در گپفا فرصتی فراهم میشود تا در مورد موضوعات مختلف پیرامون بازی های ویدیویی صحبت کنیم و با رعایت احترام به سلایق یکدیگر نظرات خود را به اشتراک بگذاریم.
موضوع این قسمت از گپفا، جذابترین تریلرهای مراسم The Game Awards 2024 است. ابتدا از تیم تحریریه گیمفا و انتخابهایشان شروع میکنیم:
آرمین مُکاری؛ نویسنده
- The Witcher IV
این دقیقا همان چیزی بود که از The Witcher بعدی میخواستم. اگر قرار به خداحافظی با گرگ سفید است، کسی بهتر از Ciri دوست داشتنی برای همراهی نیست.
- Intergalactic: The Heretic Prophet
به تمامی حواشی حول این بازی و اثرات Woke و ترسی که همه ما گیمرها داریم واقف هستم، اما حس و حال Guardians of the Galaxy با روایت و فرمول ناتی داگ، هیجان من را در انتهای مراسم به اوج خود رساند.
- Split Fiction
تریلر این بازی و مراحل فوقالعاده متنوعش، انعکاسدهنده اوج جنون و خلاقیت جوزف فارس بود که نویددهنده یک تجربه دو نفره لذت بخش و جدید است و به عنوان کسی که با عناوین قبلی این تیم لحظات به یاد ماندنی داشته، برای عرضه این بازی لحظه شماری خواهم کرد.
امیر فتحی؛ خبرنگار
The Outer Worlds 2
با وجود این که هیچوقت از طرفداران سرسخت بازی The Outer Worlds نبودم، اما تماشای تریلر جدید ادامه آن توانست من را جذب جهان خود کند. بسیاری از مشکلاتی که با نسخه اول داشتم در ظاهر برطرف شدهاند و با توجه به توانایی استودیوی Obsidian در طراحی سیستمهای نقشآفرینی، جهانسازی و طنزپردازی در روایت، تا به این جا نگاه بسیار خوبی به بازی The Outer Worlds 2 دارم.
Dying Light The Beast
به عنوان طرفدار قدیمی سری Left 4 Dead و بخش زامبی سری Call of Duty، تماشای یک بازی اول شخص زامبیمحور جذاب برای من اتفاقی خوشایند است. Dying Light The Beast با وجود ریشه داشتن در Dying Light 2، اثری که شخصا مشکلات بسیاری با مکانیکهایش داشتم، با بازگرداندن کایل کرین بزرگترین مشکل Dying Light 2، یعنی شخصیتها آن را برطرف خواهد کرد. تریلر نخست The Beast که در Gamescom به نمایش آمد نیمنگاه بسیار خوبی به بازی بود اما تریلر جدید آن که به مضامین داستان و تحولات کرین میپردازد، توانست من را بسیار مشتاق و ذوقزده کند. امیدوارم استودیوی Techland با The Beast تجربهای بسیار بهینهتر و سرگرمکنندهتر نسبت به Dying Light 2 به ارمغان بیاورد.
The Witcher 4
رونمایی از The Witcher 4 علیرغم حدسهای بسیار کاربران پیش از مراسم، برای من اتفاقی بسیار بعید بود. مدیران CD Projekt Red طی مصاحبه اخیرشان با یوروگیمر قصد داشتند طرفداران را متقاعد کنند رونمایی از The Witcher 4 به این زودیها رخ نمیدهد و راستش را بخواهید، آنها توانستند من را گول بزنند!
به عنوان یک طرفدار بسیار قدیمی بازیها و کتابهای Witcher، معرفی از نسخه جدید آن برای من بدون شک لحظهای باشکوه بود. تریلر سینماتیک The Witcher 4 نشاندهنده این بود که CD Projekt Red قوانین جهان بیرحم سری را فراموش نکرده و قرار نیست شاهد یک تغییر بیجا در لحن داستانها باشیم. البته که قرارگیری سیریلا در قامت شخصیت اصلی، کمی تعامل ما با جهان را دچار تحول میکند، او به مانند گرالت نمیتواند بیتفاوت و بیطرفانه به بحرانها و فروپاشیها نگاه کند و گوشهای از این رفتار را در تریلر دیدیم. حضور او در مرکزیت داستان، استفاده از موتور Unreal Engine 5، پرسشهای متعددی به وجود میآورد و امیدوارم که بهزودی پاسخشان را دریافت کنیم. The Witcher 4 به راحتی بالاتر از تمامی معرفیهای مراسم The Game Awards 2024 میایستد و آیندهای هیجانانگیز برای CD Projekt Red و طرفداران به تصویر میکشد.
