علت غلت زدن در خواب: این روزها بسیاری از افراد با اختلالات خواب دست و پنجه نرم می کنند و خواب نا آرامی دارند. اختلالات خواب، عارضه های مختل کننده کیفیت و مدت خواب هستند و تأثیر زیادی بر عملکرد روزانه، کیفیت زندگی و سلامت عمومی فرد دارند. غلت زدن در خواب یکی از مشکلاتی است که موجب کاهش کیفیت خواب شده و برخی افراد به آن دچار هستند. گاهی اوقات علت غلت زدن در خواب مربوط به اختلالات محیطی از جمله سر و صدای زیاد در محیط، نور زیاد، دمای نامطلوب مانند سرد و گرم و تخت خواب ناخوشایند است اما باید بدانید که علت اصلی غلت زدن در خواب و بی قراری مربوط به تغذیه می باشد که در این مطلب سلامت به آن پرداخته ایم.

علت غلت زدن در خواب

افرادی که در خواب بی قرار هستند و دائما غلت می زنند، دچار سوءهاضمه هستند. این افراد باید شام سبک و حداقل 3 ساعت قبل از خواب بخورند. افرادی که به دلیل غلت زدن در خواب و عدم خواب با کیفیت، از خواب آلودگی در طول روز رنج می برند؛ باید شام خود را زود بخورند و از پرخوری و خوردن غذاهای سنگین در وعده شام بپرهیزند.

سوء هاضمه یکی از بیماری‌های گوارشی است که احساس پری ناراحت‌کننده بعد از غذا، درد و سوزش در قسمت بالای شکم و حالت تهوع می‌شود. همین مشکلات سبب می شود که فرد دچار سوء هاضمه نتواند خواب راحتی داشته و دائم در خواب غلت بزند.

علت غلت زدن در خواب

چه کنیم که در خواب غلت نزنیم؟

همانطور که گفتیم علت اصلی غلت زدن در خواب به تغذیه و سوء هاضمه مربوط است،بهترین راه پیشگیری از سوء هاضمه تغییر سبک زندگی است. افراد دچار سوء هاضمه که به این دلیل دچار اختلالات خواب هستند، باید:

وعده‌های غذایی خود را کوچک کرده و در چند وعده بخورند تا هضم آنها راحت‌تر باشد.
حداقل سه ساعت قبل از خواب غذا بخورید.
آهسته غذا بخورند.
از خوردن غذاهای سنگین و مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین را تا حد ممکن دوری کنند.
با شکم پر ورزش نکنند.
حداقل یک ساعت بعد از غذا فعالیت بدنی داشته باشند.
همراه غذا آب نخورند زیرا بیش از 90 درصد بزاق آب است. اگر غذا را خوب بجویم، نیاز به نوشیدن آب بعد از غذا تا حد زیادی رفع می شود. خوردن آب با غذا هضم را مختل می کند.
سالاد باید به تنهایی و با فاصله مناسب از غذا میل شود زیرا مصرف سالاد همراه غذا به مرور موجب ضعف معده و اختلال هضم و بروز بیماریهای کبدی می شود.

source

توسط funkhabari.ir