تا به حال برایتان پیش آمده که برای انجام یک خرید یا انتقال مقداری پول، به سرعت به ارز دیجیتال نیاز پیدا کرده باشید؟ در این جور مواقع صرافی‌های بدون احراز هویت یا به اصطلاح انگلیسی No KYC به کارتان خواهند آمد. در دنیای ارز دیجیتال، بسیاری از کاربران به دنبال صرافی‌هایی هستند که نیازی به احراز هویت یا KYC نداشته باشند تا بتوانند به سادگی و با سرعت بالا به خرید و فروش و انتقال رمزارزها بپردازند. علاوه بر سرعت، کاربران در این صرافی‌ها می‌توانند حریم خصوصی بیشتری داشته باشند و از طرف دیگر وابستگی کمتری به سیستم‌های مالی دولتی داشته باشند.

KYC یعنی Know Your Costumer، که می‌توان ‌آن را «مشتری‌ات را بشناس» ترجمه کرد. این صرافی‌ها کاربران را ملزم به ارائه اطلاعات شخصی نمی‌کنند، یا اطلاعات حداقلی از او می‌گیرند. به همین علت برای کسانی که در کشورهایی با محدودیت مالی زندگی می‌کنند پرطرفدار هستند.

لیست بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال بدون احراز هویت (KYC)

پیش از خرید ارز دیجیتال از صرافی، بسیار مهم است تا تحقیقات مناسبی درباره‌ی آن صرافی انجام داده باشیم تا مطمئن باشیم که سرمایه‌مان در پلتفرمی امن نگهداری می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال که نیازی به احراز هویت ندارند خواهیم پرداخت. این صرافی‌ها از نظر حجم معاملات، سابقه امنیت و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند متفاوت هستند و با خواندن توضیحات هرکدام می‌توانید بسته به نیازهای خود انتخاب درستی داشته باشید.

FixedFloat

این وب‌سایت درواقع یک پلتفرم غیرحضانتی مبادله ارزهای دیجیتال است که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجتال خود را به صورت ناشناس و با سرعت بالا معامله کنند. این صرافی با تمرکز بر حریم خصوصی و کارایی سریع، به عنوان یک گزینه‌ی جذاب برای افرادی شناخته می‌شود که به دنبال کنترل کامل بر دارایی‌های خود هستند. شما در این صرافی به دو صورت می‌توانید معامله کنید:

  • ۱- با کارمزد ثابت ۱٪: در این حالت این صرافی قیمت لحظه‌ای ارزهایی که می‌خواهید مبادله کنید را محاسبه می‌کند و کارمزدی یک درصدی برای معامله تعیین می‌کند و در صورت تایید شما، می‌توانید مسیر معامله را ادامه دهید. زمانی که ارز شما به پلتفرم برسد (که بسته به وضعیت شبکه می‌تواند کوتاه یا طولانی باشد) حتی اگر قیمت آن بالاتر یا پایین‌تر آمده باشد، صرافی همان کارمزد ثابتی که پیش‌تر به شما اعلام کرده بود را از مبلغ برداشت کسر می‌کند. در نتیجه شما از ابتدا می‌دانید که چقدر قرار است کارمزد بدهید.
  • ۲- با کارمزد شناور ۰.۵٪: در این حالت درصد کارمزد کمتری می‌پردازید، اما محاسبه‌ی کارمزد زمانی صورت می‌گیرد که ارز شما به صرافی رسیده باشد؛ برای همین در لحظه‌ی شروع معامله مشخص نیست که چه مقدار کارمزد از شما کسر خواهد شد. این روش برای مواقعی که نوسانات قیمتی ارز مورد نظرتان زیاد نیست به صرفه است.

فیکسدفلوت از حدود ۳۰ ارز و شبکه‌ی مختلف پشتیبانی می‌کند و محیط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی آن برای پاسخ به مشکلات احتمالی شما به صورت چت‌باکس در سایت قرار دارد. این وب‌سایت یکی از معدود پلتفرم‌هایی است که از شبکه‌ی لایتنینگ بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید بیت‌کوین خود را بر شبکه لایتنینگ به این پلتفرم بفرستید و با کارمزدی معقول روی شبکه‌ی اصلی دریافت کنید.