آرمان زرمهر؛ نویسنده
- Ninja Gaiden Ragebound
حقیقتا این مراسم از همون ابتدا حداقل برای من به شدت هیجان انگیز و غافلگیر کننده بود. زمانی که تریلر نسخه جدید Ninja Gaiden پخش شد هنوز سعی داشتم متوجه بشم دارم به چی نگاه میکنم. نه تنها این تریلر و نحوه ارائه اون عالی بود بلکه لحظهی احیای فرنچایزی رو مشخص میکرد که تا چند ثانیه قبلش فکر نمیکردم هیچوقت مجددا اون رو ببینم. ترکیب Ninja Gaiden و blasphemous چیزی نبود که میخواستم اما قطعا چیزی بود که بهش نیاز داشتم.
- Virtua Fighter
تریلر نسخه جدید VF به راستی من رو به وجد آورد؛ کسانی که کمی فراتر از بازیهای عام ژانر مبارزهای در اون دخیل هستند احتمالا متوجه جاذبهی زیاد این معرفی میشوند. از اونجایی که مدتی پیش VF5 REVO معرفی شد شخصا به کلی احتمال معرفی یک نسخه جدید را حداقل تا سال آینده از سرم خط زده بودم اما لحظهای که لوگوی Ryu Ga Gotoku روی صفحه نقش بست به شدت شوکه شدم. وضعیت ژانر مبارزهای روز به روز بهتر به نظر میرسد و با توجه به نیم نگاهی که در پایان این تریلر به گیمپلی این بازی داشتیم به نظر میرسد قرار است بهتر از این هم بشود. VF پس از نزدیک به دو دهه برگشته!
- Onimusha Way of The Sword
شایعه حضور این بازی در مراسم در اینترنت چرخیده بود بنابراین میشه گفت انتظار دیدنش رو داشتم اما با این وجود نمیدانستم چه حسی به بازگشت Onimusha دارم. آیا کپکام رویکرد نسخهی ابتدایی رو پیشه میکنه یا به ساختار نسخههای بعدی تکیه میکنه؟ با دیدن این تریلر تا حدی پاسخ سوالم رو گرفتم، هردو. به نظرم این تریلر به متعادلترین شکل ساخته شده بود به طوری که به خوبی میشه تیکه بر رویکرد هنری و Tone قسمت ابتدایی رو احساس کرد در حالی که گیمپلی محدود به نمایش در اومده خبر از تاکید بر مبارزات عمیقتر با برخی الهامات از آثاری همچون Nioh میده. لحن و استایل اتمسفریک نسخه اول هرگز در اون مقیاس در فرنچایز تکرار نشد و درحالی که این نسخه به وضوح یک تجربهی وحشت بقا نیست اما دیدن بازگشت آن رویکرد اتمسفریک برای هیجان زده کردن من کافی بود.
محمد حسین کریمی؛ سردبیر
Onimusha!

مصطفی زاهدی؛ نویسنده
Split fiction
به شخصه عاشق آثار جوزف فارس هستم و تریلر معرفی این بازی، یک پکیج کامل بود. اینجوری که از تریلر مشخصه، باز هم با یک ماجراجویی کمنظیر دونفره قراره مواجه بشیم و من از همین الان Split Fiction رو یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۲۵ میدونم!
The Witcher 4
مثل همیشه سیدی پراجکت نشان داد که توی ساخت تریلر و هایپ کردن مخاطب، استاده. با این که عملا چیزی از گیمپلی بازی ندیدیم، اما ستینگ بازی و پرداخت سیری، فوقالعاده جذاب به نظر میرسه.
Onimusha Way of the Sword
قطعا یکی از بزرگترین سوپرایزهای مراسم، معرفی نسخهی جدید Onimusha بود. به نظر میرسه که با ستینگی به شدت دارک طرف هستیم و سابقهی عالی کپکام در چند سال اخیر، من رو بیش از پیش به این اثر امیدوار میکنه.
محمد عرفان علیپوری؛ خبرنگار
The Witcher 4
به نظرم گل سرسبد کل مراسم بود با اون کیفیت کم نظیر و اتمسفر خاص و خوفناکش که با یک موسیقی جذاب مخاطب رو غرق در خودش میکنه و به نظرم نهایتاً تبدیل به یکی از بهترین دنبالههای صنعت گیم و پایه خوب برای سهگانه جدید میشه.
