اخراج‌ها و تعطیلی‌ها، بی ثبات زیادی را در صنعت بازی سازی به وجود اورده است. به نظر می‌رسد که استودیو دیگری قربانی تعطیلی‌های صنعت بازی شده است. نتفلیکس رسما استودیوی بازی‌های ویدیویی خود در جنوب کالیفرنیا را که کمتر از دو سال پیش تاسیس شده بود را تعطیل کرد. این استودیو در کنار تمام سرمایه‌گذاری‌های دیگری که نتفلیکس دارد تاسیس شد زیرا این شرکت در چند سال گذشته پول خود را در بسیاری از بخش‌های مختلف از جمله بازی سازی سرمایه‌گذاری کرده است.

این استودیو، که به عنوان team Blue نیز شناخته می‌شود، به نظر می‌رسید که آماده است تا قالب کاری را که نتفلیکس در زمینه بازی انجام می‌داد را تغییر دهد. اهداف اولیه در مورد کار این تیم حاکی از آن بود که این تیم یک استراتژی چند پلتفرمی با بودجه کلان را دنبال می‌کند، که نشان دهنده‌ی نگاه بلندپروازانه‌ی نتفلیکس بر پلتفرم موبایل است.

team Blue در دو سال گذشته افراد مشهوری را استخدام کرده بود. نتفلیکس در اواخر سال 2022، Chacko Sonny، تهیه کننده اجرایی Overwatch را از بلیزارد جذب کرد. Sonny قبلا در توسعه‌ی Call of Duty و استودیو Sony Santa Monica حضور داشت. نتفلیکس در بهار 2023، Joesph Staten را جذب کرد، یک رهبر خلاق قدیمی در فرانچایز Halo مایکروسافت که در Bungie و 343 Industries کار کرده بود. Staten در حال خروج از ایکس باکس برای نتفلیکس بود تا به عنوان مدیر خلاق برای توسعه‌ی یک بازی چند پلتفرمی جدید AAA و IP جدید کار کند. این حرکت به طور گسترده در مطبوعات بازی پوشش داده شد، نشانه‌ای از اینکه نتفلیکس در مورد این موضوع بازی بسیار جدی است. همچنین team Blue در همان بهار، Rafael Grassetti، کارگردان هنری را که تقریباً یک دهه در سانتا مونیکای شرکت سونی تجربه‌ی کار داشت را استخدام کرد. با این حال نتفلیکس از اکتبر 2024، Team Blue را تعطیل کرده است و هر سه نفر از این افراد بزرگ دیگر در شرکت نیستند. به نظر می‌رسد که بازی سازی ممکن است برای این سرویس استریم محبوب شکست بخورد.

این موضوع بسیاری را با این سوال مواجه می‌کند که آیا نتفلیکس به موفقیت در دنیای بازی سازی ادامه خواهد داد؟ یا پولشان را در جای دیگری سرمایه‌گذاری‌ می‌کنند؟ اما نباید فراموش کرد که نتفلیکس هنوز یکی از بزرگترین پلتفرم‌های استریم است. بسته شدن یک استودیو به احتمال زیاد به شرکت آسیبی نخواهد رساند.

source

توسط funkhabari.ir