تابستان با تمام انیمه‌هایش همیشه مثل برق می‌گذرد و تمام می‌شود. اما همیشه نوید پاییز، خیال انیمه‌باز‌ها را راحت می‌کند. فصل پاییز همیشه بهترین وقت سال برای تماشای انیمه زیر یک پتوی نازک و فنجانی قهوه روی میز کناری، است. خوشبختانه عناوینی که پاییز امسال منتشر خواهند شد همگی یا فصل جدید از انیمه‌های مورد علاقه مخاطبین هستند، یا اقتباسی جدید از مانگا‌های محبوب. با بخش انیمه وبسایت دنیای بازی همراه باشید تا به معرفی انیمه‌های پاییز ۱۴۰۳ بپردازیم.

معرفی انیمه‌های پاییزی

بهترین انیمه‌های پاییز ۱۴۰۳: معرفی انیمه Blue Lock vs. U20 Japan

چند برتر
  • استودیو :۸bit
  • کارگردان:   shunsuke ishikawa
  • نویسنده مانگا: Muneyuki Kaneshiro
  • مدت زمان: ۱۴ قسمت حدودا ۲۰ دقیقه
  • تاریخ انتشار: ۱۴ مهر

فصل اول انیمه Blue Lock که توانسته بود هیجان یک مسابقه واقعی را در اختیار بینندگان قرار دهد، با تلفیقی از رقابت‌های فردی وگروهی، تجربه‌ای متفاوت از ورزش فوتبال را به نمایش گذاشت. این انیمه با محوریت تربیت مهاجمی کامل و بی نقص برای تیم ملی ژاپن، مخاطب را با کشمکش‌های درونی بازیکنان آشنا می‌کند. هر بازیکن نه‌تنها در برابر دیگران، بلکه با خود نیز مبارزه می‌کند تا به بهترین نسخه از خودش تبدیل شود و بتواند به اهداف خود برسد.

حال فصل دوم این انیمه با عنوان Blue Lock vs. U20 Japan، ادامه پرهیجان داستان فصل اول را روایت می‌کند. در این فصل، بلولاک و پروژه‌اش در آزمونی سرنوشت‌ساز قرار می‌گیرند. تیم منتخب بلولاک متشکل از مهاجمان برتری است که در فصل اول رشد کرده‌اند و باید در برابر تیم‌ ملی زیر بیست سال ژاپن قرار بگیرند. این تقابل نه‌تنها نبردی برای اثبات شایستگی بازیکنان بلولاک است، بلکه آینده این پروژه نیز به آن وابسته است.

این فصل با تاکید بیشتر بر تاکتیک‌های تیمی و رقابت‌های گروهی، نشان می‌دهد که فوتبال تنها یک بازی فیزیکی نیست، بلکه نبردی ذهنی و روانی نیز هست. استراتژی‌های دقیق، هماهنگی‌ با هم‌تیمی‌ها و گرفتن تصمیمات حیاتی از جمله عناصر سازنده این انیمه، به خصوص در این فصل هستند.

استودیو ۸bit که به خاطر انیمه‌‌های دیگری همچون That Time I Got Reincarnated as a Slime  شناخته شده است، فرایند تولید این انیمه را مدیریت می‌کند. هرچند که فصل اول این انیمه از منظر فنی بی‌ایراد نبود، اما کیفیت قابل‌قبولی را به نمایش گذاشت. لازم به ذکر است که این انیمه بر اساس مانگایی با همین نام ساخته شده است. این مانگا برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در مجله شونن‌مگزین منتشر شد و در کم‌ترین زمان ممکن با استقبال گسترده‌ای رو به رو شد.

در پاییز امسال، فصل جدید این انیمه با حال و هوای یک مسابقه واقعی به خانه‌های ما بر‌می‌گردد و اگر از طرفداران انیمه‌های ورزشی یا شونن هستید، بلولاک هیجانی از آن جنس را به شما هدیه می‌دهد.

رضا نوری

معرفی بهترین انیمه‌های پاییز ۱۴۰۳: معرفی انیمه Ranma ½

چند برتر
  • استودیو: MAPPA
  • کارگردان: Uda Kounosuke
  • نویسنده مانگا: Takahashi Rumiko
  • مدت زمان: نامشخص
  • تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳

اگر از علاقه‌مندان به انیمه‌های کلاسیک هستید و به داستانی جذاب و دل‌نشین نیاز دارید، Ranma ½ دقیقا همان انیمه‌ای است که به دنبالش می‌گردید. این انیمه نسخه باز‌سازی شده از انیمه‌ای با همین نام است که سال ۱۹۸۹ در تلویزیون ژاپن پخش شد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این باز‌سازی، عوامل و استودیویی هستند که مسئولیت ساخت آن را برعهده گرفته‌اند. استودیو MAPPA که در چند سال اخیر توانسته است نام خودش را با ساخت انیمه‌های باکیفیت و خوش‌ساختی همچون Chainsawman و Jujutsu Kaisen به گوش بیشتر مخاطبین انیمه برساند، این انیمه را با پایبندی به اثر اصلی و سبک هنری جذاب به خوبی به سرانجام رسانده است. از تریلر‌ها و پیش‌نمایش‌هایی که منتشر شده‌اند می‌شود اطمینان داشت که کار از نظر بصری همان چیزی است که باید باشد.

