در تاریخ 24 سپتامبر و در رویداد State of Play سونی بود که بالاخره ساکرپانچ از بازی جدید خود رونمایی کرد. بازی Ghost of Yotei جدیدترین ساخته این شرکت است که در این رویداد معرفی شده و قرار است تا دومین نسخه از فرانچایز Ghost باشد. دنباله معنوی Ghost of Tsushima، از آثار مورد انتظار سال آینده است که باید با دیگر آثار مهم صنعت بازی در این سال به رقابت بپردازد.

ساکرپانچ آنقدر در عرضه بازی قبلی خود موفق عمل کرد که این بازی علیرغم عرضه در سالی که The Last of Us Part II منتشر شد، توانست موفق عمل کند و هم نظر منتقدان و هم بازیکنان را جذب کند. فروش 13 میلیون نسخه‌ای این بازی باعث شد تا سونی قانع شود دنباله این بازی به نام Ghost of Yotei را بسازد و این فرانچایز را هم در کنار Last of Us و God of War به عنوان فرانچایزهای بزرگ خود قرار بدهد. باید تا سال آینده صبر کنیم تا ببینیم آیا سفر به سرزمین سامورایی‌ها این باز هم فوق‌العاده خواهد بود یا نه. در ادامه با ما در پارسی‌گیم همراه باشید.

Ghost of Yotei چه میراثی را به دوش می‌کشد؟

میراثی که بر دوش بازی Ghost of Yotei قرار دارد

در سال 2020 سونی عنوان موفق Ghost of Tsushima را روانه بازار کرد که توانست یکی از بهترین سال‌های تاریخ سونی را رقم بزند و هر جایزه‌ای که The Last of Us Part II از دست داد را هم به آغوش سونی بازگرداند و حالا سال آینده این نقش به Ghost of Yotei واگذار خواهد شد.

شما در این بازی نقش یک سامورایی بزرگ به نام جین ساکای را داشتید که جزو معدود افرادی است که در مقابل حمله مغول ایستاد و البته از این تهاجم وحشیانه جان سالم بدر برد. او حالا تصمیم گرفته تا نجات مردم سوشیما و پاکسازی خانه خود را اولویت قرار دهد و بعضا برخلاف کدها و اعتقادات سامورایی‌ها مبارزه کند. او در این راه با دوستان زیادی آشنا می‌شود که هر کدام به نوعی از این حمله آسیب دیده‌اند و اگر کمکشان کنید، در کنار شما خواهند جنگید.

اعتقادات جدید جین و مهارت خارق‌العاده او در مبارزه باعث شده تا مردم به او لقب گوست بدهند و در این اوضاع خوف و خطر او تنها امید مردم در مقابل متهاجمان مغول است. البته که این عقاید باعث می‌شود تا او توسط عمویش هم ترد شود و در بخش‌های پایینی بازی به عنوان یک فرد تحت تعقیب باید با متجاوزین مبارزه کنید.

Ghost of Yotei در کجا جریان دارد؟

بازی Ghost of Yotei در کجا جریان دارد؟

بازی گوست آف یوتی شما را به یکی از شمالی‌ترین مناطق ژاپن واقع در هوکایدو جریان دارد. این منطقه یکی از بهترین طبیعت‌ها را در سرتاسر این شبه جزیره دارد و علاوه بر آتشفشان‌های متعدد، شاهد پوشش گیاهی فوق‌العاده و همچنین چشمه‌ها و جوی‌های فراوانی هستیم.

تیم سازنده درباره علت تغییر مکان بازی اشاره کردند که آن‌ها به دنبال این هستند که مفهوم و میراثی که Ghost of Tsushima برای آن‌ها ساخته را ادامه دهند و از این رو نمی‌خواهند خود را محدود به شخص یا منطقه خاصی بکنند. همچنین کارگردانان پس از عرضه موفق بازی در سال 2020، علاوه بر سوشیما به دیگر مناطق ژاپن هم سفر کردند و در حین گذر از کوه یوتی، همگی مات زیبایی و عظمتش شدند. بدون شک این کوه یکی از مهم‌ترین مکان‌های تمام بازی است و شما بخش مهمی از داستان را آن‌جا خواهید گذراند.

