برای گلو درد کودکان چه دارو، شربت و آنتی بیوتیکی خوبه

برای آشنایی با بهترین دارو، شربت و آنتی بیوتیک گلودرد کودکان این مطلب را تا انتها بخوانید.

برای گلو درد کودکان چه دارو، شربت و آنتی بیوتیکی خوبه؟ درمان گلودرد کودکان

کودکان به علت شدت و میزان فعالیتی که دارند، در فصول سرد مکرراً دچار سرماخوردگی و گلو درد می شوند. روش‌های درمانی دارویی و گیاهی می‌تواند به رفع آن کمک کند. با این حال داروها نتیجه سریعتری نشان می‌دهند. در این مطلب از آلامتو می‌گوییم برای گلو درد کودکان چه دارو، شربت و آنتی بیوتیکی خوبه؟ درمان گلودرد کودکان چگونه است؟

همچنین بخوانید: بهترین آنتی بیوتیک برای گلو درد

برای گلو درد کودکان چه دارو، شربت و آنتی بیوتیکی خوبه؟

توجه به این نکته مهم است که اگر کودک شما گلودرد همراه با تب، تورم غدد لنفاوی، مشکل در بلع یا سایر علائم نگران کننده دارد، بهتر است برای تشخیص دقیق و درمان مناسب با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

شربت دیفن هیدرامین برای گلو درد

این شربت به طور رایج برای گلو درد خفیف و التهاب مجاری هوایی کودکان تجویز می شود. میزان مصرف باید طبق دستور پزشک باشد.

شربت دکسترومتورفان برای گلو درد کودکان

این شربت نسبت به سایر داروها عوارض کمتری دارد و به همین علت بهترین گزینه برای گلو درد کودکان است.

شربت کوریزان برای گلو درد کودکان

شربت کوریزان برای سرماخوردگی و گلو درد کودکان که همره با سرفه، تب و درد است بسیار مفید می باشد. دارو باید طبق دستور پزشک و در دوز مجاز مصرف شود.

اکسپکتورانت شربت گلو درد کودکان

چنانچه کودک شما گلو درد همراه با سرفه های خلط دار را تجربه می کند، استفاده از شربت اکسپکتورانت که باعث نرم و رقیق شدن خلط می شود توصیه می شود.

شربت پلارژین کیدز

شربت پلارژین کیدز یکی از داروهای مختص کودکان برای درمان گلودرد است. این شربت حاوی ترکیبات طبیعی از جمله گیاه پلارگونیوم و عسل است که با رفع عفونت سیستم تنفسی به کاهش گلودرد، سرفه و گرفتگی بینی کمک می کند. این دارو برای کودکان یک تا شش سال سه مرتبه در روز به میزان 2.5 میلی‌لیتر و در کودکان شش تا دوازده سال به مقدار 5 میلی‌لیتر در روز تجویز می‌شود.

شربت برون کلد

این شربت گلو درد کودکان نیز حاوی ترکیبات گیاهی از جمله نعناع فلفلی، رازیانه، زنجبیل، میخک و … است. میزان توصیه شده از این شربت برای کودکان شش تا دوازده سال، 1 تا 2 مرتبه در روز به میزان 5 میلی‌لیتر و در کودکان بالای 12 سال، روزانه 2 تا 3 مرتبه و هر دفعه 5 میلی‌لیتر می باشد.

همچنین بخوانید: آزیترومایسین ۵۰۰ برای گلو درد

آنتی بیوتیک برای گلو درد کودکان

آنتی بیوتیک برای گلو درد کودکان

آنتی بیوتیک برای گلو درد کودکان زیر دو سال معمولا توسط پزشک تجویز نمی‌شود. برای سنین بالاتر نیز پزشک با بررسی شدت بیماری و وضعیت فرد دارو تجویز می‌کند.

در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند در درمان برخی عفونت‌های باکتریایی، از جمله گلودرد استرپتوکوکی مؤثر باشند، اما آنها باید تنها با تجویز متخصص کودکان و پس از تشخیص مناسب استفاده شوند. لازم است به یاد داشته باشید که آنتی بیوتیک‌ها در برابر عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا که شایع ترین علل گلودرد در کودکان هستند، موثر نیستند.

اگر پزشک تشخیص بدهد که کودک شما گلودرد باکتریایی ناشی از استرپتوکوک گروه A دارد، ممکن است پنی سیلین یا آنتی بیوتیک دیگری را بسته به شدت عفونت، سن و سابقه پزشکی کودک و سایر عوامل توصیه کند. پزشک پیش از تجویز دارو خطرات و مزایای بالقوه استفاده از آنتی بیوتیک مانند خطر مقاومت آنتی بیوتیکی، عوارض جانبی و تداخل با سایر داروها را نیز در نظر خواهد گرفت.

همچنین بخوانید: آمپول کتورولاک در سرماخوردگی

درمان گلودرد کودکان

در اینجا چند درمان خانگی وجود دارد که ممکن است به تسکین گلودرد در کودکان کمک کند:

هیدراتاسیون برای درمان گلو درد کودکان

کودک خود را تشویق کنید که مایعات زیادی مانند آب، چای گیاهی یا آبگوشت شفاف بنوشد تا گلو مرطوب و هیدراته بماند.

غرغره آب نمک درمان خانگی گلو درد

1/4 قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و پس از حل شدن کامل نمک از فرزند خود بخواهید آن غرغره کند تا التهاب کاهش یابد و درد ناحیه گلو تسکین یابد.

عسل برای درمان خانگی گلو درد

افزودن مقدار کمی عسل به آب گرم یا چای گیاهی می تواند به تسکین گلو درد کمک کند.

استراحت کافی

فرزندتان را تشویق کنید استراحت کند و از فعالیت هایی که ممکن است گلوی او را تحت فشار قرار دهد، مانند فریاد زدن یا آواز خواندن، اجتناب کنید.

درمان خانگی گلو درد با بخور هوا

استفاده از دستگاه مرطوب کننده می تواند به افزایش رطوبت هوا و کاهش خشکی گلو کمک کند.

درمان خانگی گلو درد با دوری از محرک ها

کودک خود را از مواد محرک مانند دود، بوهای تند یا آلاینده ها دور نگه دارید که می توانند شرایط را بدتر کنند.

اگر گلودرد فرزندتان ادامه داشت یا با علائم دیگر همراه بود، برای تشخیص و درمان مناسب با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

همچنین بخوانید: قرص ایروکاست برای سرماخوردگی

سخن آخر

در این مطلب از آلامتو گفتیم برای گلو درد کودکان چه دارو، شربت و آنتی بیوتیکی خوبه؟ درمان گلودرد کودکان چگونه است. همانطور که اشاره شد برای گلودرد، پزشکان اغلب داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن را برای کمک به تسکین درد، همراه با مایعات فراوان و استراحت توصیه می کنند. غرغره کردن با آب نمک گرم یا نوشیدن چای گیاهی با عسل نیز ممکن است به تسکین گلو کمک کند.

source

توسط funkhabari.ir