به جز استودیو ماپا، عوامل دیگری در ساخت این اثر نقش دارند که کارنامه درخشانی داشته‌اند. از کارگردان این انیمه گرفته تا Series Composition (مسئول تایین روند داستان در قالب سریال) و عوامل دیگر، همگی افراد کارکشته و با استعدادی هستند. Takahashi Rumiko که خالق اصلی این اثر است، یکی از قدیمی‌ترین افرادی است که در صنعت انیمه و مانگا فعالیت می‌کند و نظارت او بر بازسازی این انیمه باعث دلگرمی است.

معرفی انیمه‌های تابستان ۱۴۰۳


حال که با وضعیت عوامل این اثر آشنا شده‌اید بهتر است کمی از خلاصه داستان آن را بشنوید، Soun Tendou    مدرسه هنر‌های رزمی تندو را اداره می‌کند و سه دختر او آکانه، نابی‌کی و کاسومی او را همراهی می‌کنند. روزی از روز‌ها پدر آن‌ها اعلام می‌کند که یکی از آن‌ها را با پسر یک هنرمند رزمی‌کار دیگر نامزد کرده‌ است تا سنت خانوادگی آن‌ها را ادامه بدهد، این موضوع باعث تحولی در زندگی این سه خواهر می‌شود.

چیزی که داستان این اثر را جذاب می‌کند ورود شخصیتی به اسم Ranma است که در واقع همان داماد خانواده تندو است. در کمال نا‌باوری اتفاق عجیبی برای رانما رخ می‌دهد. وقتی که آب به او می‌خورد و خیس می‌شود، او تبدیل به یک دختر می‌شود و همین موضوع و دلایلی که پشت این اتفاق قرار گرفته‌اند داستان را جذاب می‌کند.

Ranma ½ با داستان عجیبی که دارد، می‌تواند به یکی از انیمه‌های تبدیل شود که به خوبی شما را سرگرم می‌کند. این انیمه در پاییز امسال یکی از آثار مورد انتظاری است که استودیو ماپا مسئولیت ساخت آن را برعهده گرفته است.

رضا نوری

معرفی انیمه Orb: On the Movements of the Earth

چند برتر
  • استودیو: Madhouse
  • کارگردان: Shimizu Kenichi
  • نویسنده مانگا: Uoto
  • مدت زمان: نامشخص
  • تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳

رافاو قهرمان داستان، یک جوان نابغه لهستانی است که در قرن پانزدهم زندگی می‌کند؛ دورانی که دین و الهیات نه‌تنها بر زندگی روزمره، بلکه بر سیاست و جامعه نیز سلطه دارد. در این جهان، ایده‌های نوآورانه به شدت مجازات می‌شوند و هرگونه شک در اصول کلیسا می‌تواند به مرگ منجر شود.

او در آغاز داستان،  به عنوان دانشجوی رشته الهیات برای آینده خودش تلاش می‌کند، اما با گذشت زمان و پی بردن به برخی از مسائل با دیدگاه‌های متفاوتی مواجه می‌گردد که او را به تردید می‌اندازد. این تردید زمانی آغاز می‌شود که او با مردی مرموز دیدار می‌کند، شخصی که باور‌های غیرمتعارفی دارد و می‌تواند برای او خطرناک باشد. دیدار مرد مرموز و رافاو باعث می‌شوند که تحقیقاتش را آغاز کند.

طبق خلاصه‌ای که از داستان انیمه Orb: On the Movements of the Earth برای شما تعریف کردم، به نظر می‌رسد که این انیمه به سراغ ایده‌ای رفته است که سازندگان مانگا و انیمه کمتر به آن پرداخته‌اند و همین موضوع سبب به وجودآمدن نوعی کنجکاوی در بینندگان می‌شود.

بر اساس تصاویری که در تریلر‌های این انیمه مشاهده کرده‌ایم، می‌توان گفت که این انیمه از طراحی بصری جالبی برخوردار است که کم‌وبیش به آثاری همچون Attack on Titan و Vinland Saga شباهت‌هایی دارد. از اولین موضوعاتی که هنگام تماشای این تریلر توجه مخاطب را جلب می‌کند، صدای آشنایی است که در بسیاری از انیمه‌های دیگر شنیده‌ایم و آن کسی نیست جز Tsuda Kenjirou که او را با صدا‌پیشگی شخصیت محبوب Nanami به خاطر می‌آوریم.

ایده و طراحی بصری قابل‌قبولی که این اثر از خودش نشان داده است می‌توانند دلایلی باشند که این انیمه را برای بینندگان جذاب می‌کند و شاید بد نباشد که فرصتی به آن بدهیم.

رضا نوری

معرفی انیمه‌های پاییز ۱۴۰۳: معرفی انیمه Arifureta: From Commonplace to World’s Strongest season 3

چند برتر
  • نام ژاپنی: Arifureta Shokugyou de Sekai Saikyou
  • استودیو سازنده: Asread
  • کارگردان: آکیرا ایواناگا 
  • نویسنده مانگا: ریو شیراکومه
  • مدت زمان: ۲۳ دقیقه هر قسمت
  • تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳
  • ژانر: ماجراجویی، اکشن، فانتزی

انیمه Arifureta: From Commonplace to World’s Strongest یکی از خوش‌ساخت‌ترین انیمه‌های چند سال اخیر است که براساس لایت ناولی به همین نام در تابستان سال ۲۰۱۹ منتشر شد. «ریو شیراکومه» خالق این اثر داستان«هاجیمه ناگومو» را روایت می‌کند که طی یک اتفاق اسرارآمیز، به همراه همکلاسی‌هایش، وارد یک دنیای خیالی می‌شوند. در این دنیا ناآشنا، با آن‌ها به مانند یک قهرمان رفتار می‌شود، قهرمانانی که وظیفه نجات بشر را برعهده دارند.

