بازی Call of Duty Black Ops 6 به وقایع جنگ کویت و ائتلاف علیه صدام حسین می‌پردازد. کویت رسماً انتشار بازی کالاف دیوتی بلک آپس 6 در این کشور را ممنوع اعلام کرد و اکتیویژن، امکان فروش بازی در این نقطه را نخواهد داشت. سخنگوی شرکت اکتیویژن امیدوار است که مقامات کشور کویت، تغییر نظر دهند و اجازه دهند تا گیمرهای این کشور، آخرین شماره کالاف دیوتی را بازی کنند.

حدود یک هفته تا انتشار جهانی بازی بلک آپس 6 باقی مانده است. هرچند گیمرهای کویتی نمی‌توانند به این بازی دسترسی پیدا کنند. سخنگوی اکتیویژن در گفتگو با IGN این خبر را تائید کرد و گفت: « Call of Duty Black Ops 6 اجازه انتشار  در کویت را دریافت نکرده است. در حال حاضر بازی در این منطقه منتشر نخواهد شد. پیش‌فروش صورت گرفته در کویت نیز لغو خواهد شد و هزینه پرداخت‌شده به حساب خریداران بر خواهد گشت. امیدواریم که مقامات محلی تغییر نظر دهند و اجازه دهند تا گیمرهای کویتی نیز بتوانند از تجربه جدید سری بلک آپس لذت ببرند.»

اکتیویژن، دلیل منع فروش بازی در کویت را اعلام نکرده است. هرچند کمپین داستانی بازی به اتفاقات جنگ خلیج در دهه 1990 میلادی می‌پردازد. جایی که نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده آمریکا، عراق را از کشور کویت بیرون راندند. شخصیت‌های سیاسی مشهور آن دوره مانند بیل کلینتون، مارگارت تاچر، جورج بوش پد و صدام حسین در تریلرهای بازی حضور دارند و با داستانی کاملاً سیاسی روبه‌رو هستیم. هرچند نبرد نیروهای ائتلاف با عراق بعثی بود.

بازی Call of Duty Black Ops 6 کویت

ممنوعیت بازی Black Ops 6 در کویت

بازی‌های مختلفی در طی چند دهه اخیر در خاورمیانه ممنوع شده‌اند. برای نمونه بازی بتلفیلد 3 جزو عناوین ممنوعه در ایران بود. هرچند هیچ بازی ویدیویی به شکل رسمی در ایران عرضه نمی‌شود. عربستان سعودی نیز سال گذشته بازی فاینال فانتزی 16 را اعلام کرد. بازی‌هایی مانند ولفنشتاین نیز مدتی در کشور آلمان ممنوع بودند. بلک آپس 6 نیز به فهرست بازی‌های ممنوعه اضافه شده و اندک گیمرهای حاضر در کویت، نمی‌توانند این اثر را مستقیم خریداری کنند.

بازی Call of Duty Black Ops 6 قرار است از طریق سرویس گیم پس نیز منتشر شود. ممکن است کویتی‌ّها بتوانند را بازی از این طریق دانلود و تجربه کنند. البته مایکروسافت چند روز پیش، گیم پس یک دلاری را حذف کرد و کاربران باید حداقل گیم پس سه‌ماهه بخرند. هرچند دسترسی به بازی روز انتشار ساده‌تر شده و می‌توان صرفاً با تهیه‌ی اشتراک گیم پس، پابه‌پای گیمرهای خارجی بازی کرد.

source

توسط funkhabari.ir