با نگاهی به بحثبرانگیزترین نسخه Resident Evil به صورت مستقل و بدون توجه به موفقیت اخیر بازسازیها یا بازیهای جدید این فرنچایز، باید گفت که Resident Evil 6 نباید بازسازی شود، اما چرا؟
داستان بیهدف و طولانی RE6، سیستم کاورگیری پر از ایراد، تیراندازی ضعیف و تاکید بیش از حد بر QTEها، این نسخه را به یکی از بازیهای بد اقبال تاریخ تبدیل کرده است. شاید یک بازسازی مدرن بتواند مکانیکهای تیراندازی را بهبود بدهد و QTEها را حذف یا کمتر کند، اما داستان بازی نیاز به اصلاحات اساسی دارد و حتی در این صورت هم، با یک Resident Evil متوسط روبهرو هستیم.
اما تصور کنید که ریمیک Resident Evil 6 تایید شود. میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که کدام بخش از نسخه اصلی میتواند در یک ریمیک مدرن موفق ظاهر شود و کدام بخشها نیاز به تغییر دارند. خط داستان Leon Kennedy به وضوح بیشتر از سایر بخشهای کمپین به سبک ترسناک سنتی این فرنچایز نزدیک است. بنابراین کمپین او ارزش بازسازی را دارد. ویروس C و توانایی آن در ایجاد موجوداتی وحشتناک از دیگر نکات مثبت بازی است. همچنین جمع شدن شخصیتهای معروف سری برای مقابله با یک تهدید جهانی بدون شک جذاب بود. از سوی دیگر، موفقیت اخیر نسخههای مدرن و بازسازی شده Resident Evil، اعتماد به توانایی تیم توسعهدهنده برای سادهسازی و بهبود RE6 را افزایش میدهد.

تیم RE به صورت غیرمستقیم این کار را در ریمیک Resident Evil 3 انجام داد. حذف بخشهایی از کمپین اصلی، کنار گذاشتن مسیرهای انتخابی داستان و کاهش تاثیر Nemesis ممکن است به ضرر آن بازی تمام شده باشد، اما چنین تغییراتی میتواند برای Resident Evil 6 مثبت ظاهر شود. برای مثال، یک داستان متمرکز بر لیان و کریس، با حضور احتمالی Ada Wong به عنوان یک شخصیت فرعی یا بستهالحاقی، میتواند تجربه بازی را به شدت بهبود بخشد. کمپین Jake و Sherry نیز باید به طور کامل از محتوای قابل بازی حذف شوند، چرا که نهتنها تاثیری بر داستان اصلی ندارند، بلکه به ریتم بازی صدمه میزنند.
یکی از مشکلات اصلی Resident Evil 6 این است که القای هرگونه حس ترس تدریجی که سری Resident Evil به آن مشهور است، جای خود را به اکشن بیمعنی و تیراندازیهای بیوقفه داده. نسخه ریمیک باید اکشن را به شدت کاهش دهد. برای مثال، Resident Evil Village تعادل خوبی بین اکشن و ترس برقرار کرد و ریمیک Resident Evil 6 نیز باید این مسیر را دنبال کند. علاوه بر این، داستان نباید حول محور همهگیری ویروس C باشد، بلکه بهتر است به پیامدهای آن بپردازد، جایی که قهرمانان داستان برای جلوگیری از انتشار گسترده آن تلاش میکنند.
یکی از مسائل مهم در Resident Evil 6 تاکید بر همکاری است. هر کدام از شخصیتهای اصلی با یک کاراکتر پشتیبان همراه هستند اما به نظر میرسد حضور آنها بیشتر برای هماهنگی با نسخه قبلی است که در آن Chris Redfield همراه با Sheva Alomar در آفریقا مبارزه میکرد. با این وجود، حذف کامل این موضوع و استفاده محدود از همراهان میتواند تمرکز بازی روی داستان و گیمپلی را افزایش دهد.
اگر این موارد عمده اعمال شوند، دیگر نمیتوان آن را بازسازی دانست و این تغییرات اساسی احتمالاً بیشتر شبیه به ریبوت بوده و محصول نهایی اصلاً شبیه به نسخه اورجینال بازی نخواهد بود.

بحث بزرگتر مطرح شده این است که آیا بهتر نیست تیم توسعهدهنده روی بازیهای جدید این سری تمرکز کند؟ البته به جز بازسازی احتمالی Resident Evil: Code Veronica که بسیاری معتقدند باید بعد از Resident Evil 3 Remake ساخته میشد. بنابراین شاید بهتر باشد Resident Evil 6 ریمیک نشود، چرا که حتی در زمان انتشار هم عنوان دلخواه طرفداران این سری نبود.
شایعات حاکی از آن هستند که نسخه نهم سری Resident Evil از سال ۲۰۱۸ در دست توسعه است؛ عنوانی که بلندپروازانهترین پروژه این سری شناخته میشود و قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. شاید بهترین تصمیم این باشد که Resident Evil 6 در همان تاریخچه سری باقی بماند.
source