ماوس و کیبورد تجهیزاتی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان با کامپیوتر ارتباط برقرار کرد و دستورات مختلفی را با آن اجرا کرد. به همین دلیل برخورداری از کیبورد و ماوس مناسب می‌تواند فرایند کاری ما را ساده‌تر کرده و کار با کامپیوتر را برای ما لذت بخش کند. کیبورد بی‌سیم یکی از تکنولوژی‌های جدید است که تلاش می‌کند ما را از شر سیم‌های دست و پا گیر خلاص کند و آزادی عمل بیشتری در کار با کامپیوتر برای ما فراهم کند. به همین دلیل با انتخاب یک کیبورد بی‌سیم می‌توانید تجربه کار با رایانه خود را به سطح جدیدی ارتقا دهید. در این نوشته تلاش می‌کنیم مزیت‌های کیبوردهای بی‌سیم را با شما در میان گذاشته و چند مورد از بهترین مدل‌های بازار را به شما معرفی کنیم.

مزایای استفاده از کیبورد بی‌سیم

کیبوردهای بی‌سیم: راحتی کار بدون محدودیت سیم - گیمفا

خرید کیبورد یکی از مواردی است که هنگام خرید سیستم جدید باید به آن توجه نشان دهید و هر چه کیبورد شما مناسب‌تر باشد، استفاده از سیستم برای شما خوشایندتر خواهد شد. استفاده از کیبورد بی‌سیم نسبت به مدل‌های سیم‌دار از مزیت‌هایی برخوردار است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱- آزادی عمل و جابجایی

بزرگ‌ترین مزیت کیبوردهای بی‌سیم امکان حرکت آزادانه و عدم وابستگی به سیم و کابل است که باعث می‌شود بتوانید از فاصله دور با سیستم خود کار کنید. این ویژگی به خصوص برای جلسات، ارائه‌ها یا حتی کار با سایر تجهیزات مانند تلویزیون‌های هوشمند کاربردی خواهد بود و نیازی نیست چسبیده به سیستم کارهای خود را انجام دهید.

۲- محیط کار منظم‌تر

وجود تعداد زیادی سیم در اطراف کامپیوتر یا لپ تاپ باعث می‌شود که روی میز شما شلوغ شده و در برخی از موارد ممکن است تمرکز شما را بر هم بزند. کیبوردهای بی‌سیم کمک می‌کند که با حذف سیم‌های اضافی، ظاهر و نظم محیط کار خود را حفظ کنید. این مزیت به ویژه در میزهایی که لازم است به طور مرتب تمیزکاری شوند، خود را نشان خواهد داد. علاوه بر آن کاهش سیم‌ها و کابل‌ها، فضای بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد که می‌توانید از آن برای مانیتور دوم یا وسایل تزئینی استفاده کنید.

۳- قابلیت حمل

یکی از مزیت‌های بسیار مهم کیبوردهای بی‌سیم، قابلیت جابجایی آن است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی آن را بین محل کار و خانه خود جابجا کنید. اندازه جمع و جور و عدم نیاز به سیم باعث می‌شود که کیبورد های بی سیم به گزینه مناسبی برای افرادی که در سفر و جابجایی مداوم هستند و همزمان باید به کیبورد نیاز دارند، تبدیل شوند. این کیبوردها را به راحتی می‌توان در کیف لپ تاپ جای داد و هر زمان یا مکان به سادگی از آن استفاده کرد.

۴- نصب و راه اندازی ساده

انواع کیبورد بی سیم از طریق بلوتوث یا دانگل به سیستم شما متصل خواهند شد که کار با آن‌ها بسیار ساده است. این کار به هیچ نرم‌افزار یا فرایند خاص و پیچیده‌ای نیاز ندارد. همین ویژگی باعث می‌شود که کیبوردهای بی‌سیم با اکثر دستگاه‌های الکترونیکی مانند لپ تاپ، گوشی هوشمند، تبلت و حتی تلویزیون‌های هوشمند سازگار باشند و بتوانید از یک کیبورد برای چندین دستگاه مختلف استفاده کنید.

کیبورد بی‌سیم برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از کیبوردهای بی‌سیم به صورت کلی برای همه افرادی که از سیستم استفاده می‌کنند می‌تواند یک گزینه بهینه باشد؛ اما به صورت کلی می‌توان گفت برای کسانی که زمان زیادی را پشت سیستم سپری می‌کنند بهترین گزینه است. مخصوصا به افراد فریلنسر، نویسندگان و ویراستاران، برنامه‌نویس‌ها و طراحان گرافیک، مدیران و سخنرانان و افرادی که زیاد مسافرت می‌روند، توصیه می‌شود از صفحه کلید بی‌سیم استفاده کنند.

