اکنون وقتی نام ددپول را میشنویم به «موفقیت تضمینی» و «پولساز» فکر میکنیم اما همیشه اینطور نبوده است. آنطور که معلوم شده در واقع راه آوردن The Merc with a Mouth به پرده بزرگ اصلا معمولی نبود و حقوق کارگردان فیلم، «تیم میلر» هم چنین نبود.
میلر در یک پنل در CCXP در سائو پائولو برزیل، همراه با «رابرت کرکمن» و «دیو ویلسون» برای بحث درباره سریال جدیدش Secret Level با استیو وینتراوب از Collider فاش کرد که چقدر حقوق کمی برای کارگردانی بلاکباستر ۲۰۱۶ دریافت کرده است.
میلر به مخاطبان گفت با وجود موفقیت عظیم فیلم و تاثیر فرهنگی آن، حقوق او برای کارگردانی تنها ۲۲۵,۰۰۰ دلار بود، رقمی به طرز شوکهکنندهای پایین برای فیلمی که بیش از ۷۸۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت. حالا میتوانیم بگوییم که همه ما دوست داریم این مقدار حقوق بگیریم، اما در این مورد واقعا تعجبآور است.
وینتراوب اشاره کرد که ساخت فیلم واقعا یک نبرد بود و از میلر پرسید چه حسی داشت وقتی که این فیلم کوچک به فیلمی تبدیل شد که دیزنی در جلسات سهامداران درباره آن صحبت میکرد. میلر اعتراف کرد یکی از خالقان پدیده واقعی فرهنگ عموم بودن، برای او منبع رضایت عظیمی بود:
میدانید چه حسی دارم؟ افتخار میکنم. منظورم این است هر بار که در راهروهای CCXP قدم میزنم و همه این فیگورهای Deadpool را میبینم، فکر میکنم اگر ما آن فیلم را نساخته بودیم، اینجا نبودند. من به طور منحصر به فردی خوششانس هستم که میتوانم بخشی از آن باشم. بعد با خودم فکر میکنم ای کاش قراردادهای کارگردانی من بخشی از فروش محصولات داشت تا بتوانم از همه آنها پول بگیرم.
شما ممکن است ندانید، اما واقعا سودآور نیست که یک کارگردان تازهکار در هالیوود باشید و برای شما توضیح میدم. من ۲۲۵,۰۰۰ دلار برای کارگردانی Deadpool گرفتم. میدانم که به نظر میرسد مقدار زیادی پول است، اما برای دو سال کار این مقدار زیادی پول نیست. نه اینکه قدردان نباشم، من واقعا قدردانش هستم، این همان چیزی است باید وقتی که یک کارگردان تازهکار هستید دریافت کنید. نماینده من گفت «رفیق، تو از یک قسمت از The Walking Dead بیشتر پول میگیری!»
فکر میکنم بسیاری از مردم فکر میکنند که همه در هالیوود میلیونها و میلیونها دلار میگیرند ولی همیشه اینطور نیست. نمیخواهم به نظر برسد که من قدردان نبودم زیرا من کار کرده بودم، وقتی که فرصتی برای کارگردانی Deadpool پیدا کردم من ۵۰ ساله بودم و واقعا فکر میکردم که دیگر فرصتی برای کارگردانی یک فیلم نخواهم داشت.
ددپول برای سالها یک داستان زیرزمینی بود هم در صفحه نمایش و هم خارج از آن و «رایان رینولدز» برای به درستی به تصویر کشیدن وید ویلسون پس از اولین حضور فاجعهبار در X-Men Origins: Wolverine مبارزه میکرد.
زمانی که پروژه بالاخره چراغ سبز گرفت، بودجه نسبتا متوسط ۵۸ میلیون دلاری به آن اختصاص داده شد که داخل فیلم هم به آن اشاره شد، زمانی که ددپول گفت نمیتوانند هیچیک از اکسمنها را برای فیلم بخرند. برای مقایسه بیشتر فیلمهای ابرقهرمانی در آن زمان بیش از ۱۵۰ میلیون دلار یا بیشتر هزینه داشتند.
source