بازیهای سبک استراتژی همزمان (RTS) از سالهای دور وجود داشتهاند، اما دیو پاتینگر (Dave Pottinger)، توسعهدهنده کهنهکار صنعت بازی که سابقه کار روی بازیهای Age of Empires، Age of Mythology و Halo Wars را در کارنامه خود دارد، میگوید که این ژانر راکد شده است.
آقای پاتینگر در حال حاضر با همکاری استودیوی Last Keep Games روی بازی جدیدی به نام Project Citadel کار میکند. به گفته وی، همه اعضای این استودیو یک بار در هفته با یکدیگر به تجربه یک بازی میپردازند و اخیراً ریمیک Age of Mythology را تجربه کردهاند.
دیو پاتینگر در مصاحبه با وبسایت VideoGamer اظهار داشت:
تجربه بازسازی Age of Mythology مانند یک سفر نوستالژی بزرگ بود. بسیار دلچسب بود که به عقب برگردیم و دوباره آن ماموریتها را تجربه کنیم و ببینیم که گیمپلی سبک استراتژی جهانی و محبوب است. فکر میکنم این تجربه انگیزه ما را برای نوآوری در Project Citadel تقویت کرد.
وی در ادامه افزود:
این ژانر تغییر زیادی نکرده است. بازیکنان هنوز همان بازیهایی را انجام میدهند که ما ۲۰ سال قبل تجربه کردیم. اگر به برخی از بازیهای جدید مانند Stormgate و شبیه آن نگاه کنید، میبینید که همچنان همان فرمول قدیمی را ارائه میدهند. این بازیها در آن زمان خوب بودند و همچنان نیز خوب هستند، اما در عین حال ما میخواهیم کار جدیدی را انجام دهیم.
ما گاهی اوقات در فرنچایز Age باید عقبنشینی کرده و چیزهای بسیار نوآورانهای را از بازی حذف میکردیم. من به ویژه در مورد مبارزات مبتنی بر ساختار در Age of Empires 3 صحبت میکنم. ما آن را در E3 نمایش دادیم و آن را از بازی حذف کردیم زیرا ما میترسیدیم که این موضوع باعث عدم استقبال بسیاری از طرفداران شود.
source