پلی‌استیشن در نسل نهم کنسول‌ها تصمیم گرفت تا اکثر بازی‌های انحصاری را ریمستر و بازسازی کند. بازی The Last of Us 1‌ به‌طور کامل بازسازی شد و این اتفاق در مورد آثار دیگر هم رخ داد. ماه گذشته ریمستر بازی Horizon Zero Dawn نیز معرفی شد و بررسی فنی دیجیتال فاندری نشان داده که بیشتر با یک ریمیک یا بازسازی روبه‌رو هستیم تا ریمستر. در واقع این گروه معتقد است که ریمستر، ارزش خرید و تجربه را دارد.

جان لینمن از گروه دیجیتال فاندری در مطلب بررسی فنی ریمستر Horizon Zero Dawn نوشته است: «تغییرات آن‌قدر چشم‌گیرند که فکر نمی‌کنم به کار بردن واژه ریمستر در این مورد درست باشد. این ریمستر من را بیشتر شبیه ریمیک‌های Bluepoint از آثاری مانند دیمونز سولز و Shadow of the Colossus می‌اندازند. نه آن‌قدر بلندپرواز اما مشابه آنها. طوری که تیم سازنده رفته و تقریباً همه چیز را از اول ساخته تا بازی کاملاً مدرن به نظر برسد.»

تغییرات گرافیکی در بعضی نقطه‌ها قابل‌توجه نیست، اما گرافیک کلی بازی به‌شدت بهبود یافته است. بازتاب نور روی آب و محیط بیشتر از بقیه تغییرات به چشم می‌آید. پوشش گیاهی جزئیات زیادی دریافت کرده و همچنین بافت گرافیکی آنها نیز از نو طراحی شده است. مدل سه‌بعدی کاراکتر ایلوی به‌طور کامل تغییر یافته است. تیم سازنده مدل سه‌بعدی ایلوی در بازی Horizon Forbidden West را استفاده کرده است. پوست و موی او نیز طبیعی‌تر شده است. مهم‌تر از همه، موشن کپچر است. بیش از ده ساعت انیمیشن‌های جدید ضبط شده تا تجربه کلی بازی بهتر شود.

ریمستر Horizon Zero Dawn

 

Horizon Zero Dawn، ریمستر یا ریمیک؟

دیجیتال فاندری در نهایت به این نتیجه رسیده که ریمستر Horizon Zero Dawn ارزش خرید و ارتقاء را دارد. افرادی که بازی را در کالکشن خود دارند، می‌توانند با پرداخت ده دلار، نسخه جدید را دریافت کنند. گوریلا گیمز سعی کرده تا این بازی در قد و قواره فوربیدن وست از لحاظ فنی ظاهر شود. در نتیجه افرادی که کنسول PS5 و خصوصاً مدل پرو را تهیه کرده‌اند، بهترین تجربه ممکن را ببرند. در نهایت توسعه‌دهنده سعی کرده تا عمیق بیشتری به محیط بدهد و در نتیجه قدم گذاشتن داخل این بازی، حس متفاوتی با نسخه اصلی دارد.

آنچه باعث شده تا ریمستر هورایزن زیرو داون بیشتر به بازسازی شباهت داشته باشد، نورپردازی نقطه به نقطه با دست است. استودیو Nixxes به کمک گوریلا گیمز آمده و کیفیت نورپردازی را به طرز چشم‌گیری بهتر کرده است. در نهایت از فناوری صدای سه‌بعدی استفاده شده و کنترلر دوال‌سنس نیز حس تجربه کلی را بهتر کرده است. دیجیتال فاندری در نهایت پیشنهاد می‌دهد که اگر بازی را قبلاً خریده‌اید، ده دلار پرداخت کنید و نسخه جدید را دریافت کنید، زیرا استودیو Nixxes فوق‌العاده عمل کرده است.

منبع:‌ GamesRadar

source

توسط funkhabari.ir