یکی از توسعه دهندگان سابق Rockstar اخیرا از دشواری توسعه بازی برای PS3 گفته است. او که در روند ساخت Red Dead Redemption 1 مشارکت داشته، دلیل عملکرد ضعیف‌تر نسخه پلی‌استیشن 3 این بازی را توضیح می‌دهد. به گفته او، معماری عجیب کنسول سونی باعث شد تا کار پورت بازی روی آن بسیار پیچیده و زمان‌بر شود. این در حالیست که کار با ایکس باکس 360 برای تیم سازنده بسیار آسان‌تر بوده.

رسانه دیجیتال فاندری اخیرا به مناسبت خبر انتشار رد دد ریدمشپن برای PC، ویدیویی را درباره آن منتشر کرده. در این ویدیو، نگاهی فنی به این بازی که اولین بار در سال 2010 منتشر شد، می‌شود. در بخشی از این ویدیو، ادعا می‌شود که در زمان ساخت بازی، توسعه نسخه PS3 آن، دیرتر از نسخه Xbox 360 آغاز شده بود. دیجیتال فاندری کمی بعد در پستی در توییتر هم این موضوع را تایید کرد و توضیحات بیشتری درباره آن داد.

این توییت دیجیتال فاندری، با واکنش یکی از توسعه دهندگان سابق راکستار همراه شد. Obbe Vermeij که سابقا به عنوان کارگردان فنی در راکستار حضور داشت، مهر تاییدی بر ادعاهای این رسانه زد. او با اینکه در سال 2009 از این شرکت جدا شد، اما در بخش اعظمی از روند ساخت Red Dead Redemption حضور داشت. در توییتی، او ضمن تایید ادعای دیجیتال فاندری، می‌گوید که کار با ایکس باکس 360 بسیار آسان‌تر از کنسول سونی بود.

بازی Red Dead Redemption برای PS3

دشواری توسعه بازی برای PS3، کابوسی برای بازیسازها

ورماجی می‌نویسد: «کنسول Xbox 360 از نرم افزاری به نام DirectX استفاده می‌کرد. این بدان معنی بود که سخت افزار پشت لایه‌ای از نرم افزار پنهان شده بود. همین باعث می‌شد تا نوشتن کدها برای کنسول مایکروسافت بسیار آسان باشد. از طرفی برای پلی‌استیشن 3 این موضوع صدق نمی‌کرد. برای داشتن یک پرفورمنس خوب روی این کنسول، توسعه دهنده باید به لایه‌های عمیق آن می‌رفت و همین باعث دشواری توسعه بازی برای PS3 می‌شد.» او ادامه می‌دهد که برای همین بود که این کار به شدت سخت و زمان‌بر بود. به همین دلیل، آن‌ها تصمیم گرفتند تا بازی را روی ایکس باکس 360 بسازند و بعدا آن را برای کنسول سونی هم پورت کنند. ورماجی می‌گوید: «پیشروی روی Xbox 360 برای ما منطقی‌تر بود.»

در طول این سال‌ها، طرفداران هیچ وقت از نسخه PS3 رد دد ریدمشن دل خوشی نداشتند. بسیاری معتقد بودند که این پورت بسیار بد و غیر بهینه است. حتی اگر واقعا هم بد نباشد، همواره نسخه ایکس باکس 360 این بازی بسیار محبوب‌تر بوده است. دلیل این امر، بهینه بودن این نسخه و اجرای بهتر آن نسبت به دیگر نسخه‌هایش است. با توجه به توضیحات ورماجی، حالا می‌شود دلیل این تفاوت عملکرد را فهمید.

منبع: Gamesradar

source

توسط funkhabari.ir