استودیو Surgent، سازنده بازی Tales Of Kenzera ZAU از بازی بعدی‌اش رونمایی کرد. این اثر که با اسم رمز پروژه Uso شناخته می‌شود، اثری نقش‌آفرینی با درون‌مایه‌ای آفرو گوتیک خواهد بود. گفته شده که این بازی از Planescape: Torment الهام گرفته است و سازنده به دنبال ناشر و بودجه می‌گردد.

استودیو آفریقایی Surgent توسط بازیگر بایک در اساسینز کرید اوریجینز تأسیس شده است. اولین بازی آنها امسال منتشر شد که اثری در ژانر مترویدوانیا بود و درون‌مایه‌ای کاملاً آفریقایی داشت. همین مسئله باعث شد تا گیمرها به این بازی و استودیو سازنده حمله کنند. ابوبکر سلیم بارها از نفرت‌پراکنی گیمرها انتقاد کرده و گفته بود که پیام‌های بسیار دردناکی برای آنها صادر شده و انتقادها بیشتر جنبه‌ی نژادپرستانه دارند.

بازی جدید استودیو در حال حاضر با اسم Tales of Kenzera: Project Uso شناخته می‌شود و تفاوت‌های اساسی با اثر اول دارد. عنوان دوم آنها اثری نقش‌آفرینی است که رگه‌های گوتیک آفریقایی در آن دیده می‌شود. دوربین ایزومتریک به کار رفته و شباهت‌های زیادی به بازی Planescape دارد. پلین‌اسکیپ از جمله آثار مشهور استودیو Black Ilse بود که توسط اینترپلی منتشر شد و افراد مشهوری مانند کریس آولون روی آن کار کردند.

بازی جدید Tales of Kenzera

بازی دوم سری Tales of Kenzera

پروژه Uso قرار است فضایی تاریک‌تر و خشن‌تر داشته باشد و همچنین باکیفیت‌تر از اثر اول استودیو باشد. بازی دوم استودیو نیز در جهان مشترک Tales of Kenzera جریان دارد و تمرکز آن روی فرهنگ آفریقایی خواهد بود. ابوبکر سلیم تائید کرد که آنها موفق به ساخت یک نسخه آزمایشی کوتاه شده‌اند و پیشرفت‌هایی حاصل شده است. هرچند هنوز مشکل تأمین بودجه و جذب ناشر وجود دارد. آنها این هفته یک آگهی همکاری منتشر کردند و امیدوارند که بتوانند شریکی برای پروژه جدید دریافت کنند. در صورتی که ناشری پیدا نشود، این پروژه ساخته نخواهد شد.

پروژه Uso در نگاه اول بسیار هیجان‌انگیز و باکیفیت به نظر می‌رسد. امروزه بازی‌های نقش‌آفرینی ایزومتریک اندکی پیدا می‌شوند و اکثراً هم داستان و جهان غنی ندارند. هرچند ساخت یک بازی نقش‌آفرینی توسط استودیویی تازه‌کار بسیار چالش‌برانگیز است. داستان بازی در مورد مرگ و کنار آمدن با آن خواهد بود. قدرت دو خدای آفریقایی در این بازی به کار رفته و می‌توان مرگ و ارواح مردگان را تسخیر کرد. مکانیک‌های اصلی بازی‌های نقش‌آفرینی و خصوصاً دانجن و دراگونز به کار رفته و این بار گیمرها می‌توانند علیه خود تاس بریزند.

شخصیت اصلی یک سری ابعاد تاریک و مخفی دارد که بیشتر به بازی دیسکو الیسیم شباهت دارند. سبک طراحی هنری بازی نیز متفاوت است و استودیو گفته که به دنبال ساخت یک اثر واقع‌گرایانه و فوتورئال نیست. استودیو در حال حاضر بودجه کافی برای تولید اثر ندارد و منتظر جذب یک شریک مالی است.

منبع: VGC

source

توسط funkhabari.ir