استودیوی Supermassive Games خود را به عنوان یکی از مهمترین رهبران در ژانر بازی های ترسناک تثبیت کرده است و به خاطر روایتهای جذاب و انتخاب محور خود که دارای بازیگران معروف بوده، شناخته شده است. از زمانی که این استودیوی در سال 2015 با بازی Until Dawn موفقیت کسب کرد، به دلیل ترکیب داستانهای سینمایی با گیمپلی تعاملی، شهرت زیادی کسب کرده است. از داستانهای هیجانانگیز گرفته تا تصمیمهای پیچیده بازیکن که بر سرنوشت شخصیتهای آنها تأثیر میگذارد، این تیم بازی سازی همچنان مرزهای ترسناک تعاملی را پیش میبرد. بیایید به بهترین بازی های استودیو Supermassive بپردازیم.
بررسی بهترین بازی های استودیو Supermassive
موفقیت این کمپانی توسط سری بازی های Dark Pictures Anthology، مجموعهای از بازی های ترسناک کوتاهتر و مستقل و بازی بسیار تحسینشده The Quarry که در سال 2022 منتشر شد، دنبال شد که به عنوان جانشین معنوی Until Dawn عمل میکند. Supermassive Games که در سال 2008 تأسیس شد، در ابتدا روی محتوا برای LittleBigPlanet و پروژههایی با استفاده از کنترلر PlayStation Move کار میکرد. با این حال، تغییر آنها به سمت عناوین ترسناک متمرکز بر روایت، موفقیت اصلی را برای آنها به ارمغان آورد و جایگاه آنها را به عنوان یکی از خلاقترین بازیسازان امروزی در ژانر تثبیت کرد.
همانطور که ما در کاتالوگ چشمگیر و بهترین بازی های استودیو Supermassive غوطه ور میشویم، مهم است که رویکرد اصلی استودیو را بشناسیم: ایجاد تجربههای همهجانبه و انتخاب محور که در آن تصمیمات بازیکن میتواند به نتایج بسیار متفاوتی منجر شود. بازی های آنها به دلیل ایجاد تنش و روایتهای احساسی شناخته میشوند، زیرا هر انتخابی، از گزینههای دیالوگ گرفته تا تصمیمهای مرگ یا زندگی، بر مسیر داستان و نتیجهگیری آن تأثیر میگذارد. این مکانیک نه تنها ریسکها را افزایش میدهد، بلکه ارزش تکرار بالایی نیز ارائه میدهد، زیرا بازیکنان تشویق میشوند تا مسیرها و پایانهای مختلف را کشف کنند.
13) Wonderbook: Walking With Dinosaurs
Wonderbook: Walking with Dinosaurs عنوانی منحصر به فرد در کاتالوگ تیم Supermassive است که به عنوان یک تجربه آموزشی تعاملی به جای یک بازی معمولی اکشن، ترسناک یا روایت محور برجسته است. این بازی واقعیت افزوده (AR) که در سال 2013 برای پلیاستیشن 3 منتشر شد، از ابزار جانبی Wonderbook استفاده میکرد که یک کتاب فیزیکی بود که همراه با دوربین PlayStation Eye و کنترلر PlayStation Move کار میکرد. این ابزار به بازیکنان اجازه میداد تا با عناصر روی صفحه نمایش داده شده روی کتاب با استفاده از فناوری AR تعامل داشته باشند و تجربهای خاص و منحصر به فرد کسب کنند.
در حالی که Wonderbook: Walking with Dinosaurs از آن دسته بازی هایی نیست که استودیوی Supermassive بعدها به آن معروف شدند، اما نشان دهنده یک پله مهم در تکامل استودیو است. این یکی از معدود پروژههای آنها است که هدف آن جمعیتی جوانتر است و تطبیقپذیری و توانایی آنها در ایجاد تجربیات جذاب خارج از ژانرهای هیجانانگیز و ترسناک را نشان میدهد. استفاده از فناوری نوآورانهای مانند AR نیز نشان دهنده تمایل استودیو برای عبور از مرزها و کشف راههای جدید برای درگیر کردن بازیکنان بود. پس از این دوره، Supermassive شهرت خود را با تجربیات پیچیدهتر، بالغتر و مبتنی بر روایت تثبیت کرد.