لایت ناول Arifureta، درسال ۲۰۱۷ با فروش بیش از ۸۴ هزار جلد تبدیل به پرفروش‌ترین لایت ناول آن سال شد. همین موضوع کار رابرای تیم تولید انیمه سخت و چالش‌برانگیز کرده است چرا که انتظار طرفداران این انیمه بسیار بالاست و هر کم‌کاری یا اضافه کردن جزئیات بیهوده مورد انتقاد طرفداران قرار می‌گیرد.

فصل اول با نظرات منفی و انتقادات شدید طرفداران مواجه شد و کیفیت پایین انیمیشن با نارضایتی آنان همراه بود. همچنین نادیده گرفتن لایت ناول، باعث شد سازندگان تغییرات جدی در ساخت ادامه آن به وجود بیاورند. این تغییرات عموماً مثبت بودند و فصل دوم یک پایان آبرومندانه برای این انیمه دوست داشتنی به ارمغان آورد.

بررسی انیمه The Boy and The Heron

فصل سوم این انیمه، برخلاف دو فصل گذشته، توسط استودیو Asread ساخته شده و آقای«آکیرا ایواناگا»، که کارنامه موفقی در تولید و ساخت آثار مختلف دارد و یکی از باتجربه‌ترین افراد در صنعت انیمه هست؛ وظیفه کارگردان این فصل را برعهده گرفته است.

انیمه Arifureta: From Commonplace to World’s Strongest سرگرم‌کننده با داستانی هیجان‌انگیز است که هرآن چیزی که از یک انیمه فانتزی و اکشن انتظار دارید را برآورده می‌کند.

مهدی یوسفی

برترین انیمه‌های پاییز ۱۴۰۳: معرفی انیمه Sword Art Online Alternative: Gun Gale Online Season 2

چند برتر
  • نام ژاپنی: Sōdo Āto Onrain Orutanatibu Gangeiru Onrain
  • استودیو سازنده: A-1 Pictures
  • کارگردان: ماسایوکی ساکوی  
  • نویسنده مانگا: کیچی سیگساوا
  • مدت زمان: ۲۴ دقیقه هر قسمت
  • تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳
  • ژانر: ماجراجویی، علمی تخیلی

«شیطان صورتی» ترسناک‌ترین بازیکن دنیای بازی Gun Gale است که با بی‌رحمی تمام سایر بازیکنان را قتل عام می‌کند. اما در واقعیت این قاتل حرفه‌ای آن چیزی نیست که کسی انتظارش را می‌کشد. «کارن کوهیرویماکی» دانشجوی خجالتی دانشگاه توکیو کاملا در تضاد با آواتار خود در بازی است. شخصیت اصلی داستان که از ظاهرش در دنیا واقعی بیزار است به دنیا مجازی پناه برده تا بتواند آن شکل و شمایلی که همیشه آرزوی آن را داشت، برای خودش خلق کند. در دنیای بازی«کارن» با یک زن ماهر عجیب و غریب آشنا می‌شود و ماجراجویی آن دو در یک رقابت داغ و نفس‌گیر آغاز می‌شود. جایی که باید از تمام هوش و مهارت‌هایشان استفاده کنند تا به اهدافشان برسند.

در بهار سال ۲۰۱۸ فصل اول این انیمه به کارگردانی«ماسایوکی ساکوی» در دوازده قسمت منتشر شد. «ماسایوکی ساکوی» کارگردان پرکار دنیای انیمه، آنقدر باتجربه هست که کارگردانی کل فصل دوم انیمه Sword Art Online Alternative به ایشان سپرده شود.

استودیو A-1 Pictures برای تبلیغات فصل دوم، طی یک اقدام جالب و خلاقانه یک تفنگ مدل FN P90 با روکش صورتی رنگ به طرفداران اهدا کرد تا دوباره حال و هوای این انیمه برا آنها زنده شود.

لایت ناول Sword Art Online Alternative در سال ۲۰۱۵ توسط«کیچی سیگساوا» نوشته شد. این لایت ناول از معدود آثاری است که بیش از یک میلیون جلد در سال ۲۰۱۸ به فروش رساند. درست بعد از انتشار فصل اول، فروش لایت ناول هم افزایش یافت و طرفداران بی‌صبرانه منتظر فصل دوم این انیمه هستند.

انیمه Sword Art Online Alternative اقتباسی قابل قبول از لایت ناول است و هربخش به‌خصوص انیمیشن مبارزات آن برای طرفداران این انیمه بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است. اگر به بازی‌های تفنگی نیز علاقه‌مند هستید، این انیمه شما را ناامید نخواهد کرد.

مهدی یوسفی

معرفی انیمه The Blue Wolves of Mibu

چند برتر
  • نام ژاپنی: Ao no miburo
  • استودیو سازنده: Maho Film
  • کارگردان: کومیکو هابارا
  • نویسنده مانگا: تسویوشی یاسودا
  • مدت زمان: ۲۳ دقیقه هر قسمت
  • تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳
  • ژانر: ماجراجویی، تاریخی سامورایی

The Blue Wolves of Mibu مجموعه مانگا ژاپنی است که توسط «تسویوشی یاسودا» طراحی و خلق شده است. پاییز ۲۰۲۱ اولین جلد این مانگا منتشر شد و بعد از سه سال قرار است انیمه‌ای بر اساس آن ساخته شود و باتوجه به تریلر منتشر شده به نظر می‌رسد قرار است مخاطبان زیادی جذب و طرفدارانش را سربلند کند.

