هر ساله کمپانی شیائومی عضوی جدید از گوشی های خانواده T را در فصل پاییز عرضه می‌کند و حال که دوباره پاییز فرا رسیده است، شاهد عرضه سری 14T به بازار هستیم. گوشی شیائومی 14T و گوشی شیائومی 14T Pro جدیدترین محصولات کمپانی شیائومی محسوب می‌شوند که در سپتامبر ۲۰۲۴ به بازار عرضه شده‌اند و از آنجایی‌که پرچمدارهای سری T شیائومی با قیمت مناسب‌تری در مقایسه با سایر پرچمداران این برند، به فروش می‌رسند؛ خیلی از افراد، به خرید این مدل‌ها راغب هستند. این گوشی‌ها با سیستم عامل جدید HyperOS، ما قصد داریم در ادامه این مقاله از پلازا، بیشتر شما را با این محصول آشنا کنیم و اطلاعات کاملی درباره این دو گوشی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی شیائومی 14T و شیائومی 14T Pro

مشخصات گوشی Xiaomi 14T گوشی Xiaomi 14T Pro
ابعاد ۱۶۰.۵x۷۵.۱x۷.۸ میلی‌متر (مشکی، خاکستری، آبی)
۱۶۰.۵x۷۵.۱x۷.۹۵ میلی‌متر (سبز)
۱۶۰.۴x۷۵.۱x۸.۳۹ میلی‌متر
وزن ۱۹۵ گرم رنگ سبز و ۱۹۳ گرم سایر رنگ‌ها ۲۰۹ گرم
اندازه صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲ ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۲۰x۲۷۱۲
نوع صفحه نمایش AMOLED AMOLED
نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز ۱۴۴ هرتز
تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا با ۸ هسته و فناوری ۴ نانومتری مدیاتک دایمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس با ۸ هسته و فناوری ۴ نانومتری
دوربین‌های پشتی ۵۰ + ۱۲ + ۵۰ مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری 4K ۵۰ + ۱۲ + ۵۰ مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری 8K
دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری 4K ۳۲ مگاپیکسل با قابلیت فیلمبرداری 4K
میزان رم و حافظه ۲۵۶ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۶ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت / ۱۶ گیگابایت رم
۱ ترابایت / ۱۲ گیگابایت رم
پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 MC12 Mali-G615 MC6
قیمت کانفیگ پایه
کانفیگ پایه ۹۰۰ یورو کانفیگ پایه ۶۵۰ یورو

گوشی شیائومی 14T و شیائومی 14T Pro

بدون شک از این دو گوشی می‌توان به‌عنوان پرچمداران جدید شیائومی یاد کرد؛ زیرا که این دو گوشی کیفیت بسیار بالایی داشته و در عین حال می‌توانند امکانات مختلفی را نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهند. این دو گوشی در برخی از موارد یک سر و گردن از رقبای بزرگ خود جلو‌تر هستند که نکته مثبتی محسوب می‌شود. معمولا در ایران برند شیائومی به علت ارزان بودن در کنار کیفیت بالا معروف است و به‌ همین ‌دلیل بیشتر مردم به این برند علاقه نشان داده‌اند. البته که این گوشی جدید قیمت چندان پایینی ندارد و برای داشتن آن باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. گوشی شیائومی 14T با قیمت پایه ۶۵۰ یورو و مدل پرو نیز با قیمت پایه ۹۰۰ یورو عرضه شده‌اند و باید دید که با توجه به قیمت، آیا ارزش خرید دارند یا خیر؟ در ادامه به‌طور کامل به بررسی فنی بخش‌های مختلف گوشی‌های 14T و 14T Pro پرداختیم.

نمایشگر گوشی شیائومی 14T

طراحی گوشی شیائومی 14T معمولی و پرو

این دو گوشی شیائومی در بخش طراحی تفاوت‌هایی با هم دارند که باید در هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید. اگر چه که بیس کلی طراحی هر دو گوشی یکسان بوده و این تفاوت از نظر ظاهری نیست، اما این تفاوت‌ها می‌توانند کاربری گوشی را به نوعی تغییر دهند. گوشی شیائومی 14T پرو در ابعاد ۱۶۰.۴ در ۷۵.۱ در ۸.۳۹ میلی متر ساخته شده است و اندازه نسبتا خوبی دارد. قسمت جلویی و پشتی این گوشی نیز از شیشه ساخته شده است که توسط محافظ گوریلا گلس حفاظت می‌شود و جنس فریم آن نیز از فلز آلومینیوم خواهد بود و مقاومت بالایی دارد.

همچنین بخوانید :

در طرف مقابل گوشی شیائومی 14T در ابعاد ۱۶۵.۵ در ۷۵.۱ در ۷.۸ میلیمتر ساخته شده است و قطر آن کمی کوچک‌تر است. قسمت پشتی این گوشی از شیشه یا پلیمر سیلیکون ساخته شده و قسمت جلویی نیز شیشه‌ای است که توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود و فریم از فلز آلومینیوم ساخته شده است. شما می‌توانید نسخه پرو را در رنگ‌های مشکی خاکستری و آبی خریداری نمایید و نسخه استاندارد این گوشی با تنوع بیشتر در رنگ‌های مشکی و خاکستری و آبی و سبز، قابل خریداری است. همچنین نسخه پرو با توجه به وزن ۲۰۹ گرمی نسبت به نسخه استاندارد ۱۹۵ گرمی، سنگین‌تر است.

