بهترین مواد غذایی برای افزایش قد: مطالعه ای که بر روی 553 کودک انجام شد نشان داد که پسرانی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند با افزایش قد در سطح پیش دبستانی با افزایش 1.3 سانتی متری و در سطح ورودی مدرسه 2.4 سانتی متر در مقایسه با پسران با مصرف کم میوه و سبزیجات، همراه هستند.

میدانیم که بدن در سال های نوجوانی به حداکثر قد خود می رسد و اینجاست، یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از انواع مختلف سبزیجات اهمیت بیشتری پیدا میکند چراکه برخی از همین سبز برگ های به ظاهر ساده، بهترین مکمل افزایش قد و رشد فرزندان شما خواهند بود؛ سبزیجاتی که در این مطلب سلامت به آنها اشاره کرده ایم.

ریواس

ریواس را خوب میشناسید و در مطالب قبلی خواص آن را بطور کامل برایتان گفتیم و دانستید که مصرف این گیاه خاص به بدن در مبارزه با دیابت کمک می کند، ولی اینجا مهم این است که خوردن ریواس ترشح هورمون های رشد را در بدن تحریک کرده و در نتیجه به رشد قد کمک می کند.

 بهترین مواد غذایی برای افزایش قد

اسفناج

بهترین مواد غذایی برای افزایش قد، اسفناج یک سبزی بسیار مغذی بوده و حاوی کلسیم، ویتامین ها، آهن و فیبر است که برای عملکرد صحیح اعضای مهم بدن ضروری است. مواد مغذی موجود در اسفناج برای رشد مناسب بدن نیز مهم هستند.

شلغم

شلغم حاوی ویتامین، فیبر، پروتئین، چربی و کلسترول است و به دریافت کلی کلسیم در رژیم غذایی کمک می کند و در نتیجه سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد و این یعنی برای افزایش قد عالی است.

بامیه

بامیه که متاسفانه بسیاری علاقه ای به خوردن آن ندارند، بسیار مغذی است و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها، آب و فیبر است که این مواد مغذی برای آزاد کردن هورمون های رشد در بدن و بیدار کردن آنها از خواب و کمک به رشد قدی کمک می کند.

لوبیا سبز

لوبیاها حاوی مواد مغذی مانند ویتامین ها، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، فولات و فیبر هستند. مصرف لوبیا سبز به افزایش قد کمک قابل توجهی کند زیرا حاوی مقادیر زیادی پروتئین است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک گیاه خوراکی از خانواده کلم هاست که بسیار مغذی بوده و حاوی ویتامین C، فیبرهای مختلف و آهن است. مصرف کلم بروکلی به حفظ یک رژیم غذایی سالم و عملکرد مناسب بدن کمک می کند و به دارا بودن ویتامین K و سایر مواد مغذی باعث بهبود قد شود.

 بهترین مواد غذایی برای افزایش قد

نخود فرنگی

بهترین مواد غذایی برای افزایش قد، این سبزیجات سبز رنگ گرد بسیار مغذی هستند و به رشد بدن کمک شایانی میکنند. نخود فرنگی حاوی پروتئین، ویتامین، فیبر، لوتئینی و مواد معدنی است و آنچه بدن برای رشد قد نیاز دارد را تامین میکند.

کلم بروکسل

کلم بروکسل بدلیل داشتن خواص ضد سرطانی و همچنین ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین، آهن، فیبر مورد توجه است در حالیکه مصرف آن یکی از بهترین راه های افزایش قد با تغذیه است.

کلم بوک چوی

بوک چوی کلم چینی است که سرشار از فیبر غذایی، کربوهیدرات، ویتامین و غیره است و مانند سایر سبزیجات ذکر شده در اینجا، بوک چوی نیز هورمون های رشد بدن را تحریک می کند و به افزایش قد کمک می کند.

 

source

توسط funkhabari.ir