داستان از سال ۱۸۶۳ در کیوتو شروع می‌شود. «چیرینو نیو» پسری مطیع و مهربان است که خودش را وقف خانواده‌اش کرده و در اعماق وجودش میل شدیدی به برقراری عدالت دارد. بزرگترین تغییر در زندگی این جوان زمانی رخ می‌دهد که با«هیجیکاتا توشیزو» و«اوکیتا سوجی» آشنا می‌شود. این دو، عضو خطرناک‌ترین گروه شمشیرزنی یعنی«میبورو» هستند و«چیرینو نیو» که حالا فرصت این را دارد که عدالت را در سراسر سرزمین اجرا کند، به این گروه می‌پیوندد.

بررسی فصل سوم انیمه Konosuba

استودیو تازه تاسیس Maho Film وظیفه ساخت این انیمه را برعهده گرفته است. این استودیو سابقه تولید ژانر اکشن و مبارزه‌ای را در کارنامه خود دارد و باید دید که آیا می‌تواند از اولین چالش جدی خود سربلند بیرون آید؟ کارگردان مورد اعتماد این استودیو یعنی«کومیکو هابارا» نیز قرار است در این پروژه همکاری کند.

ساخت انیمه‌ای بر اساس مانگای پرطرفدار مثل راه رفتن بر روی لبه تیغ است. اشتباه و خطا در تولید آن می‌تواند لکه‌ای بر روی شهرت سازنده باشد که باعث می‌شود ساخت آثار بعدی او را تحت الشعاع قرار دهد. با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد با وجود داستانی گیرا و حماسی همچنین اشارات تاریخی که در مانگا شاهد آن بودیم، باید منتظر یک انیمه فوق‌العاده باشیم، انیمه‌ای به یادماندنی که تا مدت‌ها قرار است راجع به آن صحبت کنیم و از آن لذت ببریم.

مهدی یوسفی

معرفی برترین انیمه‌های پاییز ۱۴۰۳: معرفی انیمه Uzumaki

چند برتر
  • ژانر:Avant garde, Drama, Horror, Psychological, Seinen, Supernatural, Suspense
  • استدیو:Fugaku
  • تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۳
  • مدت زمان: ۲۳ دقیقه
  • تعداد قسمت‌ها: ۴ قسمت
  • نویسنده: Itou Juni
  • کارگردان: Hiroshi Nagahama

با شروع فصل پاییز، طرفداران مانگا از دیدن اسم یک اثر حسابی هیجان زده شدند، اون اثری اثری نیست مگر اوزوماکی که اقتباسی از مانگایی به همین نام است.

داستانی که «جونجی ایتو»، خالق اوزوماکی برای ما روایت می‌کند داستان شهر خیالی کوروئوزو چو است؛ شهری که نفرینی فراطبیعی گریبان آن و شهروندانش را گرفته و حالا، ما از طریق شخصیت اول داستان «کیریه گوشیما» که نوجوانی دبیرستانی است با اتفاقات حول محور او، دوست پسرش و اطرافیان و همشهری‌هایش آشنا می‌شویم.

محبوبیت والای این اثر، به دلیل آرت و طراحی هنری جذاب و داستان بزرگسالانه، ترسناک و روان شناختی مانگای آن است که در اقتباس انیمه‌ای آن، نه تنها واجب است داستان به خوبی و منطبق با مانگا اقتباس شود، بلکه طبق تریلر‌های منتشر شده، سعی شده که شباهت بسیاری با مانگا در آرت و رنگ انیمه وجود داشته باشد و کاملا حس و حال تاریک و مرموز این مانگا، در انیمه هم منتقل شود.

اگر کمترین آشنایی با خالق این اثر، «جونجی ایتو»، یا کمترین علاقه‌ای به ژانر ترسناک در انیمانگا و یا حتی سینما داشته باشید، بلاشک متوجه آن هستید که با ورژن تلویزیونی و انیمیت شده یکی از بهترین و محبوب‌‌ترین آثارِ چه شخصی رو به رو هستید!

ارشیا جدیدزاده

معرفی انیمه‌های پاییز ۱۴۰۳معرفی انیمه Ao no Hako

چند برتر
  • ژانر: Romance, School, Shounen, Sports
  • استدیو:Telecom Animation Film
  • تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۴۰۳
  • مدت زمان: ۲۳ دقیقه
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۵ قسمت
  • نویسنده:Muira Kouji

اگر دلتان برای انیمه‌هایی‌ که با دیدن تنها یک‌ قسمت تاثیر مثبتی روی روحیه شما می‌گذارند تنگ شده، به هیچ عنوان انیمه «Ao no Hako»  را از دست ندهید!

انیمه «Ao no Hako » روایتگر داستان «تایکی اینوماتا»، دانش آموز ۱۳ ساله‌ای است که عضو تیم بدمینتون مدرسه است، تایکی به واسطه استعدادش در بدمینتون از محبوبیت خوبی در مدرسه برخوردار است اما این محبوبیت، به پای دختر مورد علاقه او نمی‌رسد. «چیناتسوی» سال اولی، ستاره نوظهور تیم بسکتبال مدرسه‌ همان دختر مورد علاقه تایکی است که آوازه خوب بودن او در تیم بسکتبال و محبوبیت خاص او سایه بزرگی بر روی تایکی انداخته و او را همیشه با اختلاف زیاد تبدیل به نفر دوم ورزشی مدرسه می‌کند؛ اما، دست سرنوشت باعث هم‌ خانه شدن این دو می‌شود و این اتفاق باعث می‌شود که تایکی موقعیت نزدیک‌تر شدن به دختر رویایی‌اش را داشته باشد. 