12) The Inpatient
The Inpatient تجربهای عمیق از واقعیت مجازی (VR) را ارائه میدهد که وحشت روانی را با داستان سرایی شدید ترکیب میکند. این بازی که در سال 2018 برای پلی استیشن VR منتشر شد، به عنوان پیش درآمد بازی موفق استودیو، Until Dawn عمل میکند و تاریخچه وقایع تاریک و شوم آن را بیشتر گسترش میدهد. داستان 60 سال قبل از وقایع Until Dawn رخ میدهد. The Inpatient بازیکنان را در نقش یک بیمار مبتلا به فراموشی در آسایشگاه وحشتناک Blackwood با خطرات مختلف درونش، در دهه 1950 قرار میدهد. روایت بر تلاش شخصیت برای کشف هویت خود و اسرار وحشتناکی که در کمین بوده متمرکز است.
بر خلاف بازی های ترسناک معمولی که به شدت به اکشن متکی هستند، The Inpatient بر جو، تنش روانی و انتخابهای روایت محور که بر نتیجه داستان تأثیر میگذارند تأکید دارد. Supermassive از VR برای افزایش غوطه وری استفاده کردند و بازیکنان به طور کامل در نقش قهرمان داستان حضور داشتند. این بازی دارای قابلیت تشخیص کامل صدا بود که به بازیکنان اجازه میداد با صحبت کردن با صدای بلند به گزینههای دیالوگ پاسخ دهند و ارتباط بازیکن را با رویدادهای در حال گسترش بیشتر عمیقتر کرد. ترکیبی از VR، کنترلهای حرکتی و داستانگویی پویا به The Inpatient کمک کرد تا حسی از کلاستروفوبیا و پارانویا ایجاد کند.
11) Tumble
Tumble یک بازی اولیه و برجسته در میان آثار Supermassive Games است که از شهرت بعدی استودیو برای بازی های ترسناک روایت محور فاصله گرفته است. Tumble که در سال 2010 برای پلی استیشن 3 به عنوان بخشی از عناوین جدید PlayStation Move منتشر شد، یک بازی پازل مبتنی بر فیزیک است که از کنترلهای حرکتی برای ایجاد تجربهای جذاب و لمسی استفاده میکند. در حالی که بازی فاقد روایت سینمایی و عناصر ترسناکی است که در سالهای بعد Supermassive را تعریف میکنند، اما Tumble مهارت استودیو را در طراحی بازیهای مبتکرانه و مکانیکی متمرکز به نمایش میگذارد.
در هسته خود، Tumble یک بازی پازلی است که بازیکنان را با استفاده از کنترلر PlayStation Move در یک محیط سه بعدی، مجبور به انباشته کردن، متعادل کردن و دستکاری اشیا میکند. سادگی بازی فریبنده است، زیرا گیم پلی مبتنی بر فیزیک آن به سرعت چالش برانگیز میشود. بازیکنان باید بلوکهایی با اشکال، اندازهها و وزنهای مختلف ترتیب دهند تا برج بسازند یا سازهها را بدون ایجاد فروپاشی از بین ببرند. Tumble حالتهای مختلفی را ارائه میدهد که هر کدام بر روی اهداف متفاوتی تمرکز دارند. این بازی به واسطه نوآوریهایش، این جایگاه در لیست بهترین بازی های استودیو Supermassive را کسب میکند.
Hidden Agenda یک اثر جذاب در کاتالوگ Supermassive Games است که نشان دهنده تلاش استودیو برای ادغام داستان سرایی تعاملی با بازی های چند نفره و اجتماعی است. بازی Hidden Agenda که در سال 2017 برای پلی استیشن 4 منتشر شد، از فناوری PlayLink سونی استفاده کرد و به چندین بازیکن اجازه داد تا با استفاده از تلفنهای هوشمند خود بر روایت تأثیر بگذارند. این تریلر جنایی بر اساس نقاط قوت Supermassive در گیمپلی انتخاب محور ساخته شده است که با بازی موفق آنها Until Dawn آغاز شد. این بازی تجربه را به یک پویایی اجتماعی مشارکتی و رقابتی گسترش داده و از انتظارات قبلی فراتر میرود.
Hidden Agenda به عنوان اولین آزمایش بزرگ این تیم در زمینه داستان گویی چند نفره، فضای منحصر به فردی را در لیست بازی های Supermassive اشغال میکند. این سنت استودیو در ساختن روایتهای سینمایی و شاخهای، اما با لایهای از تعامل اجتماعی اضافه شد. این بازی همچنین نشان دهنده گامی به سوی گسترش رویکرد طراحی آنها بود که مکانیک رقابتی و مشارکتی را در ژانری که معمولاً بر تصمیم گیری فردی متمرکز است، ترکیب میکرد. در حالی که Hidden Agenda به موفقیت تجاری یا تحسین منتقدان مانند Until Dawn دست پیدا نکرد، تمایل استودیو برای نوآوری در ژانر درام تعاملی را به خوبی نشان داد.
