استودیوی رمدی طی سالهای اخیر با انتشار بازیهایی مانند Control و Alan Wake 2 و بستههای الحاقی آنها، پایههای دنیای متصل عناوین را محکم کرد.
حالا با توسعه بازی Control 2 و چشمانداز مثبت برای ادامه داستان Alan Wake این استودیو نشان داده که قصد دارد این جهان مشترک را به سطحی جدید برساند. سم لیک، کارگردان خلاق و نویسنده این استودیو، در مصاحبهای با سایت IGN اعلام کرد که این پروژهی بلندپروازانه تازه در ابتدای راه است.
سم لیک در پاسخ به سوالی درباره احتمال وجود یک پایانبندی کلی برای دنیای متصل رمدی، گفت:
احساس میکنم ما تازه شروع کردهایم، بنابراین هنوز خیلی زود است که درباره پایانبندی صحبت کنیم. من عاشق این هستم که داستانها را به هم پیوند و افسانهها و مفاهیم این دنیا را گسترش بدهم. این یک فرصت هیجانانگیز است که بتوانیم ایدههای مختلفی را بررسی کنیم و این جهان داستانی را عمیقتر کنیم.
هدف اصلی این استودیو، حفظ استقلال هر بازی در کنار ایجاد پیوستگی در جهان داستانی مشترک است. لیک اضافه کرد:
نگاه ما این است که هر بازی باید بتواند بهتنهایی تجربهای لذتبخش ارائه دهد و روی پای خودش بایستد. در عین حال، برای طرفدارانی که بازیهای دیگر ما را تجربه کردهاند، میخواهیم محتوای بیشتری ارائه دهیم تا آنها بتوانند داستان ادامهدار این دنیا را کشف کنند.
او همچنین ابراز امیدواری کرد که این دنیا بتواند طرفداران جدیدی را جذب کند و افزود، امیدواریم این جهان مشترک و کاتالوگ بازیهایی که در حال گسترش است، فرصتی باشد برای کسانی که اولین بار یکی از بازیهای رمدی را تجربه میکنند تا به این دنیا بپیوندند و سایر بازیها را هم کشف کنند.
اما در حال حاضر، استودیو در حال توسعه بازی Control 2 و یک اسپینآف چندنفره به نام FBC: Firebreak است. همچنین ریمیک Max Payne 1 و 2 هم در دست ساخت قرار دارد، اما این پروژه به نظر نمیرسد بخشی از دنیای متصل رمدی باشد.
این دنیای مشترک با رویکردی دقیق و هدفمند در حال گسترش است و طرفداران میتوانند انتظار ماجراجوییهای بیشتری را در آینده داشته باشند.
باید دید در آینده رمدی تا چه اندازه به اهداف خود نزدیک خواهد شد و واکنش طرفداران نسبت به تصمیمات استودیو چیست.
source