بررسی فصل اول انیمه Oshi No Ko

البته! آن‌ها هردو یک هدف مشترک دارند که آن هم شرکت در مسابقات ملی است و این هدف باعث می‌شود هردو سخت به تمرین بپردازند.

«Ao no Hako»  طبق مانگایی با همین نام ساخته شده که از سال ۲۰۲۱ در‌ حال پخش است و نمرات بسیار خوبی هم دریافت کرده که یکی از دلایلی است که این انیمه در این لیست جای داده شده.

این انیمه می‌تواند با حس و حال انیمه‌های رومنس مدرسه‌ای و ورزشی قبل از خود با آرت استایل و داستان و شخصیت‌های حال خوب کنی که دارد توجه علاقه‌مندان این سبک و حتی دوستداران سبک‌های دیگر که به دنبال یک انیمه آرامش‌بخش هستند را جلب کند.

ارشیا جدیدزاده

انیمه‌های پاییز ۱۴۰۳: معرفی انیمه Maou 2099

چند برتر
  • ژانر: Action, Fantasy, Sci-Fi
  • استدیو:J.C.Staff
  • تاریخ انتشار:۲۲ مهر ۱۴۰۳
  • مدت زمان:؟
  • تعداد قسمت‌ها:؟
  • نویسنده:murasaki Daigo
  • کارگردان: Ryou Andou

در سال ۲۰۹۹ کلان شهر سایبرپانکیِ شینجوکو پر است از آسمان خراش‌های عظیم و تابلو‌های تبلیغاتی نئونی، جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و شلوغی سرسام آور؛ در این میان است که شیطانی از دل افسانه‌ها، برای بار دوم در پنج قرن اخیر ظهور می‌کند، آن شیطان افسانه‌ای لرد ولتول و هدف او فتح این دنیا است.

اما شینجوکو هیچ شباهتی به هیچ‌یک از مناطق قبلا فتح شده توسط این شیطان، یعنی لرد ولتول، در طول تاریخ ندارد؛ چرا که آمیختگی جادو و علم و مهندسی، در حال حاضر تمدن بشر را به نقطه‌ای غیر قابل لمس رسانده که در تاریخ بشر هیچگاه به همچین نقطه‌ای نرسیده است، اما آیا تمام این پیشرفت‌های بشریت، کمکی به او در راه شکست لرد ولتول می‌کند؟ آیا لرد ولتول تنها شیطانی تضعیف و مبالغه شده است؟

همگی سخت در اشتباهید! این دنیا از آن لرد ولتول افسانه‌ای است.     

پاییز امسال حتی برای طرفداران ژانر‌های فانتزی و علمی تخیلی هم دست پری دارد! انیمه «Maou 2099»، یکی دیگر از انیمه‌هایی است که می‌توان رویش حساب باز کرد؛ «Maou 2099»  اقتباسی تلویزیونی از لایت ناولی به همین نام است که تمی سایبرپانکی و آینده‌نگرانه و تلفیق آن با ژانر فانتزی اکشن را دارد که مخاطب را به خودی خود هیجان‌زده و مشتاق آشنایی هرچه زودتر با این اثر می‌کند.

لایت ناول این انیمه اثر شناخته شده‌ای نیست، اما سبک جذاب و خلاصه داستان مهیجی که از آن می‌دانیم باعث می‌شود که بخواهیم حداقل شانس دیدن چند قسمت را به آن بدهیم، شاید پشیمان نشویم!

یکی دیگر از دلایلی که برای ما در ارزش گذاری یک اثر حائز اهمیت است، استدیو و عوامل آن اثر هستند؛ و نکته مهم درباره این انیمه کارنامه درخشان استدیوی این اثر است.

استدیو C.J.Staff که سابقه کار بر روی آثار تحسین شده‌ای مانند فصل دوم انیمه «مرد تک مشتی»، تمام سری «زندگی مصیبت‌ بار سایکی»، «پریزن اسکول»، فصل یک و دو انیمه «راه و رسم شوهر خانه دار» را در کارنامه خود جای داده است. این استدیو صد درصد انتخابی شایسته برای انیمه‌ای در این سبک و سیاق است و می‌توان کاملا امیدوار بود که آنان اثر خوبی با اقتباس از لایت ناول Maou 2099 تقدیم ما می‌کند.  

ارشیا جدیدزاده

معرفی انیمه Bleach: Thousand-Year Blood War – The Conflict

چند برتر
  • نام ژاپنی: Bleach: Sennen Kessen-hen – Soukoku-tan
  • استودیو سازنده: Pierrot Films
  • کارگردان: Taguchi Tomohisa و Murata Hikaru
  • تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ (در انتظار پخش)
  • مدت زمان: نامشخص
  • ژانر: Action، Adventure، Supernatural

فصل جدید انیمه‌ی محبوب و جذاب بلیچ بالاخره به ایستگاه سوم و یکی مانده به آخر خود رسید. پس از پخش دو پارت بسیار فوق‌العاده و چشم‌نواز، قرار است در اوایل پاییز امسال شاهد انتشار پارت سوم این اثر بزرگ باشیم. با توجه به اینکه حساسیت سرنوشت اتفاق‌های داستان خیلی برای طرفداران بالا است، استودیو پیروت یک کارگردان دیگر به تیم سازنده این انیمه اضافه کرده است. در کنار نام درخشان آقای تاگوچی کارگردان دو پارت قبلی، اسم موراتا هیکارو نیز به چشم می‌آید. او با کارنامه تقریبا خوب خود، دیگر کارگردان پارت سوم است.  همچنین همکاری آهنگسازان پارت‌های قبلی با استودیو پیروت هنوز پا برجا است و باید منتظر آهنگ‌های گوش‌نواز آن‌ها در پارت جدید باشیم.

