شورای عالی قضایی وین در پرونده بررسی پک آلتیمیت بازی فیفا به نفع شرکت الکترونیک آرتز رأی داد. قاضی دادگاه حکم کرد که پک آیتم‌های فیفا مصداق قمار و شرط‌بندی به‌حساب نمی‌آید. کشورهای مختلفی علیه لوت باکس و پک‌های شانسی بازی‌های آنلاین حکم داده‌‌اند و گیمرهای اتریشی می‌توانند بدون نگرانی به خرید پک‌های بازیکن در بازی FC 25 و دیگر عناوین سری اف سی (فیفا سابق) ادامه دهند.

قاضی اتریشی معتقد است که گیمرها، پک‌های آلتیمیت فیفا و اف سی را می‌خرند و امکان فروش و کسب سود از آنها را ندارند. در واقع گیمرها می‌توانند از آیتم‌های قابل‌فروش برای تقویت تیم خود استفاده کنند و این مسئله، ارتباطی به قمار ندارد. طبق قوانین اقتصادی اتریش، نبود ریسک مالی و امکان از دست دادن پول باعث شده تا این پک‌های شانسی، مصداق قمار یا شرط‌بندی به‌حساب نیایند. قمار بر سر پول، نتیجه نامشخص دارد و با هدف برنده شدن و کسب سود صورت می‌گیرد.

الکترونیک آرتز با انتشار بیانیه‌ای به حکم دادگاه واکنش نشان داد و آن را «تعیین‌کننده» خواند: «این تصمیمی تعیین‌کننده از سوی شورای عالی قضایی وین است و دنباله‌رو تصمیمات مشابهی از دیگر دادگاه‌های اتریشی در ماه‌های اخیر است. ما بازی‌هایمان را طوری می‌سازیم که عادلانه، باارزش و سرگرم‌کننده باشد و خوشحالیم که دادگاه دریافته که پک‌های فیفا آلتیمیت تیم، مصداق قمار نیستند و بازی‌کنان عموماً آنها را برای کسب سود نمی‌خرند.»

پک آلتیمیت فیفا FC 25

رای دادگاه وین به نفع الکترونیک آرتز

شرکت EA در ادامه نوشته است که به فرمت خرید درون برنامه‌ای ادامه می‌دهد و اینکه چنین آیتم‌هایی به بازی‌کنان امکان تصمیم‌گیری و آزاد عمل می‌دهند. همچنین این رأی دادگاه قضایی اتریش نشان می‌دهد که گیمرها در خرید و عدم خرید پک‌های اف‌سی آزادند و اجباری برای خرید و تهیه آنها وجود ندارد. EA تأکید کرده که اکثر بازی‌کنان، هیچ هزینه‌ای برای عناوین آنلاین و به خصوص فیفا انجام نمی‌دهند.

کشورهای مختلف در طی چند سال اخیر، قوانین خاصی برای لوت باکس و پک‌های فیفا تعیین کرده‌اند. اتریش سال گذشته میلادی استفاده از این پک‌ها را غیرقانونی اعلام کرد، اما دادگاه در حکم نهایی، نظر خود را تغییر داد. هر چند کشورهای هلند و بلژیک، همچنان لوت باکس را جزو قمار می‌شمارند و قوانین ویژه‌ای برای آنها تعیین کرده‌اند. کره جنوبی چند وقت پیش، استفاده از لوت باکس در بازی Apex Legends از دیگر عناوین EA را ممنوع کرد.

گیمرها معتقدند که لوت باکس‌ها خاصیتی بسیار اعتیادآور دارند. فرد با خرید این پک‌ها ممکن است آیتم‌هایی که لازم داشت را دریافت نکند. خاصیت شانسی بودن آیتم‌ها باعث شده تا مراجع قضایی، آنها را مشابه شرط‌بندی بدانند.

منبع: Wccftech

source

توسط funkhabari.ir