با نزدیک شدن به زمان انتشار Horizon Zero Dawn Remastered که توسط Nixxes Software در دست توسعه قرار دارد، این استودیو جزئیات بیشتری از پیشرفت‌های این نسخه و تغییرات اعمال شده ارائه کرده است.

طیف وسیعی از بهبودهای نسخه ریمستر شامل تراکم پوشش گیاهی، رفتار NPCها و بهبود محیط‌ها هستند. اما یکی از مهم‌ترین تغییراتی که طرفداران نسخه اصلی احتمالاً بلافاصله متوجه خواهند شد، مکالمه شخصیت اصلی، Aloy، با دیگر شخصیت‌هاست.

همان‌طور که قبلاً هم اعلام شده بود، Horizon Zero Dawn Remastered برخلاف نسخه اصلی دارای انیمیشن‌های موشن کپچر شده برای مکالمات است. حال Nixxes Software و Sony تایید کرده‌اند که بیش از ۱۰ ساعت داده‌های موشن کپچر جدید در این نسخه بازسازی‌شده قرار دارد که همگی توسط تیم Guerrilla در استودیوی آمستردام کارگردانی و ضبط شده است.

تکنیکال آرتیست (technical artist) ارشد این پروژه، Mark Bazelmans، گفت:

بازی Horizon Zero Dawn تقریباً ۳۰۰ مکالمه و بیش از ۳۱۰۰ گزینه دیالوگ دارد، بنابراین ما باید راهی پیدا می‌کردیم تا این تعداد عظیم انیمیشن‌های به‌روزشده را به‌سادگی در مکالمات ادغام کنیم. ابزاری با استفاده از پایتون (Python) ایجاد کردیم تا حدود ۲۵۰۰ فایل موشن کپچر که توسط Guerrilla ارائه شده بود را پردازش کرده و انیمیشن‌های اصلی را در مکالمات جایگزین کنیم، همچنین فایل‌‌های قدیمی را حذف کرده و آنها را با موشن کپچر و تنظیمات جدید جایگزین کنیم.

علاوه بر موشن کپچر، مکالمات با NPCها شامل تغییراتی در نورپردازی و دوربین هم شده است. Bazelmans در ادامه اظهار کرد:

علاوه بر به‌روزرسانی انیمیشن‌ها در مکالمات، ما به تنظیم نورپردازی و دوربین برای هم مکالمات و هم سینماتیک‌ها پرداخته‌ایم. برای دوربین‌ها، تنظیمات و مقادیر آن را به‌روز کردیم. در بیشتر مکالمات، پردازش خودکار دوربین نتیجه مطلوبی نمی‌داد، زیرا تفاوت بین حرکات اصلی و موشن کپچر جدید بسیار زیاد بود. انیمیشن‌های بدنی جدید اجازه حرکت‌های وسیع‌تری را می‌دهند، که اغلب باعث می‌شود شخصیت‌ها از قاب خارج شوند یا به‌طور کامل دیده نشوند. بنابراین، تیم هنرمندان دوربین ما با کمک ابزارهای سفارشی DECIMA برای ویرایش آسان دوربین‌ها و تنظیمات آنها، یک مرحله دستی نیز روی این پردازش انجام داد.

ما ابزار نورپردازی را به نسخه نزدیک‌تری از Horizon Forbidden West رساندیم که امکان ویرایش تنظیمات نورپردازی شخصیت و محیط را در نماهای مشابه فراهم می‌کند. نورپردازی توسط یک سری تنظیمات واحد برای هر شخصیت در مکالمه کنترل می‌شد که برای تمامی گزینه‌های دیالوگ در یک مکالمه به کار می‌گرفتیم. سپس هنرمندان نورپردازی می‌توانستند کار خود را روی نوع خاصی از نما انجام دهند و تمامی نماهای مشابه آن شخصیت با همان نورپردازی نشان داده شوند؛ با این امکان که در صورت نیاز، نماهای جداگانه را ویرایش کنند. به این ترتیب، نورپردازی با حداکثر کنترل و حداقل تغییرات انجام می‌شد.

نورپردازی همچنین در خارج از مکالمات نیز تغییرات و بهبودهایی داشته ودر کات‌سین‌ها از ابتدا بازسازی شده تا تجربه‌ای مشابه با Horizon Forbidden West ارائه دهد. تیم Nixxes Software اعلام کرد:

در مورد نورپردازی سینماتیک‌ها و مکالمات، ما قصد داشتیم به بُعد هنری و کیفیت بصری Horizon Forbidden West برسیم. این موضوع، همراه با تمامی انیمیشن‌های به‌روزشده، موشن کپچر و نماهای دوربین، به این معنی بود که تمامی نورپردازی سینماتیک‌ها در نسخه بازسازی‌شده از ابتدا ساخته شد. ما از تکنولوژی و جریان کاری جدیدی که برای نورپردازی سینماتیک‌های Horizon Forbidden West ایجاد شده بود، استفاده کردیم.

لازم به ذکر است که Horizon Zero Dawn Remastered در تاریخ ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) برای پلی استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

source

توسط funkhabari.ir