9) The Dark Pictures: Switchback VR
The Dark Pictures: Switchback VR یک بازی منحصر به فرد در لیست آثار Supermassive است که تخصص ژانر ترسناک استودیو را با پتانسیل فراگیر واقعیت مجازی ترکیب میکند. این عنوان که در سال 2023 به عنوان انحصاری PlayStation VR2 منتشر شد، بخشی از مجموعه گستردهتر Dark Pictures Anthology است. با این حال این بازی از قالب روایت محور و مبتنی بر تصمیم بازی های اصلی متفاوت است. در عوض، Switchback VR تجربهای سریع و اکشن با عناصر ترسناک شدید ارائه کرده و از قابلیتهای VR برای ایجاد یک سواری غوطهورکننده در این دنیای وحشتناک استفاده میکند.
Switchback VR جانشین معنوی Until Dawn: Rush of Blood است که یک شوتر ریلی واقعیت مجازی بود و در کنار PlayStation VR اصلی در سال 2016 منتشر شد. در Switchback VR، بازیکنان سوار یک ترن هوایی شوم میشوند که آنها را در دنیاهای کابوس وار بر و متنوعی میبرد و داستان هایی از بازی های قبلی Dark Pictures Anthology، از جمله Man of Medan، Little Hope، House of Ashes و The Devil in Me را نشان میدهد. هر یک از این مکان ها دارای دشمنان، محیطها و سناریوهای نمادین از آثار اصلی است، اما برای یک تجربه تیراندازی هیجانانگیز و پر اکشن دوباره ساخته میشود.
8) Until Dawn: Rush Of Blood
Until Dawn: Rush of Blood اولین تلاش این استودیو در دنیای واقعیت مجازی و گسترش دنیای Until Dawn است. Rush of Blood که در سال 2016 به عنوان یک انحصاری پلی استیشن VR منتشر شد، چارچوب ترسناک داستانی نسخه قبلی خود را با یک بازی شوتر ریلی شدید و آرکید جابجا میکند. در حالی که این اثر از ساختار تعاملی و تصمیممحور Until Dawn فاصله میگیرد، لحن تاریک، اتمسفر و عناصر ترسناک سری را حفظ میکند و تجربهای آدرنالینی را ایجاد میکند که برای VR طراحی شده است. بازی شما را در یک ترن هوایی در کارناوالی ترسناک قرار میدهد که توسط موجودات و دلقک های وحشتناک تسخیر شده است.
برخلاف بازی اصلی که حول انتخاب شخصیتها و داستانهای شاخهای متمرکز بود، Rush of Blood بر روی گیمپلی تیراندازی پر اکشن تمرکز میکند و بازیکنان از کنترلرهای PlayStation Move برای شلیک به دشمنان و اهداف استفاده میکنند. این بازی عناصر وحشت روانی و ترسهای ناگهانی را ترکیب میکند و تجربهای را ایجاد کرده که برای استفاده کامل از قابلیتهای غوطه ور واقعیت مجازی طراحی شده است. به همین دلایل است که این بازی این جایگاه را در لیست بهترین بازی های استودیو Supermassive کسب کرده است. بازی مستقیماً از روایت یا شخصیتهای Until Dawn پیروی نمیکند و دنیای خود را دارد.
7) The Dark Pictures Anthology: Man Of Medan
بازی The Dark Pictures Anthology: Man of Medan نقطه عطف مهمی در کاتالوگ تیم Supermassive است که شروع Dark Pictures Anthology است. این سری مجموعهای از بازی های ترسناک مستقل و سینمایی است که بر روی روایتهای شاخه دار و انتخاب بازیکن تمرکز دارند. Man of Medan که در سال 2019 منتشر شد، به عنوان اولین ورودی در این گلچین عمل میکند و میراث Supermassive از داستان سرایی تعاملی را که برای اولین بار در Until Dawn رایج شد، ادامه میدهد. Man of Medan فرمول ترسناک روایت محور، تنش روانی، حالت چند نفره و محیطهای جوی را با هم ترکیب میکند.