آیا جین ساکای در بازی Ghost of Yotei حضور دارد؟

آیا شخصیت اصلی بازی قبلی در بازی Ghost of Yotei حضور دارد؟

در همان ثانیه‌های آغازین تریلر بازی Ghost of Yotei، ما شاهد نقش بستن عبارت 1603 بر روی صفحه هستیم که حدودا 300 سال از وقایع نسخه اول گذشته است. با توجه به این دوره زمانی بعید به نظر می‌رسد که آثاری از بازی اول ببینیم. حالا احتمالا ساکرپانچ سعی می‌کند تا داستان افسانه سوشیما را به صورت ایستراگ، نوشته یا حتی نقاشی به بازیکنان یادآوری کند.

ژاپن در زمان بازی گوست آف یوتی در چه حال است؟

بازی گوست آف یوتی در ژاپن جریان خواهد داشت، در دوران شوگون ها

بازی اول ساکرپانچ در دوره حمله مغول‌ها به ژاپن در جریان داشت و شما باید به عنوان یکی از نزدیکان والی سوشیما و یکی از بزرگترین سامورایی‌های جزیره، در برابر متجاوزین مقابله کنید. پس از این دوره‌ها ژاپن دوره فئودال به تجزیه افتاد و همه اربابان و ثروتمندان سعی کردند تا به نوعی خود را به قدرت برسانند و نهایتا حکومت هیدیوشی تویوتومی یکی از افرادی بود که توانست ژاپن را یکپارچه کند. پس از مرگ وی، حکومت به دست پسر خردسالش افتاد که از عهده انجام وظایف برنمی‌آمد و سعی داشت تا با کمک نزدیکان پادشاه فقید حکومت را حفظ کند.

پس از اینکه ایشیدا میتسوناری سعی داشت تا به خاندان تویوتومی کمک کند تا حکومت را حفظ کنند، جبهه مقابل به رهبری توکوگاوا سعی کرد تا حکومت را از دست آن‌ها خارج کند و نهایتا در سال 1603 توانست تا پس از بدست آوردن قدرت، اعلام شوگون‌سالاری کند و به صورت رسمی ژاپن را بدست بیاورد.

قدرت گرفتن توکوگاوا در ژاپن این کشور را به دوره ادو می‌برد که یکی از مهم‌ترین دوره‌ها در تمامی تاریخ سرزمین آفتاب است. شوگون‌سالاری توکوگاوا برای حدودا 250 سال پابرجا بود و برای سال‌ها همه چیز در اختیار این خاندان بود. اگر علاقه دارید تا در مورد این دوره تاریخی ببشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم حتما سریال Shogun را تماشا کنید، چراکه به تمامی سوالات شما در مورد اسامی مطرح شده و همچنین چگونگی به قدرت رسیدن این خاندان پاسخ می‌دهد.

به طور کلی دوره ادو، یکی از مهم‌ترین دوره‌ها در ژاپن به شمار می‌رود، چرا که شوگون‌های جدید با برپایی یک حکومت مستحکم توانست تا حسابی آشوب‌های ژاپن را سرکوب کند. وجود یک حکومت مرکزی قدرتمند با محوریت شخص شوگون، وجود دایمیون‌هایی که والی‌های اون محسوب می‌شدند و سعی می‌کردند تا دستورات پادشاه را اجرا کنند، باعث شد تا حکومت بتواند تا حد خوبی به تمامی مناطق شبه جزیره تسلط داشته باشد. یکی از سیاست‌های شخص توکوگاوا ایه‌یاسو، اولین شوگون توکوگاوا، تجارت با کشورهای دیگر بود و آن‌ها سعی داشتند تا هر طور شده ارتباط خود را با چین و کشورهای اروپایی حفظ کنند. همچنین این دوره تاثیر به سزایی در فرهنگ و تمدن ژاپن داشت و در زمان توکوگاوا این کشور توانست تا به واسطه ثبات، خود را در همه زمینه‌ها بالا بکشد.

