طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت باندای نامکو به کارمندانش فشار می‌آورد تا استعفا دهند. گفته شده که تا الان حدود 100 نفر این کمپانی را ترک کرده‌اند. طبق این گزارش از بلومبرگ، مدیران شرکت، برخی کارمندان را به اتاق‌های خالی می‌فرستند و هیچ وظیفه‌ای به آن‌ها نمی‌دهند. این کار ظاهرا با این هدف انجام شده که کارمندان احساس بی‌فایدگی بکنند و از شرکت استعفا دهند. از طرفی بلومبرگ خبر می‌دهد که این شرکت ساخت دو بازی وان پیس و ناروتو را لغو کرده است.

پروژه‌های کنسل شده، ظاهرا شامل بازی‌هایی اقتباسی از انیمه‌هایی مثل ناروتو و وان پیس می‌شود. همچنین ظاهرا این کمپانی روی یک پروژه مشترک با نینتندو کار می‌کرد که آن هم کنسل شده است. بلومبرگ به نقل از منابع مطلع، گزارش می‌دهد که این بازی‌ها به دلیل «کمبود تقاضا» لغو شده‌اند. منتفی شدن همین پروژه‌ها، باعث شده تا این کمپانی عده زیادی کارمند مازاد داشته باشد که بخواهد آن‌ها را به استعفا تشویق کند.

تعدیل نیرو و اخراج کارکنان در شرکت‌های تکنولوژی و ویدیو گیمی تقریبا به چیزی عادی تبدیل شده است. اما چیزی که این امر را در شرکت باندای نامکو قابل توجه می‌کند، روش عجیب آن‌ها برای این کار است. به گزارش بلومبرگ، مدیران این شرکت، تعدادی از کارمندان را به اتاق‌های جداگانه‌ای می‌فرستد و هیچ وظیفه‌ای به آنان نمی‌دهد. این افراد گاها تا ساعت‌ها در این اتاق‌ها می‌مانند بدون اینکه کاری برای انجام دادن داشته باشند. افراد داخل شرکت، به این اتاق‌ها می‌گویند «اتاق تبعید» یا «اتاق بی‌حوصلگی».

باندای نامکو ناروتو وان پیس بازی

شرکت باندای نامکو، فشار به کارمندانش برای استعفا را تکذیب می‌کند

منابع بلومبرگ می‌گویند که حدود 200 نفر از 1300 کارمند این شرکت، در این اتاق‌ها مستقر شده‌اند. همچنین گفته شده که از این تعداد، حدود 100 نفر تصمیم به استعفا و ترک شرکت گرفته‌اند. دلیل اینکه باندای نامکو تصمیم به اخراج کارمندانش نگرفته و در عوض آن‌ها را ناچار به استعفا می‌کند، این است که نمی‌خواهد زیر بار غرامت برود. طبق قوانین کار در ژاپن، اگر یک شرکت تصمیم به اخراج بی دلیل کارکنانش بگیرد، باید به آنان غرامت پرداخت کند. این در حالیست که اگر کارمند خودش از کار استعفا دهد، هیچ غرامتی شامل حالش نخواهد شد.

با این حال، باندای نامکو در بیانیه‌ای به بلومبرگ، این موضوع را تکذیب می‌کند. یکی از سخنگویان شرکت به این رسانه می‌گوید: «به هیچ وجه برنامه‌ای برای اجرای این روش (که به oidashi beya معروف است) در شرکت ما وجود ندارد. برخی از کارمندان ممکن است فقط کمی منتظر بمانند تا پروژه بعدیشان مشخص شود. اما با از راه رسیدن پروژه‌های جدید، ما پیشروی می‌کنیم.»

این فرد درباره بازی‌های لغو شده هم گفت: «تصمیم برای لغو بازی‌ها، بر اساس ارزیابی‌های جامع از وضعیت آنها گرفته می‌شود.» با این ادعاها، به نظر می‌رسد که اعمال فشار برای استعفا دادن کارمندان چندان درست نباشد. اما ظاهرا خبر لغو برخی از بازی‌های این شرکت، تا حدی واقعی است.

منبع: The Gamer

source

توسط funkhabari.ir