Man of Medan که روی یک کشتی ارواح در اقیانوس آرام جنوبی میگذرد، داستان پنج شخصیت را روایت میکند که بعد از اینکه یک سفر غواصی به طرز وحشتناکی خراب شد، در یک کشتی به ظاهر متروکه مربوط به دوران جنگ جهانی دوم به دام میافتند. گیم پلی اصلی Man of Medan حول محور انتخاب و پیامد روایت میچرخد. هر تصمیمی که بازیکن میگیرد میتواند تأثیرات قابل توجهی بر نتیجه داستان داشته باشد، زیرا سرنوشت شخصیتها به تصمیمات چند ثانیهای، انتخابهای دیالوگ و دکمه زنی سریع بستگی دارد. علاوه بر حالت تکنفره، Man of Medan حالت چندنفره را برای بازی گروهی با دوستان معرفی میکند.
6) The Dark Pictures Anthology: The Devil In Me
The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me چهارمین نسخه از Dark Pictures Anthology است که در سال 2022 منتشر شد. به عنوان فصل پایانی فصل اول این سری، The Devil in Me با کاوش در ژانر ترسناک اسلشر و اضافه کردن مکانیزمهای گیمپلی جدید، چرخشی تازه به این سری میآورد. مانند بازی های قبلی، بازی حول محور انتخابهای بازیکن محور، وحشت سینمایی و روایتهای شاخهدار میچرخد، اما عناصری از وحشت بقا و اکتشاف را نیز معرفی میکند. The Devil in Me توانایی Supermassive را در تکامل مداوم تجربههای ترسناک تعاملی خود با وفاداری به فرمولشان به خوبی نشان میدهد.
The Devil in Me حول محور یک گروه فیلمبرداری مستند است که دعوتنامهای دریافت میکنند تا از قلعه بدنام Murder Castle ساخته شده توسط H.H. Holmes، اولین قاتل سریالی شناخته شده آمریکا، بازدید کنند. خدمه که به دنبال داستانی جذاب برای مستند خود در مورد قاتلان واقعی هستند، به زودی خود را در داخل قلعه توسط یک قاتل زنجیرهای شیطانی و مدرن میبینند. مانند بازی های قبلی در این سری، این عنوان بر انتخاب و نتیجه تأکید دارد که حتی تصمیمات جزئی میتواند منجر به پیامدهای مرگبار برای شخصیتها شود. The Devil in Me همچنین ظاهر سینمایی و سکانسهای اکشن مبتنی بر QTE را نیز حفظ میکند.
5) The Dark Pictures Anthology: Little Hope
The Dark Pictures Anthology: Little Hope دومین قسمت از Dark Pictures Anthology است که در سال 2020 منتشر شد. این عنوان بر اساس فرمولی که توسط Man of Medan خلق شد، بر وحشت روانی تمرکز دارد و محاکمه های تاریخی جادوگران را با ترسهای امروزی ترکیب میکند. مانند سایر بازیهای این مجموعه، Little Hope روایتی منشعب ارائه میدهد که در آن انتخاب بازیکن، نتیجه داستان را شکل میدهد و تجربهای بسیار قابل پخش با مسیرها و پایانهای متعدد را تضمین میکند. بازی همچنین فضای اتمسفریک جدیدی را معرفی میکند و به اصلاح رویکرد استودیو برای داستان گویی تعاملی ادامه میدهد.
همانند دیگر بازیهای این سری، Little Hope از سیستم روایی Supermassive استفاده میکند که بازیکنان انتخابهایی را انجام میدهند که مستقیماً بر روابط شخصیتها، سرنوشت و جهت داستان تأثیر میگذارد. دکمه زنی سریع و گزینههای گفتگوی زمانبندی شده تنش را افزایش میدهند، زیرا بازیکنان مجبور میشوند به سرعت واکنش نشان دهند تا از نتایج مرگبار جلوگیری کنند. حتی کوچکترین تصمیمها میتوانند منجر به پیامدهای مهمی شوند که بسته به اینکه چه کسی زنده بماند و رویدادها چگونه اتفاق میافتد، به پایانهای متفاوتی منجر شود. این بازی جایگاه پنجم را در لیست بهترین بازی های استودیو Supermassive کسب میکند.