نمایشگر گوشی شیائومی 14T

شیائومی از یک نمایشگر برای گوشی شیائومی 14T و گوشی شیائومی 14T Pro استفاده کرده است و بدین ترتیب برای انتخاب بین این دو گزینه صفحه‌نمایش نمی‌تواند گزینه و معیار مناسبی برای شما عزیزان باشد. هر دو گوشی از یک صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی استفاده کرده‌اند که پنل آن از نوع AMOLED است و کیفیت قابل توجهی دارد. این نمایشگر می‌تواند تصاویر و ویدیو‌های مورد نظر شما با کیفیت قابل توجهی در اختیار شما عزیزان قرار دهد و از استفاده آن نهایت لذت را ببرید.

نکته قابل توجه درباره این نمایشگر رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی آن است که موجب می‌شود شما به هیچ وجه لگ یا افت فریم را تجربه نکنید. این قابلیت در بازی‌های شوتر اول شخص بسیار به شما کمک می‌کند تا بتوانید عملکرد بهتر و سریع‌تری داشته باشید. رزولوشن تصویر این نمایشگر ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل است. همچنین حداکثر روشنایی تولیدی توسط این گوشی در حالت HBM 1600 نیت بوده و در حالت Peak نیز ۴۰۰۰ نیت خواهد بود که مشکل شما را زیر نور خورشید به‌راحتی رفع خواهد کرد.

پردازنده گوشی شیائومی 14T و T14 پرو

پردازنده گوشی شیائومی 14T و T14 پرو

پردازنده یکی دیگر از مهم‌ترین قسمت‌های گوشی است که در هنگام خرید و مقایسه باید به آن دقت و توجه لازم را داشته باشید. بدون شک همانطور که از نامگذاری این دو گوشی پیدا است، انتظار می‌رود که نسخه پرو این گوشی از پردازنده قوی‌تری بهره‌مند باشد.

گوشی شیائومی 14T از Mediatek Dimensity 8300 Ultra استفاده کرده است، یک تراشه ۴ نانومتری که هشت هسته‌ای است. از هشت هسته تشکیل‌دهنده این تراشه ۱ هسته ا‌ز‌ نوع Cortex-A715 با کلاک ۳.۳۵ گیگاهرتز، سه هسته از نوع Cortex-A715 با کلاک ۳.۲۰ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر از نوع Cortex-A510 با کلاک ۲.۲۰ گیگاهرتز خواهد بود.

در طرف مقابل گوشی شیائومی 14T Pro از پردازنده +Mediatek Dimensity 9300 استفاده می‌کند که یک تراشه ۴ نانومتری هشت هسته‌ای است. از هشت هسته تشکیل‌دهنده این تراشه یک هست از نوع Cortex-X4 با کلاک ۳.۴۰ گیگاهرتز، سه هسته از نوع Cortex-X4 با کلاک ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر از نوع Cortex-A715 با کلاک ۲.۰ گیگاهرتز خواهد بود و پردازنده شیائومی 14T Pro از نسخه استاندارد قوی تر است. نسخه استاندارد این گوشی از پردازنده‌های گرافیکی Mali-G615 MC6 استفاده می‌کند و نسخه پرو این گوشی از تراشه‌های Mali-G720 MC12 بهره برده است. همچنین باید اشاره کنیم که این دو گوشی به تراشه‌های هوش مصنوعی نیز مجهز شده‌اند.

همچنین بخوانید :

رم و حافظه داخلی

این دو گوشی در قسمت رم و حافظه داخلی نیز تفاوت‌هایی با هم دارند که بد نیست به این موضوع اشاره‌ای داشته باشیم. میزان حافظه داخلی و رم گوشی می‌تواند روی کارایی آن تاثیرگذار باشد و شما نیز در هنگام خرید باید به این موضوع دقت و توجه لازم را داشته باشید. با بررسی شیائومی 14T متوجه شدیم که گوشی شیائومی 14T در سه نسخه منتشر شده است و دارای حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی است. نسخه ۲۵۶ با رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی و نسخه ۵۱۲ گیگابایتی تنها با رم ۱۶ گیگابایتی عرضه شده است. این گوشی از نظر حافظه رم عملکرد بسیار خوبی دارد.

در طرف مقابل گوشی شیائومی 14T Pro در چهار نسخه مختلف منتشر شده‌ است. این گوشی از حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و یک ترابایتی برخوردار است. نسخه ۲۵۶ تنها با رم ۱۲ گیگابایتی، نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی و نسخه یک ترابایتی نیز با رم ۱۲ گیگابایتی عرضه شده است. باید اشاره کرد که این دو گوشی از حافظه‌های داخلی UFS 4.0 استفاده می‌کنند که سرعت و قدرت قابل توجهی دارد. همچنین باید اشاره کنیم که این گوشی از حافظه خارجی یا همان SD Card پشتیبانی نمی‌کند و در صورت نیاز می‌توانید نسخه یک ترابایتی را خریداری نمایید.