بررسی انیمه Black Butler: Public School Arc

داستان ادامه‌ی اتفاق‌های مهم پارت دوم را به تصویر می‌کشد. با توجه به آخرین تریلر منتشر شده، نبرد ایچیبه و یوهاباخ هنوز به پایان نرسیده و تازه وارد فاز اصلی خود شده است. همچنین اعضای شوترتافل (Schtzstaffel) مثل اینکه از مرگ فرار کرده‌اند و هنوز در رکاب یوهاباخ، پادشاه دوست داشتنی‌شان قصد دارند بجنگند. دیگر نکات مهمی که قرار است با آن مواجه شویم، بانکای فرمانده کل، شونسوی کیوراکو و تغییر ظاهر فرمانده مایوری است.

احتمالا قرار است با نهایت قدرت جانشین محبوب یاماموتو و دیوانگی مایوری روبه‌رو شویم. دو دستگی استرن ریترها (Sternritter) و شروع نبرد سرنوشت‌ساز ایچیگو و یوهاباخ، از دیگر موارد حساس و مهم پارت سوم به شمار می‌روند. آیا استرن ریترها پس از خیانت پادشاهشان به آن‌ها، به جنگجویان سول سوسایتی ملحق می‌شوند؟ آیا ایچیگو به اندازه‌ای قدرتمند شده است که بتواند یوهاباخ را بالاخره شکست دهد؟

دانیال عباسی

بهترین انیمه‌های پاییز ۱۴۰۳: معرفی انیمه MF Ghost Season 2

چند برتر
  • استودیو سازنده: Felix Films
  • کارگردان: Naka Tomohito
  • تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ (در انتظار پخش)
  • مدت زمان: نامشخص
  • ژانر: Racing

فصل دوم انیمه MF Ghost، دنباله‌ی انیمه‌ی قدیمی Initial D اوایل پاییز امسال قرار است پخش شود. تا یک دوره‌ای، انیمه‌ها‌‌‌‌ی خاص و خوبی وجود نداشتند که حال و هوای سری فیلم سریع و خشن را در بطن خود داشته باشند. با پخش مجموعه انیمه‌ و مانگا Initial D، تیک وجود این مورد هم در دنیای انیمه زده شد. این اثر به سادگی توانست به واسطه داستان جالب و شخصیت اصلی‌ جذابش، خودش را در ذهن‌ها ماندگار کند. هیچ‌کس انتظار این موضوع را نداشت چون ژانر رانندگی، به نسبت سایر ژانرها خیلی کم عمق‌تر بود. هنوز هم انیمه‌ای در این ژانر نتوانسته به خوبی Initial D ظاهر شود ولی شاید دنباله‌ی آن (برادر معنوی‌اش) بتواند از پس این کار بر بیاید.

انیمه MF Ghost در نگاه کلی، نسخه‌ی مدرن Initial D است. جایی که دیگر وسایل نقلیه الکتریکی جایگزین سایر ماشین‌ها شده‌اند. فصل اول MF Ghost ارزش‌های خودش را یک پله پایین‌تر از حد و اندازه‌ی سری Initial D به نمایش گذاشت اما داستان هنوز تمام نشده. امید برای درخشش بهتر شخصیت کاناتا ریوینگتون و ماشین جذابش (تویوتا ۸۶ GT) در فصل دوم بسیار بالا است. فصل دوم این انیمه مثل قبل توسط Felix Films ساخته شده. همچنین این انیمه اقتباس مانگایی به همین نام نوشته آقای شویچی شیگنو است. جالب است بدانید که او خالق مانگای هر دو اثر Initial D و MF Ghost است.

دانیال عباسی

معرفی انیمه Rurouni Kenshin: Kyoto Disturbance

چند برتر
  • نام ژاپنی: Rurouni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan – Kyoto Douran
  • استودیو سازنده: LIDENFILMS
  • کارگردان: Komada Yuki
  • تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ (در انتظار پخش)
  • مدت زمان: نامشخص
  • ژانر: Historical، Samurai

پاییز امسال سامورایی قاتل و جذاب دنیای انیمه را قرار است دوباره ملاقات کنیم. فصل دوم انیمه‌ی رورونی کنشین اوایل پاییز نبردهای هیجان‌انگیز سامورایی‌ها را مجددا به تصویر خواهد کشید. این اثر که اقتباس دوم مانگا و بازسازی انیمه‌ای به یاد ماندنی و قدیمی به همین نام به شمار می‌رود، قصد دارد سوپرایزهای بزرگی را در فصل دوم خود به نمایش بگذارد. استودیو مطرح LIDENFILMS همچنان مسئولیت ساخت انیمه را دارد.

