بر اساس گفته‌های کارگردان فیلم Smile 2، کارگردانی استنلی کوبریک در ساخت فیلم شاینینگ و نگاه خیره تاثیر بسیاری بر ساخت این اثر داشته است. فیلم Smile 2 دنباله فیلم لبخند بوده که به صورت غیرمنتظره‌ایی در باکس آفیس موفق ظاهر شد. در قسمت اول، داستان درمانگری در جریان بود که باور داشت چیز‌هایی ماورایی در اطرافش در حال وقوع است. در قسمت دوم، داستان از بیمارستان دور شده و داستان یک پاپ استار را دنبال می‌کند. اسکای رایلی (Skye Riley) نام شخصیت اصلی این داستان بوده و در عین اینکه شهرت او را دربر گرفته، اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کند. پارکر فین (Parker Finn) در مصاحبه خود با رسانه هالیوود ریپورتر توضیح داد که در هنگام ساخت این فیلم با چالش‌های زیادی رو در رو شدند، از جمله خلق لبخند خاص فیلم.

بر اساس گفته‌های فین، در فیلم Smile 2 برای خلق یک لبخند ترسناک بسیار به نگاه خیره کوبریکی تکیه شده است. همچنین مدل فیلم‌برداری این کارگردان هم به شدت از نحوه فیلم‌برداری استنلی کوبریک الهام گرفته شده است. او در این مصاحبه گفت:‌ «به نظرم کاری که باید انجام شود یک لبخند دوستانه است، اما نه بیش از حد اغراق شده. نباید صورت خود را تحت فشار قرار دهید و همه چیز به قطع کردن ارتباط چشم‌ها از لبخند مربوط است. نحوه قرار گیری سر هم بسیار مهم است، کمی باید سر خود را کج کنید؛ همان نگاه خیره کوبریک و بعد هم ابزار فیلم سازی خوب.» لبخند ری نیکلسون در پوسترهای تبلیغاتی شباهت زیادی به نگاه پدرش، جک نیکلسون، در فیلم شاینینگ دارد. اظهارات فین ارتباط بین Smile 2 و کوبریک را تایید کرده و حال و هوای نوستالژیک پوستر را توضیح می‌دهد.

فیلم Smile 2 کوبریک

فیلم Smile 2 و طعمی جدید

با توجه به اینکه دنباله عمدتاً بر روی ایده ترسناک کردن چیزی آشنا تمرکز دارد، رویکرد مشابهی نیز برای خلق شخصیت‌ها در Smile 2 اعمال شده است. برای خلق شخصیت اسکات، کارگردان به تعدادی از سوپراستارهای زن برای الهام گرفتن نگاه کرد، از جمله لیدی گاگا، ریانا، بریتنی اسپیرز، اولیویا رودریگو و تیت مک‌ری. ایده ایجاد «کسی که همزمان حس آشنایی فوری داشته باشد اما طعم منحصر به فرد خود را داشته باشد» با موضوع Smile 2 همخوانی دارد. بر اساس گفته‌های فین، فیلم آینده عمدتاً حول محور نوستالژی و در ارائه ترس می‌چرخد.

چیزهای زیادی در Smile 2 وجود دارد که باید منتظر آن بود و ارتباط با نگاه نمادین کوبریک فقط فیلم را بهتر می‌کند. به نظر می‌رسد که Smile 2 نسبت به فیلم اول فراتر می‌رود. صحنه بزرگ‌تر است و لبخند حتی ترسناک‌تر است. Smile 2 تجربه تسخیرکننده‌ای را از زندگی روزمره به صحنه و پشت صحنه منتقل می‌کند. نگاه معنی‌دار ری نیکلسون ثابت می‌کند که لبخندها می‌توانند با نشان دادن جک تورنس بسیار بدتر باشند، بنابراین شاید حتی آن موجود نیز در حال تحول است. قطعاً داستان بیشتری در حال وقوع است که اسکای باید با آن دست و پنجه نرم کند. او تحت تأثیر موجودی قرار دارد در حالی که با استرس و فشار شهرت مواجه است. مبارزه و وضعیت روانی او احتمالاً تمرکز اصلی فیلم خواهد بود.

منبع: Screen Rant

source

توسط funkhabari.ir