شرکت الکترونیک آرتز برای اولین بار در طی سال‌های اخیر، بازی تازه‌ای را بدون قفل منفور دنوو منتشر می‌کند. استودیو بایوور اعلام کرد که بازی Dragon Age: The Veilguard از هیچ‌گونه قفل ویژه‌ای از جمله دنوو استفاده نمی‌کند. این باعث شده تا کاربران نسخه کامپیوتر نتوانند بازی را پریلود کنند و باید پس از انتشار شروع به دانلود کنند.

پی‌سی گیمرها مدت‌هاست از قفل دنوو نفرت دارند و ترجیح می‌دهند تا بازی‌هایی که از این نرم‌افزار حفاظتی استفاده می‌کنند را تجربه نکنند. بایوور تائید کرد که بازی دراگون ایج ویلگارد بدون قفل ضد کرک دنوو منتشر می‌شود که خبر خوبی برای پی‌سی گیمرها است. در واقع هیچ قفل دیگری هم استفاده نشده است تا گیمرها بتوانند بهترین تجربه ممکن را حین انتشار داشته باشند. موارد زیادی گزارش شده که دنوو باعث افت عملکرد فنی بازی شده است.

تنها نکته منفی اما حذف امکان پریلود یا پیش دانلود نسخه کامپیوتر است. در صورتی که امکان پریلود وجود داشت، فایل‌های بازی قبل از عرضه منتشر می‌شد و سریع کرک بازی در دسترس قرار می‌گرفت. نکته دیگر، انتشار بازی از طریق استیم و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار EA است. تغییرات بسیار مثبتی از سوی بایوور دیده می‌شود و دیگر لازم نیست از آن نرم‌افزار منفور شرکت EA برای اجرای بازی استفاده کرد و در عین حال دنوو نیز به کار نرفته است.

بازی Dragon Age: The Veilguard کرک دنوو

کرک Dragon Age: The Veilguard منتشر خواهد شد

پریلود بازی Dragon Age: The Veilguard روی کنسول‌ها آغاز شده است. اگر بازی را از طریق PS5 و ایکس‌باکس سری خریده‌اید، می‌توانید فرایند دانلود را شروع کنید. هرچند حجم بازی نزدیک به صد گیگابایت است و دانلود آن با شرایط اخیر اینترنت و خصوصاً قطع مداوم دانلود از سرورهای مایکروسافت، کار دشواری است. اگر پی‌سی گیمر هستید، می‌توانید منتظر انتشار بازی در روز دهم آبان و سپس کرک شدن آن باشید.

دنوو از جمله قفل‌های حفاظتی است که به دلیل کناره‌گیری امپرس به‌صورت موقت، محبوبیت بیشتری میان ناشران پیدا کرده است. کرک بازی‌هایی که از دنوو استفاده می‌کنند، به‌ندرت منتشر می‌شود. هرچند استفاده از این قفل، هزینه‌بردار است و ناشر باید هزینه زیادی پرداخت کند، خصوصاً اگر بخواهد آن را برای سال دوم تمدید کند. این باعث می‌شود تا ناشران بازی‌های ویدیویی، دنوو را پس از یک سال حذف کنند.

دیجیتال فاندری در سال 2021 با بررسی نسخه کرکی بازی Resident Evil Village متوجه نکته جالبی شد. عملکرد نسخه کرکی بهتر از نسخه اصلی با دنوو بود. به عبارت دیگر این قفل تأثیر منفی روی بازی می‌گذارد. نظر شما چیست؟ آیا بازی Dragon Age: The Veilguard را دانلود و تجربه خواهید کرد؟

منبع: IGN

source

توسط funkhabari.ir