با شکستهای مختلف، باز هم پلی استیشن با انتشار خبری اعلام کرده که همچنان با قدرت به سرمایهگذاریها روی بازیهای لایو سرویس و آنلاین ادامه خواهد داد. این موضوع در حالی منتشر شده که اخیرا بازی Concord از استودیو Firewalk با شکست مالی بزرگی روبرو شده است. به گونهای که توسعهدهندگان قصد خاموشی سرورهای این عنوان را دارند. با این وجود، سونی اعلام کرده که همچنان به کارش در توسعه و ساخت بازیهای سرویسمحور ادامه خواهد داد.
به گفته هرمن هالست، مدیرعامل بخش سرگرمیهای تعاملی سونی، سونی این برنامهریزی و استراتژی را در کنار تمرکز روی بازیهای تک نفره و داستانمحور برای حفظ تعاملی سالم ادامه خواهد داد. همچین هالست در گفتههای خودش اعلام کرده این عناوین سرویس محور بر روی پلتفرمهای متعدد عرضه خواهند شد، در حالی که عناوین تک نفره برای مدتی انحصاری هستند.
سونی و پلی استیشن در طول سالهای زندگی خودش با برد و باختهای زیادی روبرو بودند، اما بازی کنکورد بدون شک یکی از بزرگترین شکستهای این غول بازیسازی محسوب میشود. عرضه این بازی از همان ابتدا شروع فوقالعاده ضعیفی داشت و خیلی زود پلیرهای خودش را از دست داد. همچنین استودیوی سازنده این عنوان نیز قرار است به زودی تعطیل شود. هالست در طی این مصاحبه اعلام کرد که صنعت گیم هر روزه در حال تغییر است و عوامل مختلفی مانند پیشرفتهای فناوری، ژانرهای جدید و شیوههای متنوع باعث این تغییرات شدهاند.
ادامه کار پلی استیشن به توسعه بازیهای لایو سرویس
برخی از طرفداران فکر میکنند که سونی روی ارائه بازیهای سرویسمحور تردید زیادی دارد، در حالی که این شرکت بازیسازی محبوب برنامههای متفاوت و گستردهای در سر خودش دارد. هالست در گفتههای خودش اعلام کرده که سونی قصد دارد بازیهای سرویس محور بیشتری را دنبال کند. این موضوع در کنار توسعه عناوین تک نفره است تا هر دو طرف جامعه بازی را راضی کند. هالست برای ارائه اظهاراتی برای موفقیت بازیهای لایو سرویس، به بازی موفق Helldivers 2 از استودیو Arrowhead Game Studios اشاره کرد.
این عنوان با ارائه محتواهای جدید و مستمر توانسته طرفداران و بازیکنان زیادی را به خودش جذب کند و پتانسیل بالای بازیهای آنلاین را به خوبی نشان داده است. اگرچه که بازیهای سرویسمحور میان بازیکنان از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار نیستند. اما اگر به خوبی از پتانسیل آن استفاده شود، میتوانند موفقیتهای بسیاری را برای استودیوهای سازنده ایجاد کنند. با این تفاسیر باید بگوییم که در آینده باید منتظر رونمایی از عناوین آنلاین و سرویسمحور بیشتری از سوی سونی باشیم. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا فکر میکنید بازیهای سرویس محور سونی به سطح موفقیت عنوان Helldivers 2 خواهند رسید یا مانند کنکورد شکست خواهند خورد؟
منبع: tech4gamers
source