4) The Casting Of Frank Stone
Casting of Frank Stone جدیدترین دستاورد تیم Supermassive در ژانر وحشت تعاملی است. این بازی ترکیبی هیجانانگیز از گیمپلی انتخاب محور و روایت ماهرانه است. این بازی هر چیزی را که بازیکنان در مورد عناوینی مانند Until Dawn و The Quarry دوست داشتند را به ارمغان میآورد و آن را به ارتفاعات جدیدی میبرد. Casting of Frank Stone با تمرکز بیوقفه روی توسعه شخصیتها، جلوههای بصری نفسگیر و داستانی که عناصر ترسناک را به طرز ماهرانهای در ژانرهای مختلف ترکیب میکنند، آماده است که به عنوان یکی از بهترین بازی های استودیو Supermassive شناخته شده و تا مدتها به یاد بازیکنان بماند.
آنچه واقعاً The Casting of Frank Stone را متمایز میکند، تعهد آن به جزئیات کوچک و معنی دار است. در ژانری که انتخابها اغلب تکراری و بی اهمیت به نظر میرسند، این بازی ظاهری تازه را ارائه میدهد. هر تصمیمی (چه یک رویداد به ظاهر بیاهمیت باشد یا یک انتخاب زودهنگام در مورد مسیر یک شخصیت) پیامدهای گستردهای دارد. روایت صرفاً به روشهای واضحی نمیچرخد؛ بلکه به طرز ماهرانهای تغییر میکند و تکامل مییابد و باعث میشود که هر بازی شبیه کاوش یک داستان کاملاً منحصر به فرد باشد. Supermassive با هر بازی جدید، یک ایده نو را وارد ژانر میکند و این اثر نیز از این قاعده مستثنا نیست.
3) The Dark Pictures Anthology: House of Ashes
The Dark Pictures Anthology: House of Ashes سومین نسخه از Dark Pictures Anthology است که در سال 2021 منتشر شد. این قسمت همچنان سنت استودیو در شاخه بندی ترسناک روایت محور را دنبال میکند، اما تمرکز خود را به ترکیبی از وحشت ماورا طبیعی و باستانی تغییر میدهد. House of Ashes به دلیل کاوش در یک تجربه ترسناک اکشن و بقا متمایز است و در عین حال تأکید اصلی استودیو بر داستان سرایی انتخاب محور را حفظ کرده است. این بازی منحصربهفرد، مکانیکها، شخصیتها و محیطی به شدت خیره کننده و چشم نواز را معرفی میکند تا یک تجربه وحشتناک تازه و شدید را ارائه دهد.
House of Ashes در سال 2003 و در جریان جنگ عراق اتفاق می افتد. داستان گروهی از سربازان آمریکایی را دنبال میکند که پس از یک درگیری خشونتآمیز، به خرابههای یک معبد باستانی سومری که در اعماق صحرا مدفون شده است، برخورد میکنند. اندکی بعد، آنها خود را در یک هزارتوی کابوسوار زیرزمینی میبینند که باید با موجودات وحشتناکی که با نفوذ سربازان بیدار شدهاند، روبرو شوند. در حالی که این گروه تلاش میکند از وحشت زیر زمین جان سالم به در ببرد، تاریخ تاریک معبد و ارتباط آن با خدایان نفرین شده تمدن باستانی را کشف میکنند. ایده و محیط خاص این بازی، آن را تبدیل به بهترین نسخه در این سری میکند.
2) Until Dawn
Until Dawn عنوانی برجسته برای تیم Supermassive است که در سال 2015 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شد. این بازی شروع شهرت استودیو برای ایجاد تجربههای ترسناک بسیار تعاملی و سینمایی، ترکیب ترس و بقا با روایتهای شاخهدار و نتایج مبتنی بر بازیکن است. Until Dawn اغلب به عنوان یک منبع الهام اصلی برای بازی های بعدی در مجموعه Dark Pictures Anthology در نظر گرفته میشود، زیرا بسیاری از عناصر موضوعی و گیم پلی را به اشتراک می گذارد، اما ساختار تک داستانی متمرکزتری دارد. این بازی بخش مهمی از کاتالوگ Supermassive است که شهرت را برایشان رغم زد.
Until Dawn در یک اقامتگاه کوهستانی دورافتاده اتفاق میافتد و هشت نوجوان را دنبال میکند که یک سال پس از ناپدید شدن غمانگیز دو خواهر برای سوگواری جمع میشوند. داستان با یک فلاش بک به سال قبل شروع میشود که حس اصلی را برای وحشت فراطبیعی و روانی ایجاد میکند. با پیشروی شب، گروه خود را تحت تعقیب یک قاتل یا موجود ناشناخته میبیند و این بر عهده بازیکن است که آنها را در طول شب راهنمایی کند و تصمیمات مهمی بگیرد که تعیین میکند چه کسی زنده بماند و چه کسی بمیرد. ساختار بازی حول یک روایت انتخاب محور است که در آن بازیکنان بر اعمال، دیالوگها و بقای همه تأثیر میگذارند.
