یک اینسایدر مدعی است که شرکت EA انتظار فروش 10 میلیون نسخه از بازی Dragon Age The Veilguard را در طی سه ماه پس از انتشار داشت. این در حالی است که تنها 1.5 میلیون نسخه از این بازی فروخته شده است و استودیو بایوور نتوانسته انتظارات اولیه مدیران الکترونیک آرتز را برآورده کند.

میزان فروش یک بازی ویدیویی، مهم‌ترین فاکتور برای موفقیت بازی از سوی ناشران شناخته می‌شود. در صورتی که اثر بتواند فروش قابل‌توجهی کسب کند برای بازی‌های بعدی و حتی گسترش آن در دیگر فرم‌های رسانه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود. شرکت EA با توجه به فروش چشم‌گیر بازی Dragon Age Inquisition، انتظار تکرار این موفقیت را با بازی جدید داشت. بودجه زیادی هم صرف توسعه بازی ویلگارد شده و سطح انتظار از آن بسیار بالا بود.

Smash JT از اینسایدرهای معتبر در ویدیوی تازه‌ای که در کانال یوتیوبش به اشتراک گذاشته، ادعای تازه‌ای را مطرح کرد و گفت: «اینسایدرها با من تماس گرفته‌اند و گفته‌اند که تنها 1.5 میلیون نسخه در طی دو ماه پس از انتشار به فروش رفته است. انتظار می‌رفت که بازی در طی سه ماه اول، 10 میلیون نسخه فروش کند.» چنین آمار فروشی به ندرت دیده می‌شود و هرساله تنها چند اثر محدود می‌توانند به این رکورد دست پیدا کنند.

میزان فروش بازی Dragon Age The Veilguard

فروش دور از انتظار Dragon Age The Veilguard

در صورتی که این ادعا درست باشد، فروش بازی Dragon Age The Veilguard با سطح انتظار اولیه فاصله بسیار زیادی دارد. به عبارتی ارقام فروش بازی حتی به 20 درصد از هدف‌گذاری اولیه هم نزدیک نشده است. بایوور تا به امروز هیچ صحبتی از میزان فروش بازی نکرده و گزارشی در این مورد منتشر نکرده است. همین می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر فروش ضعیف بازی باشد. هرچند 1.5 میلیون نسخه با توجه به حواشی بازی نیز رقمی چشم‌گیر به نظر می‌رسد.

بازی دراگون ویلگارد چندان مورد پسند طرفداران قدیمی قرار نگرفت. بسیاری از سبک نویسندگی بازی انتقاد کردند و آن را بسیار مثبت‌نگرانه و خالی از عمق خواندند. حرف و حدیث‌هایی هم به دلیل ترویج مفاهیم ووک پیش آمد و تعدادی از پرداختن به برابری جنسیتی در یک بازی فانتزی انتقاد کردند. نظرسنجی‌هایی انجام شد که طبق آنها، اکثریت گیمرها از بازی ناراضی بودند. شرکت EA نیز یک ماه پس از انتشار، تخفیف 30 درصدی را برای بازی در نظر گرفت.

کارگردان بازی Dragon Age The Veilguard چند روز پیش در مصاحبه با Inverse از کمپین‌های نفرت پراکنی پیرامون بازی انتقاد کرد و اینکه فضای شبکه‌های اجتماعی در حال صدمه زدن به بازی‌ها است. نظر شما چیست؟

source

توسط funkhabari.ir