شرکت Riot Games خالق بازی محبوب لیگ آف لجندز با ساخت سریال تلویزیونی Arcane گامی بسیار بزرگ اما پرریسک برداشت.
این سریال که الهام گرفته از دنیای بازی لیگ آف لجندز است، بهجای واگذاری به استودیوهای هالیوودی، توسط Riot بهطور کامل توسعه و تامین مالی شد. هدف شرکت از این پروژه، کنترل کامل بر کیفیت سریال و جذب بازیکنان جدید برای این بازی قدیمی و محبوب بود. بااینحال، هزینههای سنگین تولید و بازاریابی این سریال موجب شد تا Arcane از نظر مالی به شکست تبدیل شود.
رایت گیمز حدود 250 میلیون دلار برای تولید و تبلیغات دو فصل این سریال هزینه کرد. این در حالی است که نتفلیکس تنها 3 میلیون دلار برای هر قسمت و Tencent مالک چینی Riot مبلغ مشابهی برای حق پخش در چین پرداخت کردند. این مبالغ در مجموع کمتر از نیمی از هزینههای تولید را پوشش داد. علاوه بر این رایت گیمز پیش از انتشار سریال، برنامه مشخصی برای جبران این هزینههای سنگین نداشت.
فصل اول سریال Arcane از نظر منتقدان و مخاطبان موفقیت بزرگی بود و توانست چهار جایزه امی را در سال 2022 کسب کند. این سریال همچنین در دهها کشور در صدر فهرست پربینندهترین عناوین نتفلیکس قرار گرفت. اما درون شرکت Riot برخی از کارکنان نسبت به منابع مالی و انسانی اختصاصیافته به این پروژه اعتراض داشتند و آن را عاملی برای کاهش تمرکز روی بازی اصلی لیگ آف لجندز میدانستند.
اما با وجود موفقیت هنری، سریال نتوانست تاثیر محسوسی بر جذب بازیکنان جدید یا افزایش درآمد از طریق فروش آیتمهای درون بازی داشته باشد.
رایت گیمز در فصل دوم، تلاش بیشتری برای جذب مخاطبان سریال به بازی اصلی انجام داد و آیتمهای دیجیتال مرتبط با سریال را برای فروش عرضه کرد. بااینحال، بسیاری از کارکنان Riot Games معتقد بودند که بهبود مستقیم بازی میتوانست بازده بهتری داشته باشد.
source