همچینین این استودیو تاکنون توانسته وفاداری مناسب و احترام خاصی را به اثر قدیمی بگذارد. به همین دلیل، امید و انتظار طرفداران برای درخشش فصل دوم زیاد است. تنها نکته‌ی نگران‌کننده، تغییر کارگردان فصل جدید است. آقای کومادا یوکی وظیفه‌ی کارگردانی فصل دوم را برعهده دارد. او کارنامه‌ی خیلی پر و درخشانی ندارد. با این حال، تریلر فصل دوم جذاب به نظر می‌رسد و امید طرفداران برای عملکرد خوب فصل دوم از بین نرفته است.

بررسی فصل چهارم انیمه Demon Slayer

هیمورا کنشین و دوستانش با خطر بزرگی قرار است روبه‌رو شوند. فصل دوم که آرک داستانی مورد انتظار کیوتو را به تصویر می‌کشد، شخصیت شرور و قدرتمند ماکوتو شیشیو را در مقابل کنشین می‌گذارد. با توجه به حضور این شخصیت نمادین، آرک داستانی کیوتو به عنوان محبوب‌ترین خط داستانی انیمه اصلی محسوب می‌شود. همچنین شدت درگیری‌ها بین شخصیت‌های داستان، در این آرک نسبت به بقیه بیشتر است. به همین دلیل احتمالا شمشیرزنی‌ها‌ و کشتارهای زیادی را در این فصل ببینیم. آیا هیمورا کنشین و دوستانش می‌توانند به شرارت‌های ماکوتو شیشیو خاتمه دهند و صلح را دوباره در کیوتو برقرار سازند؟ 

دانیال عباسی

معرفی بهترین انیمه‌های پاییز ۱۴۰۳: معرفی انیمه Dandadan

چند برتر
  • کارگردان: Yamashiro، Fuuga
  • نویسنده مانگا: Tatsu، Yukinobu
  • مدت زمان: (۲۳ دقیقه)
  • تاریخ انتشار:۱۳ مهر ۱۴۰۳ (اکران شده)
  • ژانر: اکشن، کمدی، ماوراء ‌طبیعی

بعد از اینکه (مومو آیاسه( (Ayase، Momo) به طور بی‌رحمانه‌ای رد می‌شود، با ناراحتی، به پسری که مورد زورگویی قرار گرفته برخورد می‌کند. آن پسر که به موجودات فضایی علاقه‌مند است، به لطف مهربانی آیاسه نجات پیدا می‌کند و با  اشتیاق تمام درباره علاقه‌های مشترکی که فکر می‌کند به موجودات فضایی دارند با آیاسه در میان می‌گذارد. آیاسه ادعاهای او را رد می‌کند و اعلام می‌کند که به جای موجودات فضایی، به ارواح باور دارد و این باعث شروع بحثی بین آیاسه و پسر می‌شود که کدام‌یک واقعی است.

برای اینکه مشخص شود کدام‌یک درست می‌گوید، آن‌ها تصمیم می‌گیرند جداگانه به مکان‌هایی که با موجودات فضایی و ماوراءطبیعی مرتبط هستند، بروند آیاسه به مکان‌های مرتبط با موجودات فضایی و پسر به مکان‌های مربوط به ارواح. وقتی هر دوی آن‌ها به مقصد خود می‌رسند، مشخص می‌شود که هیچ کدام اشتباه نمی‌کردند هم موجودات فضایی و هم ارواح وجود دارند. این آغاز ماجراجویی آیاسه و پسر است، چرا که آن‌ها تلاش می‌کنند عناصر غیرواقعی، ماوراء طبیعی و فرازمینی اطراف خود را اصلاح کنند تا به زندگی عادی بازگرد‌ند.

استودیوی SCIENCE SARU که تجربه کار بر روی Devilman: crybaby را در کارنامه خود دارد، همچنین این استودیو مشغول بر روی sanda مانگایی که در سال ۲۰۲۱ رتبه ۱۴ مجله شونن را کسب کرده، انیمیت و ساخت این اثر زیبا را بر عهده گرفته است. از صداپیشگان این عنوان می‌توان به  Natsuki،Hanae  در  نقش Takakura، Ken که سابقه کار به عنوان، Tanjirou،Kamado  از Demon Slayer و Makoto Misumi  از Tsuki ga Michibiku اشاره کرد.

مانگا Dandadan در بخش خوانندگان مرد در رتبه چهارم لیست Kono Manga ga Sugoi در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت. این مانگا همچنین برای پانزدهمین دوره جایزه مانگا تایشو در سال ۲۰۲۲ نامزد شد و در رتبه هفتم قرار گرفت.

این اثر به صورت هم‌زمان به زبان انگلیسی از طریف پلتفرم MANGA Plus منتشر شده است. جلدهای این مانگا توسط VIZ Media تحت نام shonen jump از ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند. همچنین نسخه ایتالیایی آن توسط J-POP از ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر شده است.

علی‌محمد بوقداره

معرفی انیمه Re:ZERO Starting life in Another World Season 3

چند برتر
  • نام ژاپنی: Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu 3rd Season
  • کارگردان: Shinohara، Masahiro
  • نویسنده مانگا: Nagatsuki، Tappei
  • مدت زمان: (نامشخص)
  • تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ (اکران شده)
  • ژانر: سفر در زمان، ایسکای، درام، فانتزی

زمانی که (سوبارو ناتسوکی) (Subaru Natsuki) از فروشگاه خارج می‌شود، آخرین چیزی که انتظارش را دارد این است که از زندگی روزمره‌اش جدا شده و به دنیایی فانتزی کشیده شود.