البته که همه با این سیاست‌های جدید موافق نبودند و افراد و خاندان‌های زیادی سعی کردند تا در مقابل توکوگاوا بایستند که البته همه شکست خوردند. در نتیجه این شکست‌ها و سیاست سرکوبی شوگون باعث شد تا سامورایی‌های بی‌اربابی که حالا رونین شده‌اند و همچنین ژنرال‌های شکست خورده، خود را از دولت مرکزی دور کنند. توکوگاوا با این سیاست جلو می‌رفت که همه مخالفان، یاقیان و آشوب‌گران را به نوعی از دور خارج می‌کرد و سعی داشت تا با اعدام یا تبعید آن‌ها قدرت را برای خود حفظ کند.

این سیاست‌های جدید باعث شد تا لشکر شکست خوردگان شورش توکوگاوا راهی شمال شوند و عده زیادی راهی هوکایدو شدند. این دومین جزیره بزرگ در ژاپن یه شمار می‌رود و از جمله مکان‌هایی بود که از تمامی جنگ‌های داخلی به دور بود. حتی پس از شوگون‌سالاری هم تا مدت‌ها هوکایدو تحت فرمان شخص خاصی نبود و منطقه بازی Ghost of Yotei دچار یک ناامنی و وحشت عجیبی شده‌بود.

آن طور که از تریلر به نظر می‌رسد، شما در بازی گوست آف یوتی اغلب باید به سامورایی‌های بی‌اربابی بجنگید که حالا به هوکایدو آمده‌اند و احتمالا منطقه را ناامن کرده‌اند. بدون شک نبرد با افرادی که خود روزی سامورایی بودند و حالا هنوز هم شرافت خود را کامل از یاد نبرده‌اند می‌تواند جذابیت دوچندانی داشته باشد.

چه ویژگی‌های جدیدی به بازی گوست آف یوتی اضافه خواهد شد؟

ویژگی های جدید بازی Ghost of Yotei نسبت به شماره اول یعنی بازی Ghost of Tsushima

در Ghost of Tsushima ما کنترل یک سامورایی ماهر را بر عهده داشتیم که حالا رمز شرافت خود را شکسته و سعی دارد تا به هر طریقی بر مغول‌ها چیره شود و خانه خود را پس بگیرد. حمله مغول باعث شده بود تا وحشت خاصی در جزیره بپیچد و عده زیادی از مردم خانه خود را از دست دهند.

در بازی Ghost of Yotei اوضاع به طور کلی متفاوت خواهد بود. حالا 300 سال از زمان بازی اول گذشته و مبارزات پیشرفت‌های چشمگیری کرده‌است. یکی از مهم‌ترین موارد که در تریلر هم شاهدش بودیم، اضافه شدن سلاح‌های گرم است که هم می‌تواند به عنوان کلاس جدید مبارزه و هم به عنوان سلاح از فاصله دور استفاده شود. باید ببینیم آیا این سلاح‌ها می‌توانند نظر طرفداران سامورایی‌ را جلب کند یا نه.

یکی از نقاط ضعف Ghost of Tsushima، عدم تنوع در سلاح‌ها بود و شما تا انتهای بازی تنها باید با کاتانای جین ساکای ادامه می‌دادید (شخصا تا انتهای بازی منتظر شمشیر دوم بودم، اما خبری نشد!). ظاهرا بازی گوست آف یوتی آمده تا این مشکلات را برطرف کند و در همان تریلر اول خیال همه طرفداران را راحت کرد.

