استودیو بلوبر تیم، سازنده ریمیک سایلنت هیل 2 چند ماه پیش از بازی تازهای به نام Cronos: New Dawn رونمایی کرد. گزارش تازهای نشان میدهد که سیستم نبرد بازی مشابه رزیدنت اویل و Dead Space خواهد بود. این بازی علمی تخیلی و ترسناک که رگههایی از معماری بروتالیسم اروپای شرقی در آن دیده میشود، سال آینده میلادی منتشر خواهد شد.
کارگردان بازی جدید بلوبر تیم در مصاحبهای تازه از منبع الهام این اثر صحبت کرد. او گفت که از بازیهایی مانند آلن ویک، رزیدنت اویل و Dead Space الگوبرداری کردهاند: «نمیتوانم در حال حاضر اطلاعاتی فاش کنم، اما شما در فضای مرده باید دست و پا نکرومورفها را جدا کنید، در آلن ویک باید از چراغقوه روی دشمنان استفاده کنید و در کرونوس هم باید… منتظر بمانید!.»
منظور کارگردان بازی یک مکانیک ویژه مشابه دیگر بازیهای ترسناک و بقا است، مکانیکی که قرار است به هویت این اثر تبدیل شود. وی در ادامه افزود که امکان تیراندازی و کشتن دشمنان با تفنگ وجود دارد و گزینههای مختلفی پیش روی بازیکنان خواهد بود. هر چند وی معتقد است که برای القای حس ترس حتما نیازی به درگیری مستقیم با دشمن وجود ندارد و ابزارهای مختلفی برای ترساندن بازیکنان در اختیار آنهاست.
شباهت بازی Cronos: New Dawn به رزیدنت اویل
ووچک پیکو در ادامه مصاحبه به توصیف یکی از صحنههای ترسناک بازی Cronos: New Dawn میپردازد. او میگوید که دشمن بسیار قدر وجود دارد که بازیکننده باید از درگیری با آن بپرهیزد و همین باعث ایجاد وحشت میشود:
آن دشمن شما را نمیبیند و شما هم قبلاً با این نوع هیولا جنگیدهاید و میدانید که چقدر قوی است، در نتیجه آرام آن را دور میزنید. اتاقها را میگردید و یک کلید پیدا میکنید. وقت آن است که برگردید و دوباره آن هیولا را دور بزنید. وقتی برمیگردید، صدای دشمن را میشنوید، اما یکباره صدا متوقف میشود. راهرو را چک میکنید و میبینید که خبری از آن هیولا نیست. کجا رفته است؟
توضیحات ارائهشده نشان میدهد که بازی Cronos: New Dawn بسیار خاص و متفاوت خواهد بود. تمرکز این بازی روی القاء حس وحشت است. هر چند سیستم نبردی مشابه رزیدنت اویل خواهیم دید و گیمر را بهشدت درگیر میکند. اولین رزیدنت اویلها با سبک نبرد خاصی، بازیکننده را مجبور میکردند که در مورد شلیک تکتک گلولهها فکر کنند و کرونوس نیز به همین شکل خواهد بود.
کارگردان بازی کرونوس در پایان گفت: «بهطور کل نبردها در این بازی به رزیدنت اویل و Dead Space نزدیک است، اما داستانسرایی اولویت ماست و تمرکز روی روایت و گردش در یک فضای اتمسفریک است. بازیکننده به لباس ویژه، سلاحها و قابلیتهایش باید اتکا کند و همچنین در برابر دشمنان نیز بسیار آسیبپذیر است. دشمنان به راحتی میتوانند بر شما غلبه کنند و برای زنده ماندن باید حواستان کاملاً جمع باشد.»
بازی Cronos: New Dawn سال 2025 برای کنسولهای نسل جدید و کامپیوتر منتشر خواهد شد.
منبع: DualShockers
source