1) The Quarry
The Quarry عنوان مهمی در میان بازی های تیم Supermassive است که در سال 2022 به عنوان جانشین معنوی Until Dawn منتشر شد. این بازی نشاندهنده بازگشت به ژانر ترسناکی است که Until Dawn را معروف کرد، اما فرمول را با پیشرفتهای مدرن، از جمله گرافیک پیشرفته، پویایی شخصیتهای پیچیدهتر و حتی انتخابهای روایی عمیقتر، اصلاح میکند. The Quarry یک بازی ترسناک تعاملی است که از تخصص استودیو در داستان سرایی و قدرت سینمایی همهجانبه بهره میبرد. این بازی عناصر ترسناک را با توسعه شخصیت قوی و روایتی چند وجهی ترکیب میکند که میتواند دهها بار تجربه شود.
The Quarry ادای احترامی به فیلمهای ترسناک کلاسیک مانند Friday the 13th، The Evil Dead و The Texas Chainsaw Massacre است. محیط آن، یعنی یک اردوی تابستانی که خطرتانی را پنهان کرده، برای طرفداران سینما آشنا است. اما در حالی که داستان با ساختار آشنای یک فیلم اسلشر آغاز میشود، The Quarry به سرعت با معرفی عناصر ماورا طبیعی و رمز و راز، تعلیق را افزایش میدهد. The Quarry در قلب خود درباره بقا است، اما در عین حال مضامین عمیقتری از گناه، مسئولیت و عواقب اسرار پنهان را نیز دارد. به همین دلیل جایگاه اول در لیست بهترین بازی های استودیو Supermassive را کسب میکند.
جمع بندی
استودیوی Supermassive Games میراثی متمایز در ژانر بازی های ترسناک ایجاد کرده است. این تیم داستانسرایی سینمایی، گیمپلی جذاب و تصمیمگیری پرمخاطره را در هم میآمیزد. از موفقیت پیشگامانه Until Dawn تا گلچین در حال تکامل داستانهای ترسناک کوتاهتر در The Dark Pictures، این استودیو همچنان با رویکرد منحصربهفرد خود برای ژانر ترسناک تعاملی، بازیکنان را مجذوب خود میکند. رتبهبندی بهترین بازی های استودیو Supermassive نشان میدهد که این تیم چگونه بهعنوان یک توسعهدهنده رشد کرده، تکنیکهای داستانسرایی خود را اصلاح کرده و غوطهور شدن بازیکنان را در آثارش تقویت میکند.
همانطور که Supermassive Games به کشف ایدههای جدید و فراتر رفتن مرزهای بازی های ترسناک ادامه میدهد، طرفداران میتوانند مشتاقانه پیشبینی کنند که چه داستانهای ترسناکی در آینده در انتظار آنهاست. توانایی آنها در ایجاد ماجراهای احساسی، وحشتناک و عمیقاً غوطه ور، تضمین میکند که آنها یکی از هیجانانگیزترین توسعه دهندگان در صنعت باقی میمانند. فرقی نمیکند طرفدار سرسخت بازی های آنها باشید یا تازهوارد، شکی نیست که Supermassive Games شما را در لبه صندلیتان نگه میدارد و هر تصمیمی را زیر سؤال میبرد و شما را درگیر تکتک انتخابها و عواقب آنها در طول مسیرتان خواهد کرد.
در لیست بهترین بازی های استودیو Supermassive چگونگی تکامل این تیم را بررسی کردیم. از آغاز فروتنانه تا تبدیل شدن به یک رهبر در ژانر ترسناک روایی، این تیم نشان داده که ترسی از آزمایش ندارد. چه ترس منزوی Until Dawn یا جهان مشترک Dark Pictures Anthology، هر بازی چیزی منحصر به فرد ارائه میدهد. ما تأثیر هر بازی، پیچیدگی روایی آن، اثربخشی عناصر ترسناک و تجربه کلی که برای بازیکنان فراهم میکند را بررسی کردیم. شما نیز میتوانید رتبهبندیهای خود را در بخش نظرات به ما ارائه کرده و بگویید که کدام یک از این بازی ها، توانسته تأثیر بیشتری رویتان گذاشته و ذهنتان را درگیر کند.
source