آیا کیبورد بی‌سیم برای گیمینگ مناسب است؟

کیبورد گیمینگ یک ویژگی خیلی مهم نیاز دارد که آن هم تاخیر کم در انتقال دستور از کیبورد به سیستم است تا فرد بتواند بهترین تجربه را کسب کند. انواع کیبورد بی‌سیم در انتقال دستور به سیستم ممکن است کمی تاخیر داشته باشند که با ورود نسل‌های جدید، این تاخیر به کمترین مقدار ممکن رسیده و تفاوت آن با کیبوردهای سیم‌دار به حداقل میزان ممکن رسیده است. البته در نظر داشته باشید که کیبورد گیمینگ بی‌سیم شما را از شر سیم‌های اضافی و دست و پا گیر خلاص خواهد کرد و آزادی عمل بیشتری برای اجرای بازی‌ها در اختیار شما قرار خواهد داد؛ بنابراین برخی از کیبوردهای بی‌سیم جدید کاملا برای گیمینگ بهینه‌سازی شده‌اند و استفاده از آن‌ها می تواند تجره گیمینگ شما را ارتقا ببخشند.

بهترین کیبوردهای بی‌سیم

کیبوردهای بی‌سیم: راحتی کار بدون محدودیت سیم - گیمفا

با توجه به موارد بالا، بهتر است همه ما به سمت ماوس و کیبورد بی‌سیم حرکت کنیم تا بتوانیم آزادانه و به راحتی تجهیزات خودمان را جابجا کنیم. در همین راستا تلاش می‌کنیم ۵ مورد از بهترین کیبوردهای بی‌سیم بازار را به شما معرفی کنیم:

۱- کیبورد بی سیم گرین مدل GK-102W

کیبورد بی سیم گرین مدل GK-102W یکی از ارزان‌ترین کیبوردهای بی‌سیم بازار است که از طریق دانگل USB به سیستم شما متصل خواهد شد و با وزنی معادل ۲۸۰ گرم برای مسافرت‌ها و جابجایی‌های زیاد، یکی از بهترین گزینه‌ها است. این کیبورد انرژی خود را از دو باتری قلمی آلکالاین سایز AAA دریافت کرده و با نسخه‌های مختلف ویندوز سازگاری دارد که برای انجام کارهای روزانه یا کاربردهای گیمینگ یک گزینه مناسب است.

۲- کیبورد بی سیم بیاند مدل BK-6802

کیبورد بی سیم بیاند مدل BK-6802 یک کیبورد همراه با تاچ پد است که کار ماوس را هم برای شما انجام خواهد داد و از طریق بلوتوث می‌توانید آن را به دستگاه‌های مختلف متصل کنید. این کیبورد از باطری نیم قلمی آلکالاین برای تامین انرژی استفاده خواهد کرد و با وزن ۲۰۰ گرمی خود می‌تواند پاسخگوی نیازهای افراد مختلف باشد.

۳- کیبورد بی سیم ویوو مدل Fold Mini Wireless Keyboard FMK-01 تاشو

اگر به دنبال یک کیبرود بی‌سیم تاشو می‌گردید که قیمت مناسبی هم داشته باشد، به احتمال زیاد کیبورد بی سیم ویوو مدل Fold Mini Wireless Keyboard FMK-01 تاشو بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید به خرید آن فکر کنید. این کیبورد وزنی معادل ۳۵۰ گرم داشته و از یک باتری لیتیوم یونی ۱۲۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که به راحتی می‌توانید آن را شارژ کنید.

۴- کیبورد بی سیم رسی مدل RCS-K01

کیبورد بی سیم رسی مدل RCS-K01 یک کیبورد بی‌سیم تاشو است که ترکپد هم دارد و با خرید آن دیگر نیازی به ماوس هم نخواهید داشت. این کیبورد با وزنی حدود ‌۳۰۰ گرم از یک باتری ۱۴۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که با استفاده از پورت Type C قابل شارژ است. این کیبورد از طریق بلوتوث ۳ به راحتی به انواع دستگاه‌های اندروید، ویندوز و مک متصل خواهد شد.

۵- کیبورد گیمینگ لاجیتک مدل G613

کیبورد گیمینگ لاجیتک مدل G613 یک محصول بی‌سیم است که به کمک دانگل usb به سیستم متصل خواهد شد و برد آن به ۱۰ متر می‌رسد. این کیبورد از سوئیچ Romer-G با عملکرد واکنشی Tactile بهره می‌برد که می‌تواند تجربه بازی کردن شما را به سطح بالاتری ببرد. این محصول خوش ساخت لاجیتک از دو باتری قلمی AA انرژی خود را دریافت می‌کند که برای چندین ماه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سخن پایانی

انواع کیبورد بی سیم برای فریلنسرها و طیف عظیمی از کاربران که به آزادی حرکتی در حین کار نیاز دارند یا به طور مرتب کیبورد خود را بین محل کار و خانه جابجا می‌کنند، یک گزینه عالی است. بر همین اساس می‌توان گفت افرادی مانند برنامه نویسان، مدیران و سخنرانانی که خیلی مسافرت می‌روند می‌توانند از مزایای کیبوردهای بی‌سیم بهره‌مند شوند.

source

توسط funkhabari.ir