دوربین گوشی شیائومی 14T

دوربین گوشی شیائومی 14T و مدل پرو

دو گوشی جدید شیائومی در قسمت دوربین تفاوت آن چنان زیادی با هم ندارند، اما به لطف پردازنده قدرتمند‌تری که در نسخه پرو این گوشی استفاده شده است می‌توانید با این گوشی خروجی‌های بهتری از عکس‌های خود داشته باشید و از عکس‌برداری نهایت لذت را ببرید. دوربین شیائومی 14T سه گانه بوده که در دوربین اصلی آن از نوع واید و ۵۰ مگاپیکسلی است. دوربین دوم از نوع اولتراواید واید بوده و لنز ۱۲ مگاپیکسلی دارد. لنز سوم نیز تله فوتو و ۵۰ مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

در طرف مقابل دوربین شیائومی 14T Pro نیز دارای همین مشخصات است و تفاوت فاحشی در این بخش دیده نمی‌شود. دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی،‌ اولتراواید ۱۲ پیکسلی، تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مشخصات نسخه پرو این گوشی خواهد بود. اصلی ترین تفاوت این دو گوشی در قسمت فیلم برداری است. نسخه پرو این گوشی می تواند با کیفیت 8K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این درحالی است که حداکثر کیفیت فیلم‌برداری نسخه استاندارد 4K با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه خواهد بود که قابل‌توجه است.

همچنین بخوانید :

باتری

باتری یکی از قسمت‌های مهم و قابل بحث هر گوشی است که برای افرادی که گیمر هستند یا به‌صورت طولانی مدت از گوشی خود استفاده می‌کنند، بسیار مهم است. خوشبختانه هر دو گوشی از باتری‌های با کیفیت استفاده می‌کنند و می‌تواند خیال شما از این بابت راحت باشد. با توجه به مشخصات شیائومی 14T، این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونی استفاده می‌کند که توسط کاربر قابل تعویض نبوده و برای این‌کار باید به یک متخصص مراجعه نمایید. این باتری از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نکرده و باتری شیائومی 14T با یک شارژر ۶۷ واتی در مدت ۴۵ دقیقه صد درصد شارژ خود را پر می‌کند.

در طرف مقابل، گوشی شیائومی 14T Pro نیز از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم یونی استفاده می‌کند که از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز برخوردار است. همچنین این گوشی برای شارژ خود از یک شارژر ۱۲۰ واتی استفاده می‌کند و برای پر کردن ۱۰۰ درصد شارژ تنها به ۱۹ دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین، در حالت بی‌سیم نیز این گوشی در مدت زمان ۴۵ دقیقه صد درصد شارژ خود را پر می‌کند.

نکته قابل توجه درباره این دو گوشی سیاست جدیدی است که کمپانی‌ شیائومی در پیش گرفته است. با توجه به قوانین حال حاضر اروپا شیائومی شارژر‌های فابریک را از جعبه گوشی حذف نموده و در هنگام خرید گوشی شما باید جداگانه آداپتور و سیم شارژر گوشی را خریداری نمایید که شاید خوشایند نباشد.

قیمت گوشی شیائومی 14T pro

قیمت و تاریخ عرضه

سری شیائومی 14T، در دو مدل استاندارد و پرو، با ارائه‌ی ترکیبی از قدرت و طراحی مدرن، پردازنده قدرتمند، سیستم عامل جدید HyperOS و سرعت بالای شارژ؛ نمونه‌های به‌روز و باکیفیت به‌شمار می‌روند. از آنجایی که هر دو گوشی از یک خانواده هستند، انتظار می‌رود که هر دو گوشی در یک روز معرفی و عرضه شده باشند. این دو گوشی برای اولین‌بار در تاریخ ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۲۴ معرفی شدند و بلافاصله به بازار جهانی عرضه شدند. چیزی که قابل توجه است اختلاف قیمتی این دو گوشی خواهد بود. قیمت شیائومی 14T Pro بالاتر بوده و تقریباً ۹۰۰ یورو قیمت‌گذاری شده است. نسخه استاندارد این گوشی نیز تقریباً ۶۵۰ یورو قیمت‌گذاری شده است و قابل خریداری خواهد بود.

همچنین بخوانید :

جمع‌بندی

در نهایت با معرفی گوشی شیائومی 14T و شیائومی 14T Pro همراه شما عزیزان بودیم و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. هر دو گوشی بسیار با کیفیت بوده و به نظر ارزش خرید بالایی دارند. شما می‌توانید برای خرید شیائومی 14T و خرید شیائومی 14T Pro از فروشگاه های معتبر ایران استفاده نمایید. نظر نهایی به خود شما بستگی دارد که دوست دارید این گوشی را خریداری بکنید یا خیر؟ نظر شما چیست؟ آیا بنظر شما کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بالاتری داشته و باید آن را خریداری نمود؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط funkhabari.ir