صرافی بدون kyc FixedFloat

BloFin

یک صرافی نسبتا نوظهور است که امکانات فراوانی را به کاربران ارائه می‌دهد. این پلتفرم بیشتر تمرکز خود را بر روی معاملات آتی و بازار مشتقات قرار داده است. ربات معامله‌گر، پشتیبانی از کپی تریدینگ، از قابلیت‌های این صرافی است و همچنین بخشی نیز برای درآمدزایی غیرفعال دارد. شما می‌توانید با دعوت دوستانتان تا ۵۰٪ تخفیف در کارمزد معاملات داشته باشید.

dYdX

یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز محبوب است که پس از ایردراپ بزرگش بر سر زبان‌ها افتاد. این پلتفرم معاملات آتی را به دنیای غیرمتمرکز آورده است و به کاربران اجازه می‌دهد از قابلیت‌های معاملاتی مانند اهرم در دنیای DeFi بهره‌مند شوند. dYdX به دلیل ساختار غیرمتمرکز خود یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای کسانی است که به دنبال معاملات Futures بدون احراز هویت هستند.

صرافی dYdX

PrimeXBT

این صرافی دامنه فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد. از طلا و فارکس و سهام بگیرید تا بیت‌کوین و قراردادهای مابه‌التفاوت و آتی! در این صرافی می‌توانید به دنبال تریدرهای بزرگ کپی‌تریدینگ کنید یا از قابلیت اکانت دمو یا آزمایشی‌اش استفاده کنید تا مهارت‌های خود را در معاملات محک بزنید.

Bisq

یک صرافی غیرمتمرکز مخصوص بیت‌کوین است که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدون نیاز به احراز هویت را فراهم می‌کند. این پلتفرم از شیوه‌ی همتا به همتا یا P2P برای معاملات خود استفاده می‌کند و هیچ نهاد مرکزی یا شخص سومی در فرآیند معامله دخالت ندارد. یعنی این پلتفرم صرفا خریدار و فروشنده را به یکدیگر متصل می‌کند و ایمنی معامله را برای آن‌ها فراهم می‌کند. بیسک یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به دنبال حفظ حریم خصوصی و امنیت در معاملات خود هستند.

HODL HODL

یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز مخصوص بیت‌کوین است که به کاربران امکان می‌دهد به صورت همتا به همتا به خرید و فروش بیت‌کوین بپردازند. این پلتفرم با استفاده از قراردادهای چندامضایی (multisig) امنیت معاملات را تضمین می‌کند. هودل هودل به تازگی بخشی برای گرفتن و دادن وام به صورت همتا به همتا نیز اضافه کرده است.

Uniswap

یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در دنیای ارزهای دیجیتال است. این صرافی بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده و به کاربران امکان می‌دهد به معاملات اتریوم و توکن‌های ERC-20 بپردازند. با توجه به ساختار غیرمتمرکز Uniswap، کاربران کنترل کامل بر دارایی‌های خود دارند، به صورتی که هیچ دارایی‌ای توسط شخص سوم نگهداری نمی‌شود؛ شما کافیست کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنید، سپس معامله‌ی خود را انجام دهید تا دارایی‌تان توسط قراردادهای هوشمند با دارایی دیگری که معامله کرده‌اید جابجا شود.

PancakeSwap

پنکیک‌سواپ صرافی غیرمتمرکز و محبوب بایننس است که بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) کار می‌کند. این پلتفرم امکانات مشابهی با Uniswap ارائه می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد که به معاملات توکن‌های BSC بپردازند. پنکیک‌سواپ با رابط کاربری ساده و کارمزدهای پایین به یکی از محبوب‌ترین DEX‌ها تبدیل شده است؛ زیرا نه تنها امکان معامله را به کاربرانش می‌دهد، بلکه با فراهم کردن استخرهای نقدینگی و استیکینگ و فارمینگ، کسب درآمد غیرفعال را برای افراد ممکن کرده است. همچنین اخیرا قابلیت معاملات آتی نیز به این پلتفرم اضافه شده است.

