من زمانی که کوجیما مستقل شد گفتم اولین بازیش حتما یک بازی مشابه Silent Hills خواهد بود منتها با یک اسم جدید ولی خب دیدیم که Death Stranding رو ساخت یا خیلیا فکرمیکردند که یک بازی مشابه Metal Gear Solid میسازه در صورتی که اینطوری نشد کوجیما کلا دنبال خلق کردنه طوری که صنعت گیم رو ببره جلو یعنی نمیاد دقیقا چیزی رو که قبلا خلق کرده دوباره بسازه اگرم تو همون سبک بسازه میاد ساختارش رو عوض میکنه برای همینه که خیلیا نمیتونن با آثارش ارتباط بگیرن چون کلا مردم از چیزایی که برای اولین بار میبینند گارد دارن و مخالفت میکنند برای همینه که کوجیما میگه ارزش بازی هایی مثل DS سال ها بعد مشخص میشه

یک خالق در وهله اول باید چیزی رو خلق کنه که خودش دوست داشته باشه نه اینکه برای راضی کردن دیگران ریسک نکنه و یک اثر مشابه خلق کنه مثل امثال کالاف دیوتی ها، اساسین کریدها که فقط محض راضی کردن ساخته میشن نه ریسک کردن و پیشرفت دادن صنعت گیم چند وقت پیش رییس پیکسار از هایائو میازاکی خالق انیمه پرسیده بود چه زمانی برای خود و بینندگان، در آثار خود تغییراتی ایجاد می‌کنید؟ میازاکی گفت من هیچ‌ وقت به تماشاگر فکر نمی‌ کنم، این مصاحبه کوجیما رو بخونید تا متوجه بشید کلا ذهنیتش چیه

https://gamefa.com/1086022/kojimas-next-project-could-be-a-game-anime-film-or-something-totally-different/

من با دوستمون Batman Arkham knight موافقم و با توجه به توضیحاتی که راجع به روش کار و ذهنیت کوجیما دادم مطمئنا OD بازی ای نیست که مثلش رو دیده باشیم درسته که OD سبکش مثل P.t ترسناک روانشناختیه ولی مطمئنا گیم پلی و مکانزیم هایی که قراره استفاده بشه متفاوته از طرفی هم گفته که بازی برپایه کلود برای همین هیچ ایده ای راجع به اینکه چی هست نداریم

source

توسط funkhabari.ir