کارگردان هنری استودیو Guerrilla اخیرا در مورد برنامه‌هایشان برای آینده صحبت کرده و ظاهرا بازی جدید Killzone در آن جایی ندارد. او می‌گوید که در حال حاضر، تمام تمرکز استودیو بر ساخت عناوین آینده سری Horizon است. آن‌ها با گذر از کیلزون، می‌خواهند جهان هورایزن را گسترش دهند.

سری بازی‌های Killzone یکی از خاطره‌انگیزترین IPهای پلی‌استیشن در نسل هفتم به شمار می‌روند. این سری یک نمایش عالی از شوتر اول‌شخص نظامی بود و داستان جذابی را هم روایت می‌کرد. اما در نهایت ساخته Guerrilla Games نتوانست در طول زمان، پا به پای دیگر انحصاری‌های سونی مثل Uncharted و God of War پیش برود و بعد از مدتی به کل فراموش شد.

پس جای تعجب نیست که امروزه افراد زیادی خواهان یک بازی جدید Killzone هستند. با توجه به کمبود شدید عناوین تیراندازی باکیفیت در بین انحصاری‌های پلی‌استیشن، عده زیادی خواهان بازگشت کیلزون هستند. با نگاهی به بازی‌های تحسین شده اخیر Guerrilla، طرفداران امید داشتند که این استودیو سری به IP قدیمی خود بزند. امیدی که ظاهرا راه به جایی نخواهد برد و احتمالا دیگر هیچوقت بازی جدیدی از این سری را نخواهیم دید؛ چرا که استودیو اخیرا اعلام کرده است که قصد همچین کاری را ندارد.

بازی جدید Killzone

بازی جدید Killzone احتمالا هیچ‌وقت ساخته نخواهد شد

در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست، کارگردان هنری این استودیو یعنی روی پوستما، درباره تمرکز گوریلا بر فرنچایز هورایزن صحبت کرد. او می‌گوید که تیم آن‌ها به دنبال چیزی تازه می‌گشت. به همین دلیل، آن‌ها تصمیم گرفتند تا برنامه‌هایشان را تغییر دهند. پوستما تاکید کرد که رویکرد متفاوت در سری هورایزن، به خاطر ایجاد حس تازگی و هیجان بوده است. این کارگردان هنری در ادامه درباره بیانیه‌ای داخلی در استودیو صحبت کرد. بیانیه‌ای که آینده گوریلا را نشان می‌دهد و نکات جالبی در خود دارد.

در این بیانیه، استودیو به کارمندانش اعلام نموده بود که آن‌ها از سری کیلزون عبور کرده‌اند. در بخشی از آن، به صراحت گفته شد که آن‌ها تمایلی به ساخت بازی جدید Killzone ندارند. این در حالیست که در طی این سال‌ها، همواره تقاضای زیادی برای احیای این فرنچایز وجود داشته. البته این بیانیه بیشتر بر عدم ساخت یک بازی جدید توسط گوریلا تاکید داشت. بنابراین بعید نیست که شاید در آینده، شاهد عرضه یک ریمیک یا ریمستر از نسخه‌های اولیه سری باشیم.

هم‌اکنون، تمام تمرکز این تیم کهنه‌کار بر عناوین آینده هورایزن است. چندین بازی از این مجموعه در دست ساخت قرار دارند و یک ریمستر از بازی اول هم به زودی منتشر می‌شود. از طرفی بازی Lego Horizon Adventure هم در ماه آینده میلادی منتشر خواهد شد. گفته می‌شود که هدف تولید همچین اسپین‌آف‌هایی، افزایش مخاطبان این فرنچایز است. فرنچایزی که برعکس برادر بزرگترش کیلزون، در اوج به سر می‌برد و تمام توجهات را به خود جلب کرده است.

منبع: Tech4Gamers

source

توسط funkhabari.ir