صرافی PancakeSwap

SimpleSwap

یک پلتفرم خود کار مبادله ارز دیجیتال است که به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای خود را تبدیل کنند. این پلتفرم از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و فرایند مبادله در آن بسیار ساده و سریع است. سیمپل‌سواپ عملکردی مشابه با FixedFloat دارد، با این تفاوت که از ارزهای دیجیتال بسیار بیشتری پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید با استفاده از آن ارز دیجیتال خود را مستقیما به بعضی از پول‌های فیات تبدیل کنید. تنها ایراد آن نسبت به فیکسدفلوت کارمزدهای نسبتا بالاتر آن است که تا حدود ۷٪ هم ممکن است محاسبه شود.

Changelly

این وب‌سایت نیز صرافی‌ای خودکار مانند سیمپل‌سواپ و فیکسدفلوت است که از ارزهای زیادی از جمله پول‌های فیات پشتیبانی می‌کند و مشکل کارمزدهای بالای سیمپل سواپ را ندارد. چنجلی اخیرا بخش DeFi را با پشتیبانی از ۷ شبکه به قابلیت‌های خود افزوده است و شما در این بخش می‌توانید از طریق قراردادهای هوشمند، به مبادله ارزهای دیجیتال خود بپردازید.

روش‌های معامله و انتقال ارز بدون احراز هویت

برای انجام معامله و انتقال ارز بدون احراز هویت و با سرعت بالا، چند راه پیش پای کاربران قرار دارد. استفاده از صرافی‌ها غیرمتمرکز، استفاده از صرافی‌های متمرکز اما بدون احراز هویت، استفاده از صرافی‌های غیرحضانتی خودکار و استفاده از والت‌هایی با قابلیت اتمیک سواپ. در ادامه توضیح کوتاهی درباره‌ی این چهار روش خواهیم داد.

  • صرافی غیرمتمرکز: این صرافی‌ها وظیفه‌ی نگهداری از ارزهای دیجیتال شما را ندارند. برای استفاده از آن‌ها کافیست تا کیف پول خود را به پتلفرم آن‌ها متصل کنید و وارد بخش‌های مختلف صرافی از جمله معامله، استیکینگ یا روش‌های دیگر کسب درآمد شوید. پس از ثبت معامله دلخواهتان، کیف پول از شما می‌خواهد تا مبلغ مورد نیاز را به قرارداد هوشمندی که ارائه داده واریز کنید. درواقع یک تاییدیه به کیف پول شما فرستاده می‌شود که شما باید آن را امضا کنید. با امضای تاییدیه، مبلغ مورد معامله از کیف پول شما کسر می‌شود و معامله به صورت غیر متمرکز توسط قراردادهای هوشمند انجام می‌شود و مبلغ دریافتی نیز به کیف پول شما واریز می‌شود. مراقب باشید که از هر پلتفرمی برای این فرآیند استفاده نکنید، زیرا امضایی که در کیف پولتان می‌زنید بسیار مهم است و سودجویان می‌توانند اجازه‌ی برداشت‌های دیگر را نیز از طریق آن امضا به دست بیاورند. پس بهتر است که تنها از صرافی‌های معتبر استفاده کنید.
  • صرافی‌های متمرکز بدون احراز هویت: این صرافی‌ها مانند باقی صرافی‌های متمرکز هستند با این تفاوت که سخت‌گیری‌های کمتری برای احراز هویت نشان می‌دهند. در این صرافی‌ها می‌توانید ارزهای فیات را به ارزهای دیجیتال تبدیل کنید و باقی فرآیندها و معامله‌ها به شیوه‌ی عادی انجام می‌شوند.
  • صرافی‌های غیرحضانتی خودکار: این صرافی‌ها مانند ربات‌هایی عمل می‌کنند که ارز دیجیتالی را دریافت می‌کنند و ارز دیجیتال دیگری را به آدرسی دیگر ارسال می‌کنند. به عنوان مثال شما مقداری اتریوم به این صرافی ارسال می‌کنید و این پلتفرم مقداری تتر به آدرسی که برایش وارد کرده‌اید واریز می‌کند. همه چیز بسیار سریع و خودکار اتفاق می‌افتد و دارایی شما در لحظه منتقل، معامله و به شما باز می‌‌گردد.
  • ولت‌هایی با قابلیت اتمیک سواپ: اتمیک سواپ روشی خودکار برای معامله‌ی دارایی‌های دیجیتال به یکدیگر است و بعضی از ولت‌ها مانند اتمیک والت از این روش پشتیبانی می‌کنند. کار با آن‌ها بسیار ساده است؛ تنها باید مشخص کنید که چه مقدار از چه ارز دیجیتالی را می‌خواهید به ارز دیجیتال دیگر تبدیل کنید. کارمزد معامله نیز از دارایی شما به صورت خودکار کسر می‌شود.

