگ Midnight Black کنترلر DualSense در صدر جدول فروش دیده می‌شود. PlayStation Portal شاهد رشد بود و همچنان لقب پرفروش‌ترین لوازم جانبی سال را به یدک می‌کشد. مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، از Circana، گزارش داد که بازی Madden NFL 25 در صدر جدول فروش آمریکا قرار گرفت. EA Sports College Football 25 در رتبه دوم و EA Sports MVP Bundle در جایگاه چهارم دیده می‌شوند. از دیگر عناوین قابل توجه می‌توان به Star Wars Outlaws (رتبه سوم)، Visions of Mana (رتبه دهم) و Gundam Breaker 4 (رتبه یازدهم) اشاره کرد.

مجموع هزینه‌های پیش‌بینی‌شده برای سخت‌افزار، محتوا و لوازم جانبی به ۴.۱ میلیارد دلار رسید که هفت درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. با این حال، هزینه‌های سالانه با یک درصد رشد به ۳۶.۳ میلیارد دلار رسیده است.

نام بازی رتبه
Madden NFL 25 ۱
EA Sports College Football ۲
Star Wars: Outlaws ۳
EA Sports MVP Bundle ۴
Elden Ring ۵
Hogwarts Legacy ۶
Minecraft ۷
Call of Duty: Modern Warfare 3 ۸
Marvel’s Spider-Man 2 ۹
Visions of Mana ۱۰
Gundam Breaker 4 ۱۱
The Elder Scrolls Online ۱۲
Helldivers 2 ۱۳
Mario Kart 8 ۱۴
Ghost of Tsushima ۱۵
Sea of Thieves ۱۶
MLB The Show 24 ۱۷
Forza Horizon 5 ۱۸
Gran Turismo 7 ۱۹
EA Sports FC 24 ۲۰

source

توسط funkhabari.ir