شفقنا_ دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانهای یونسکو ـ ایران با تشریح برنامههای هفته جهانی سواد رسانهای و اطلاعاتی ۲۰۲۴، تاکید کرد: این هفته در امتداد فعالیتهای سالانه در تلاش برای تولید ادبیات متناسب با نیازهای روز این حوزه و البته تولید ادبیات بومی مبتنی بر فرهنگ داخلی اقدام خواهیم کرد.
وی در تشریح این برنامهها ضمن تاکید بر اینکه فعالسازی حوزه حکمرانی در حوزه سواد رسانهای و فراگیرسازی آن و در عین حال برقراری تعاملات جهانی در راستای پررنگسازی نقش ایران در مجامع بینالمللی و البته رساندن عملیاتی مفاهیم و مهارتهای سواد رسانهای به سراسر کشور از جمله اهداف باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانهای در این هفته است، اظهار کرد:
۱: تشکیل فراکسیون سواد رسانهای
۲: درج روز ملی سواد رسانهای در تقویم
۳: فعالسازی شبکه شهرهای فعال در حوزه سواد رسانهای
۴: حضور رییس و دبیرکل باشگاه سواد رسانهای یونسکو در کنفرانس جهانی هفته سواد رسانهای ۲۰۲۴ در عمان
۵: نشستهای رسانهای با موضوعات حول محور شعار هفته
۶: طراحی جایزه سواد رسانهای «شاخه زیتون» برای فعالان رسانهای در حوزه مقاومت و فلسطین
۷: جایزه کتاب سال باشگاه سواد رسانهای یونسکو
۸: برگزاری مسابقه کتابخوانی سواد رسانهای
وی در تشریح اسامی روزهای این هفته و محورهای موضوعی مورد تاکید در آن اعلام کرد:
سوم آبان ماه ـ سواد رسانهای؛ نفع عمومی و فرهنگ عمومی
چهارم آیان ماه ـ سواد رسانهای؛ در خدمت نفع و خیر جمعی
پنجم آبان ماه ـ سواد رسانهای؛ منافع عمومی، مصرف ریانهای بهینه
ششم آبان ماه ـ سواد رسانهای؛ تامین امنیت روانی مخاطب
هفتم آبان ماه ـ سواد رسانهای؛ عمومیسازی مهارتهای رسانهای
هشتم آبان ماه ـ سواد رسانهای؛ هوش مصنوعی و فناوریهای نوین
نهم آبان ماه ـ سواد رسانهای و جهان دیجیتال
نصیری در پایان گفت: وقت آن است سواد رسانهای از مرحله شعار و زینتالایامی خارج و به حوزه عمل و تسری به همه ساحات مردم ورود کند.
انتهای پیام
source