آقای Shawn Layden، مدیر سابق پلی استیشن گفته که معتقد است رقابت کنسول‌های بازی به شدت کاهش یافته است و اینکه اکثر مصرف کنندگان علاقه‌ای به دستگاه‌های قدرتمندتر ندارند. Layden به مدت 30 سال فعالیت در سونی به عنوان مدیر عامل SIE آمریکا و رئیس استودیو جهانی سونی فعالیت می‌کرد.

رسانه‌ی VGC از Layden پرسیده که آیا با توجه به افزایش هزینه‌های توسعه‌ی سخت افزارها، ساخت کنسول‌های قدرتمندتر می‌تواند به طور پایدار در آینده ادامه یابد؟

Layden پاسخ داد: ما این کارها را برای 30 سال به این شکل انجام داده‌ایم، هر نسل این هزینه‌ها افزایش می‌یابد و ما دوباره با آن هماهنگ می‌شویم. ما اکنون به پرتگاه رسیده‌ایم، جایی که نمی‌تواند ما را نگه دارد، نمی‌توانیم کارهایی را که قبلا انجام داده‌ایم ادامه دهیم. زمان آن رسیده است که مدل کسب‌وکار را بازنگری کنیم، بازنگری سخت در مورد بازی ویدیویی. 80 ساعت نیست، 90 ساعت نیست، اما اگر این طور باشد، این یک مقوله کاملا متفاوت است.

لایدن اضافه کرد که او معتقد است برای اینکه بازار کنسول‌ها سالم بماند، باید مخاطبان و مصرف‌کنندگانی را که قبلاً صاحب کنسول نبودند را جذب کنند. وقتی از لایدن در مورد سخت افزار کنسول‌های آینده سوال شد، گفت که معتقد است افزایش قدرت به خودی خود برای اکثر بازیکنان جذاب نخواهد بود.

او گفت: صاف شده است. ما در مرحله توسعه سخت افزاری هستیم که من آن را (فقط سگ ها می توانند تفاوت را بشنوند) می‌نامم. اگر بازی خود را انجام می‌دهید و نور خورشید از پنجره شما به تلویزیون شما می‌رسد، هیچ چیز از ray tracing را نمی‌بینید. باید فوق العاده بهینه باشد، برای دیدن این چیزها باید یک مانیتور 8K در یک اتاق تاریک داشته باشید. ما بر سر ترافلاپ می‌جنگیم و این درست نیست. ما باید بر سر محتوا رقابت کنیم. با توجه به مشخصات کنسول، فکر می‌کنم به سقف رسیده‌ایم.

لایدن نتیجه گرفت: آن مسابقه تقریباً به پایان رسیده است، و می دانید چه کسی برنده شد؟ AMD.

source

توسط funkhabari.ir