در حالی که سری Dead Space نمرات نسبتاً بالایی را از منتقدین دریافت کرده، نتیجهگیری شرکت EA هنگام به نمایش گذاشتن آن برای منتقدین پیش از عرضه متفاوت بود.
بسیاری از این منتقدین پیش از عرضه، Dead Space را با بازی اکشن پارکور اول شخص DICE، به نام MIrror’s Edge، مقایسه کردند. این مقایسه باعث شد که بودجه مارکتینگ Dead Space در اندازه یک عنوان AAA نباشد. بر اساس گفتههای برت رابینز، کارگردان بازی اول Dead Space، شرکت EA تصمیم گرفت بودجه مارکتینگ خود را به Mirror’s Edge منتقل کند. عنوان مذکور از نظر منتقدین پیش از عرضه، جایگاه بالاتری داشت. از طریق همین نظرسنجی نهایی است که توزیعکننده بازی پتانسیل نمره و موفقیت تجاری را برای عنوان در دست ساخت خود تشخیص میدهد.
نظر منتقدین پیش از عرضه درباره Dead Space
بر اساس مصاحبه ویدیویی رابینز، منتقدین پیش از عرضه باور داشتند که Dead Space نمرهای نزدیک به ۷۰ و Mirror’s Edge امتیازی برابر با ۹۰ را دریافت کند. وی اینگونه اظهار داشت:
آنها بودجه مارکتینگ ما را قطع کردند و بازی Mirror’s Edge تمامی سهم ما را به دست آورد. ما قرار بود در یک بازه زمانی مشترک عناوینمان را منتشر کنیم. آنها تستهای داخلی خود را انجام دادند. تحلیل مبتنی بر پیشبینی متاکریتیک انجام شد و آنها برای Mirror’s Edge امتیاز ۹۰ را پیشبینی کردند و به Dead Space نمره ۷۰ را دادند. این اتفاق تنها چند ماه پیش از انتشار کامل بازی رخ داد. آنها به بازی کامل نگاه نکردند… کار ما تقریباً تمام شده بود و آنها فکر میکردند بالاترین نمره ممکن برای ما ۷۲ باشد… به همین دلیل بودجه مارکتینگ ما نصف شد و تمام آن در اختیار Mirror’s Edge قرار گرفت. در نهایت Mirror’s Edge توانست نمرهای در محدوده ۸۰ را دریافت کند و ما ۹۰ را دریافت کردیم.
من فکر میکنم این موضوع در نهایت به ما کمک کرد… ما به عنوان موفقی تبدیل شدیم. مارکتینگ قدرتمندی نداشتیم تا به مردم بگوید قرار است بهترین بازی تاریخ را تجربه کنند. ما به اثری تبدیل شدیم که مردم خودشان کشف کردند. یک گروه از طرفداران شکل گرفتند که به زودی از سایر بازیکنان میپرسیدند: «آیا این بازی را تجربه کردهای؟»
source