لارا فرایر، تهیهکننده اجرایی فرنچایز Gears of War، از طریق کانال یوتیوب خود اعلام کرد که تصمیم یوبیسافت مبنی بر تبدیل شخصیت یاسکه به یکی از دو شخصیت اصلی بازی Assassin’s Creed Shadows برای او تعجببرانگیز بوده است.
در ویدیوی جدیدی که فرایر با عنوان The Game Industry Elephant در اکانت یوتیوب خود منتشر کرد، او به چگونگی آغاز استخدام افراد بومی و مشاوران محلی برای کاهش ریسکهای مربوط به مشکلات جغرافیایی پرداخت.
او مایکروسافت را مثال زد و در این باره گفت:
یک بار تمامی توزیعکنندههای شرکت مایکروسافت در کشور ترکیه، به خاطر انتشار یک نقشه با حضور کردستان در آن، دستگیر شدند. البته مایکروسافت یک شرکت معقول بود که نمیخواست مردم به خاطر تصمیماتش دستگیر شوند. آنها فهمیدند که نباید از سازندهها انتظار داشت تا با تمامی مشکلات جغرافیایی آشنا داشته باشند.
آنها شروع به استخدام کردند. گروهی از افراد بومی استخدام شدند تا به سازندگان محصولات کمک کنند و این مشکلات و حساسیتها حل شوند. شما نمیتوانید برندی مانند مایکروسافت را به خطر بیندازید.
نظر لارا فرایر درباره یوبیسافت و یاسکه در بازی Assassin’s Creed Shadows
از همین جا بود که لارا فرایر به بحث یوبیسافت و بازی Assassin’s Creed Shadows پرداخت. او در این باره گفت:
پس از تجربههای متعدد، من توسط چیزهایی که این روزها میبینم شوکه شدهام. آیا هیچ یک از مدیران اجرایی شرکت Ubisoft به باید و نبایدهای ساخته شدن بازی Assassin’s Creed Shadows فکر کردند؟ من بارها به ژاپن سفر کردهام. با شرکت Namco به عنوان تهیهکننده بازی Revenge of Arcade کار کردم. زمانی هم که تهیهکننده اجرایی شرکت Xbox بودم، مسئولیت مدیریت یک تیم در آن منطقه را بر عهده داشتم. من عاشق مردم این کشور و فرهنگ آنها هستم.
بر اساس همین تجربههاست که من هرگز و تحت هیچ شرایطی حاضر نبودم به ساخت این عنوان راضی شوم. حتی اگر با حداکثر دقت هم انجام شود، اشتباه کردن در این زمینه خیلی ساده است. من فکر میکنم آنها اشتباه کردند.
این عنوان هنوز منتشر نشده و درگیر مسائل چالشبرانگیز شده و این چیزی نیست که شما برای بازی خود بخواهید… شاید مشکلات حل شوند و بتوانند از این سختیها عبور کنند. اما اگر نتوانند، این یک آزمایش بینهایت گران و هزینهبر بوده است.
source