Dying Light: The Beast
هر کسی که علاقه مند به بازی های زامبی محور باشه بدون شک قبول داره که Dying Light یکی از بهترین فرنچایزهای زامبی محوره. استودیوی Techland تمام وجودش رو وقف خلق و گسترش این سری کرده و حالا میبینم که به بلوغ رسیده و واقعا تو سبک بازی های زامبی محور واسه خودش صاحب سبکه. اکشن این بازی در کنار سیستم پارکور و دوربین خاصش از دلایل دیگه من واسه انتخاب بازی به شمار میان.
Onimusha way of the sword
کپکام یکی از بهترین توسعهدهندگان صنعت گیمه و در نسل نهم با هر بازی خودش کولاک به پا کرده. تریلر بازی Onimusha way of the sword منو با مبارزات جذاب و کاراکتر مرموزش جذب خودش کرد.
امین رحیمی؛ خبرنگار
متاسفانه صنعت بازی در سالهای اخیر به سمتی رفت که چیزی جز دلسردی برای طرفدارای قدیمی در پی نداشت. اما رونمایی از Project Robot ،Onimusha و Okami 2 باعث شد به یاد بیارم که چرا اینقدر به صنعت بازی علاقهمند شدم. انگار که اسطورهها دور هم جمع شدن تا یک بار دیگه معنی واقعی این صنعت سرگرمی رو یادآوری کنن. دیدن اثر جدید فومیتو اوئدا و بازگشت دو تا از خاطرهانگیزترین عناوین کپکام (اونم نه در قالب ریمیک و ریمستر) ثابت میکنه که صنعت بازی مدیوم شدیداً انعطافپذیریه، در درک مخاطبهای واقعی و قدیمی خودش عاجز نیست و اونهارو به یاد میاره. به شخصه قبل از مراسم فکر میکردم هیچ چیزی نمیتونه شگفتزدهام کنه و خیلی خوشحالم که اینجوری نشد!

رضا شیرمردی؛ خبرنگار
دلیل جذابیت تریلر Elden Ring: NightReign برای من، خود محتوای نمایش داده شده نیست، بلکه علاقه فرامسافتور به دنبال کردن ایدههای جدیدی نظیر امتحان کردن سیستم co-op به صورت Seamless به جای سیستم Invasion یا Summon، تلفیق سبک روگلایک با سولزلایک و همچنین الهامگیری از مادهای پرطرفدار این سری بود. این ریسک جالب ولی کم خرج که میتوان آن را به تلاشی برای آزمون و خطا تشبیه کرد، احتمالاً در صورت موفقیت و دریافت واکنش مثبت از سوی طرفداران، موجب تغییر برخی از رویههای فعلی در عناوین بعدی این استودیو خواهد شد.
بی شک، گل سر سبد و محبوب بلامنازع این مراسم، تریلر سینماتیک Witcher IV بود که توانست به تنهایی سطح کیفی Game awards را چند پله بالاتر ببرد. هرچند پس از این رونمایی، از بابت فشار تحمیل شده از سوی طرفداران به دلیل هایپ بیش از حد و رونمایی زودهنگام (مشابه اتفاقی که برای سایبرپانک رخ داد) و مشکلات احتمالی موتور Unreal، هنوز نگرانیهایی نسبت به این عنوان در دل من وجود دارد، اما باز هم نمیتوانم ذوق خود را از دیدن این تریلر در مراسم گیم آواردز پنهان کنم. این تریلر، همان چیزی بود که انتظارش داشتم؛ به تصویر کشیدن دنیای سرد و بی رحم ویچر، معرفی شخصیت اصلی و درنهایت، نشان دادن برخی از المانهایی که میتوانیم در این عنوان انتظارش را داشته باشیم. چه چیزی از این بهتر؟
یکی دیگر از تریلر های جذاب برای من، Project Century بود. جدا از تحسین برانگیز بودن توانایی RGG در تولید این حجم از عناوین مختلف در مدت کوتاه به لطف استفاده هنرمندانه از Assetهای عناوین قبلی، ایده داشتن یک داستان با گیمپلی خشنتر در تاریخی کمتر پرداخته شده از ژاپن و احتمالاً روایت داستان شکل گیری یاکوزا در این کشور، باعث شد این تریلر معرفی آن مرا بیش از آنچه گمان میکردم، مشتاق تجربه آن کند.
حالا نوبت شما است؛ مشتاقانه میخواهیم نظر شما را در مورد جذابترین تریلرهای مراسم بخوانیم.
source