استودیو People Can Fly اعلام کرده است که به زودی تعداد قابل توجهی از کارمندانش را اخراج خواهد کرد. ظاهرا حدود 120 نفر از کارمندان این شرکت، یا تعدیل خواهند شد و یا معلق از کارشان. دلیل این امر طبق گفته خود استودیو، «فشار بازار خارجی» است . در ادامه همچنین اعلام شد که این شرکت قصد ندارد دیگر تمرکز خاصی روی انتشار بازی‌ها داشته باشد و تمام توان آن‌ها، روی توسعه بازی انتقال پیدا خواهد کرد.

خبر تعدیل نیرو گسترده در استودیو People Can Fly، در بیاینه‌ای که اخیرا منتشر شد، اعلام گشت. مدیرعامل این شرکت، Sebastian Wojciechowski، گفت آن‌ها در حال تعدیل یا تعلیق بیش از 120 کارمند و توسعه‌دهنده بااستعداد هستند. او گفت که با تعلیق پروژه Victoria و کوچک‌سازی تیم توسعه پروژه Bifrost، می‌خواهند ساختار تیم‌های خود را کاهش دهند. این  تعدیل‌ نیروها باعث می‌شوند که استودیو برنامه‌هایش برای انتظار بازی‌ها را، محدود کند.

Wojciechowski گفت: «این اقدام زمانی ضروری شد که فشارهای بازارهای خارجی، بیشتر از حد انتظار ما شد. بازار بازی‌های ویدیویی شدیدا در حال تغییر و تحول است و ما باید با این وضعیت سازگار شویم. ما تلاشمان را دو برابر می‌کنیم و با استخدام‌های هدفدار، تمام تمرکزمان را روی توسعه یک بازی مستقل می‌گذاریم.»

استودیو People Can Fly

شرایط سخت استودیو People Can Fly

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «ما به تیم‌ها، بازی‌ها، و پتانسیل خود، ایمان داریم و متعهد به ادامه ماجراجویی‌هایمان هستیم؛ اما باید برنامه‌هایمان را با توان مالی و بودجه‌ای که داریم، همگام کنیم. ما عمیقا از همکاری کارکنانی که تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند، سپاسگذاریم. استعداد و فداکاری آن‌ها به شکل‌گیری شرکت و بازی‌های ما کمک زیادی کرده است. این تغییرات، تاثیر عمیقی روی ما خواهند گذاشت.»

در اوایل امسال، استودیو People Can Fly اعلام کرده بود که یک بازی در حال توسعه را کنسل کرده است. این پروژه، یک بازی co-op و اکشن با المان‌های نقش‌آفرینی بود که چند سالی در دست توسعه بود و با نام رمزی Project Dagger شناخته می‌شد. سازندگان عناوینی مثل Gears of War: Judgment و Outriders قصد  داشتند تا خودشان این بازی را منتشر کنند؛ آن هم بعد از اینکه ناشر قبلی آن یعنی Take-Two Interactive، در سال 2022 از سرمایه‌گذاری روی این بازی منصرف شد. تصمیمی که البته هیچوقت عملی نشد.

در ژانویه امسال هم، People Can Fly بیش از 30 توسعه‌دهنده را اخراج کرد. این افراد روی یک بازی معرفی نشده برای شرکت Square Enix کار می‌کردند. پروژه‌ای که آن هم در نهایت کنسل شد. باید دید که آیا این استودیو به سلامت از بحران امروز صنعت ویدیو گیم عبور می‌کند یا نهایتا آن‌ها هم مثل برخی استودیوهای دیگر، در این موج غرق می‌شوند.

منبع: VGC

source

توسط funkhabari.ir