اگر با دقت به تریلر اول بازی گوست آف یوتی دقت کنید، متوجه حمل دو کاتانا و همچنین استفاده از کوساریگاما هم خواهید شد که می‌تواند تنوع مبارزات با سلاح سرد را حسابی بالا ببرد. یکی از ویژگی‌های مثبت بازی قبلی تغییر سلاح فوق‌العاده سریعش بود که نبض مبارزات را از نفی نمی‌انداخت و بازی همچنان با نهایت هیجان و سرعت روند خود را جلو می‌برد.

یکی دیگر از حدس‌هایی که درباره این بازی زده می‌شود درباره شهرهاست. حالا که این جزیره ژاپن کمی از جنگ و خونریزی به دور بوده، احتمالا شاهد شهر و روستاهای زیادی خواهیم بود کا قابلیت‌های بیشتری برای تعامل دارند. حیوانات ظاهرا همچنان در بازی حضوری فعال دارند و ممکن است قابلیت رام کردن اسم هم مانند Red dead redemption به بازی اضافه شود.

همگی بی‌صبرانه منتظر اطلاعات جدید از بازی گوست آف یوتی هستیم تا بیایید و در مورد یکی از مهم‌ترین سوالات پاسخ دهد. در نسخه قبلی شخصیت اصلی انتخاب‌های محدودی داشت که اغلب مربوط به انتخاب دیالوگ‌های ساده بود و تنها انتخاب نهایی شما حائز اهمیت است. حالا در نبرد با رونین‌ها این انتخاب می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد و شرافت تعاریف جدیدی خواهد داشت. آیا چنین ویژگی‌هایی به بازی اضافه خواهند شد؟

بازی Ghost of Yotei برای چه پلتفرم‌هایی منتشر خواهد شد؟

بازی Ghost of Yotei برای چه پلتفرم هایی منتشر خواهد شد؟

اگر همه چیز طبق انتظار پیش برود و مشکل خاصی در روند ساخت پیش نیاید، بازی Ghost of Yotei قرار است تا در سال 2025 به صورت انحصاری برای PS5 و PS5 Pro منتشر شود. همچنین قرار است تا قابلیت‌هایی خاص برای کنسول میان نسلی در نظر گرفته شود تا مردم را قانع کند به سراغش بروند.

جمع بندی

همانطور که نسخه قبلی این فرانچایز توانست تا به سرعت به یکی از مهم‌ترین بازی‌های نسل بدل شود، بدون شک بازی گوست آف یوتی هم با توجه به شواهد می‌تواند استاندارد جدیدی در میان بازی‌های ماجراجویی و جهان‌باز تعریف کند. حالا نهایتا یک سال و اندی با عرضه این بازی فاصله داریم و همه منتظر هستند تا ساکرپانچ اطلاعات جدیدی از بازی خود منتشر کند.

تا زمان عرضه بازی Ghost of Yotei، شما می‌توانید به سراغ نسخه قبلی این مجموعه بروید تا هم با DNA این بازی و هم استانداردهایش آشنا شوید. فیلم سینمایی Ghost of Tsushima هم در دست ساخت است و احتمالا تا آن زمان اکران شده و می‌تواند شما را همچنان در دنیای سامورایی‌ها و مغول نگه دارد. همانطور که پیشتر هم ذکر شد، سریال Shogun داستان به قدرت رسیدن خاندات توکوگاوا را تعریف می‌کند و می‌تواند شما را با پیش‌زمینه شخصیت‌های داستان آشنا کند. سری بازی Samurai Warriors مخصوصا در نسخه دوم به سراغ داستان‌های توکوگاوا هم می‌رود و می‌تواند فعلا تا عرضه این بازی شما را سرگرم کند. نظر شما در این باره چیست؟ شما تا چه اندازه منتظر عرضه این بازی هستید؟

source

توسط funkhabari.ir