اما در فصل سوم پایتخت سلطنتی، شهر لوگونیکا، (Lugunica) از زمان مرگ پادشاه خود در آشفتگی به سر می‌برد. خانواده سلطنتی فروپاشیده و دولت باید فوراً  انتخاباتی را برگزار کند تا جانشین پادشاه مشخص شود. سوبارو ناتسوکی، که به طور ناخواسته نشان افتخار را به خاطر نجات دادن (امیلیا) (Emilia) از خانواده سلطنتی دریافت می‌کند، تصمیم می‌گیرد تا امیلیا را در جلسه‌ی مهمی همراهی کند.

بهترین انیمه‌های سریالی تاریخ

در حالی که در پایتخت هستند، امیلیا اصرار دارد که سوبارو پس از حمله هیولاهای شیطانی عقب بماند و استراحت کند، با وجود اینکه سوبارو حاضر است هر کاری به جز هیچ کاری نکردن را انجام بدهد. اما وقتی سوبارو متوجه رفتار بد مردم و دیگر نامزدها با امیلیا می‌شود، با خود عهد می‌بندد که هرچه در توان دارد برای کسی که دوستش دارد بگذارد.

استودیوی نام‌ آشنای وایت فاکس (White Fox) که آثاری مانند Steins;Gate، Akame ga Kill، Goblin Slayer و Arifureta Shokugyou de Sekai  و وظیفه ساخت هر سه فصل و سینمایی‌های این عنوان را در کارنامه خود دارد. کارگردان این اثر زیبا Masahiro, Shinohara با سابقه کار بر روی اولین سری از ری زیرو و عنوان‌هایی مانند Nanatsu no Taizani: Imashime no Fukkatsu، Prison School و Taboo Tattoo توانسته به موفقیت خوبی دست پیدا کند. موسیقی این اثر به دست  Aketagaw،Jin عزیز انجام شده از آثار او می‌توان به Dr. Stone و Kaguya sama love is war اشاره کرد.

Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu: Dai-3 Shou اقتباسی از جلد چهارم تا نهم سری لایت ناول (Light novel) است. این مانگا با عنوان Starting Life in Another World – Chapter 3: Truth of Zero توسط ین پرس (Yen Press) از ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شد. همچنین به زبان لهستانی توسط وانکو (Waneko) از ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ تا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ منتشر شده است. 

علی‌محمد بوقداره

معرفی انیمه Ron Kamonohashi’s Forbidden Deductions season 2

چند برتر
  • نام ژاپنی: Kamonohashi Ron no Kindan Suiri 2 nd season
  • کارگردان: Shouta، Ibata
  • نویسنده مانگا: Amano، Akira
  • مدت زمان: (۲۳ دقیقه)
  • تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ (اکران شده)
  • ژانر: کمدی، رازآلود

داستان درباره همکاری بین (رون کامونوهشی)، (Kamonohashi Ron) یک کارآگاه نابغه اما طرد شده از جامعه کارآگاهان و (توتومارو ایشیکی)، (Isshiki Totomaru) یک کارآگاه تازه‌کار و ساده‌دل را دنبال می‌کند. در فصل دوم از این اثر ما شاهد ادامه تلاش‌های رون و توتومارو برای حل پرونده‌های جنایی پیچیده هستیم. رون که دارای استعداد استثنایی در حل معماهای پیچیده است، همچنان از گذشته تاریک خود رنج می‌برد و با اسرار شخصی خود درگیر است. در این فصل، از داستان به موضوعاتی مانند قتل‌های پیچیده‌تر و شخصیت‌های جدیدتر می‌پردازیم.

در طول فصل دوم، اطلاعات بیشتری درباره گذشته رون فاش می‌شود که نشان می‌دهد چرا او از جامعه کارآگاهان ترد شده و چرا نمی‌تواند از قدرت فوق‌العاده‌اش به صورت اختیاری استفاده کند. در همین حال، رابطه میان رون و توتومارو نیز بهبود پیدا می‌کند، توتومارو به تدریج یاد می‌گیرد که چگونه به روش‌های غیرمتعارف رون اعتماد کند و از توانایی‌های خود برای کمک به حل معماها استفاده کند. این دو شخصیت همچنان با هم چالش‌های جدیدی را در عرصه جنایات رازآلود تجربه می‌کنند.

استودیوی Diomedea  که وظیفه ساخت فصل اول و دوم Kamonohashi  رو بر عهده داشته است، از دیگر عنوان‌های که می‌توان اشاره کرد Fuuka، Ahiru no Sora و Tensei Oujo to Tensai Reijou no Mahou Kakumei نام‌برد. Shouta Ibata  کارگردان این اثر بسیار زیبا که سابقه کار و همکاری بر روی آثاری نظیر Fullmetal Alchemist: brotherhood، Gintama، Darling in the FranXX و Code Geass را در کارنامه هنری خود دارد. Yayoi Tateishi  وظیفه کار بر روی موسیقی این عنوان را داشته است، از دیگر آثار   Tateishi می‌توان به Vampire Dormitory Tasuuketsu و Isekai Yakkyoku پرداخت.

 

علی‌محمد بوقداره

این بود مهم‌ترین انیمه‌های فصل پاییز. سپاس از همراهی شما با وبسایت دنیای بازی. نظر شما در مورد انیمه‌های پاییزی چیست؟ نظراتتون را برای ما کامنت کنید.

source

توسط funkhabari.ir