باید بشناسید مخاطب هایی رو که با علاقه شما رو دنبال میکنن و حتی محتوای شما رو به اشتراک میذارن. همون مخاطب هایی که پست های شما رو توی شبکه های اجتماعی به اشتراک میذارن و نظر میدن و میخوان که با شما در تعامل باشن همون هایی هستن که باید بیشتر زمان و انرژی خودتون رو برای اونها سرمایه گذاری کنید. این اصلا برای یه کسب و کار خوب نیست. اصلا شما واسه چی پا به پای من تا اینجا اومدید؟ به جای اینکه وقتون رو بذارید برای اون مخاطب نماهایی که نمیخوان هیچ محصولی از شما بخرن و یا اصلا به محصولات شما نیازی ندارن و شما هم در مقابل چیزی برای ارائه به اونها ندارید، باید به مخاطب های درست تری بها بدید. برای یافتن یک لیست از بهترین رقبای خود در بازار، از ابزار هم پوشانی مخاطب (audience overlap tool) در این سایت می توانید بهره بگیرید. سایت single grain هم این موضوع رو تایید کرده. محتوای سایت به اشکال مختلفی نمود پیدا خواهد کرد. 2. محتوایتان باید اطلاعاتی ارزشمند و جذاب را به مخاطبان منتقل کند.
کاری که باید بکنید این هست که توی یوتیوب و گوگل و بقیه فضاها بگردید، محتواهای مخاطب پسند رو پیدا کنید و حتی بدونید که جای چه موضوعهایی خالی هست و اون موقع تصمیم به انتخاب موضوع بگیرید. به محتوا احترام بگذاریم! بنابراین مهم است تا انجام این کار به متخصصین مربوطه سپرده شود که این کار با برون سپاری به سایت های تولید محتوا انجام می شود. سئو و بهینهسازی موتور جستجو: محتوا نقش کلیدی در بهینهسازی وبسایتها برای موتورهای جستجو ایفا میکند و میتواند به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو کمک کند. توانایی این ابزار بسیار بالاست و از همین رو نیازی به ورودی یا خوراک زیاد برای تولید محتوا ندارد. با استفاده از ابزار موجود در موتورهای جستجو در بین نتایج به دست آمده در این سایت ها بگردید. این برنامه بیش از 100 ابزار مختلف برای بهینه سازی محتوای شما از نظر کیفی و سئویی ارائه می کند. اتفاقی که برای خیلی از کسب و کارها میفته.
برای معرفی ابعاد مختلف کسب و کارتان به مخاطبان نیاز به تولید انواع محتوا دارید تا بتوانید در زمان درست از آنها برای مخاطبان استفاده کنید. در این مسیر، ما به دنبال تولید محتوای کاربردی و جذاب برای اطلاعرسانی، برقراری ارتباط، خلق ارزش و افزایش اعتماد مخاطبان هستیم. همونطور که یه کم بالاتر هم بهتون گفتم مخاطب هست که به محتوای ما ارزش و اعتبار میده. به علت ارزش زیاد محتوای تولید شده توسط کاربر بسیاری از سایتها از مشوقهایی برای ترغیب افراد بهره میبرند. اگر جلد، حاوی اطلاعات ارزشمند محتوایی و از لحاظ بصری زیبا باشد، مخاطب را وادار میکند که پست شما را لمس کند و زمان بیشتری برای تصمیمگیری لحاظ کند. کاربرهای اینستاگرام کدام پست را بیشتر دوست داشتهاند؟ چه چیزی را بیشتر جستوجو میکنند؟ هرچه پیج شما فالوور و تعامل بیشتری داشته باشد، امکان دارد تعداد ادمینها بیشتر شود و کارها بین چند نفر تقسیم شود. از رسانههای دیگر مانند تصاویر، نمودارها یا ویدیوها برای افزایش تعامل استفاده کنید. برای انتخاب عنوان جذاب رعایت یکسری نکات الزامی است که در مطلب “چگونه تیتر جذاب بنویسیم” به آن پرداخته ایم. خیلی خودمونی و جذاب و شفاف میتونید پیام خودتون رو به مخاطب انتقال بدید.
پس به نفعتون هست که مخاطب های واقعی خودتون رو شناسایی کنید تا قدر محتوایی که برای کلمه به کلمه و ثانیه به ثانیه اون تلاش میکنید رو بدونن. این مراحل را برای تولید محتوا، حذف کارهای حدس زده و ایجاد فضای ذهنی خلاقانه دنبال کنید. یه جور دیگه بخوام بگم مخاطب هدف شما همون هایی هستن که به هر محتوا، محصول یا خدماتی که شما تولید میکنید علاقه مند باشه یا به اونها نیاز داشته باشه. ولی خب 1٪ یه گوشه چشمی هم به نیمه پر لیوان داشته باشید که اگه بتونید چنین محتوایی رو موفقیت آمیز تولید کنید و مخاطب هست که پشت مخاطب برای شما و کارهاتون به صف میشن، مطمئنم که وسوسه میشید تا هر چقدر زمان و انرژی لازم هست صرف این کار کنید. فقط کافی هست بدونید که شما قراره برای یه سری مخاطب خاص توی یه زمان خاص پیام مناسبی رو ارائه بدید تا بتونید ارتباط هدفمند و معنادارتری رو با اونها برقرار کنید. نکته اول: اون محتوایی که قرار هست به صورت تصویر و فیلم به مخاطب ارائه بدید خیلی مهم هست که چی باشه و چطور تهیه بشه. عنوان باید کوتاه باشد و مهم ترین بخش یک محتوای متنی، عنوان آن است که باید در 60 کاراکتر به صورت کاملا خلاقانه و جذاب؛ محتوایتان را معرفی کنید.