نکات امنیتی برای استفاده از صرافی‌های بدون احراز هویت

نکات امنیتی برای استفاده از صرافی‌های بدون احراز هویت

با وجود اینکه صرافی‌های بدون احراز هویت حریم خصوصی بیشتری فراهم می‌کنند؛ اما کاربران باید نکات امنیتی مهمی را هنگام استفاده از آن‌ها در نظر بگیرند.

  • استفاده از کیف پول‌های امن: همیشه از کیف پول‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزارهای معتبر برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنید.
  • بررسی قراردادهای هوشمند: اگر از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنید، حتماً به دقت قراردادهای هوشمند را بررسی کنید و از امن بودن آن‌ها مطمئن شوید. اگر امکان بررسی قراردادها را ندارید، از پلتفرم‌های معتبر استفاده کنید که سابقه‌ی سودجویی نداشته‌اند.
  • مراقبت از حملات فیشینگ: همیشه اطمینان حاصل کنید که از وب‌سایت‌های رسمی صرافی‌ها استفاده می‌کنید و به دقت آدرسی که در مرورگر خود وارد می‌کنید را در هر مرحله از کار بررسی کنید.
  • استفاده از VPN: با توجه به این که قوانین صرافی‌ها به صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند، بهتر است هنگام استفاده از صرافی‌های بدون KYC از یک VPN معتبر استفاده کنید. در این صورت اگر در آینده این صرافی شما را ملزم به احراز هویت کرد، احتمال بلوکه شدن دارایی‌های شما کمتر می‌شود.

چگونه با ریسک‌های صرافی‌های بدون KYC مقابله کنیم؟

استفاده از صرافی‌های بدون احراز هویت می‌تواند خطراتی مانند کلاهبرداری، هک، یا مشکلات قانونی به همراه داشته باشد. برای کاهش این ریسک‌ها، موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • انتخاب صرافی‌های معتبر: از صرافی‌هایی استفاده کنید که سابقه خوبی دارند و توسط جامعه‌ی ارز دیجیتال تایید شده‌اند. یکی از راه‌های اطمینان یافتن از سابقه‌ی یک صرافی، جستجوی نام آن در وب‌سایت trustpilot.com است. می‌توانید نظرات کاربران و سابقه‌ی یک پلتفرم را در این سایت پیدا کنید.
  • محدود کردن میزان دارایی در صرافی: هرگز همه دارایی‌های خود را در یک صرافی نگهداری نکنید و آن‌ها را به کیف پول‌های شخصی منتقل کنید.
  • رعایت قوانین: مطمئن شوید که استفاده از صرافی‌های بدون KYC در کشور شما مشکلی ندارد و قوانین محلی که در آن زندگی می‌کنید را رعایت کنید.

مقایسه صرافی‌های با احراز هویت در مقابل بدون احراز هویت

هر دو نوع این صرافی‌ها کاربردهای مخصوص خود را دارند و در صورت شناخت معایب و مزایای آن‌ها، می‌توانیم بهترین صرافی را برای کارهای مختلف خود پیدا کنیم. در ادامه ویژگی‌های این صرافی‌ها را در یک جدول مقایسه کرده‌ایم.

با احراز هویت بدون احراز هویت
امنیت بیشتر ریسک بالاتر
حریم خصوصی کمتر حریم خصوصی بیشتر
بدون محدودیت برای واریز یا برداشت معمولا با محدودیت برای واریز یا برداشت
دارای امکانات معامله‌ای بیشتر مانند اهرم و … امکانات معاملاتی محدود
مناسب برای کسانی که حجم معامله بالا دارند مناسب برای کسانی که عجله دارند

با توجه به جمع‌بندی فوق، هر دو نوع از صرافی می‌توانند کاربردهای خود را داشته باشند. فراموش نکنید که پیش از استفاده از هر صرافی قوانین آن را با دقت مطالعه کنید و در وب‌سایت‌های مربوطه سابقه و نظرات کاربران دیگر را درباره‌ی آ‌ها مطالعه کنید.

منبع: https://ramzinex.com/

source

توسط funkhabari.ir