برندن گرین، خالق پابجی گفته است که قصد دارد تا 15 سال آینده یک متاورس یا فراجهان بسازد. آقای گرین علاقه بسیاری به کارهای تجربی دارد که در سال 2025 قرار است دموی بازی جدید او نیز منتشر شود.

یکی از جاه‌طلبانه‌ترین بازیسازهای چند سال اخیر بدون شک برندن گرین است. این شخص با خلق ماد پابجی برای بازی Arma 3 کاری کرد که ژانر بتل رویال تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سبک بازی‌های ده سال اخیر شود. آقای گرین اخیراً مصاحبه‌ای با نشریه IGN انجام داده است که در آن به خلق و ساختن یک متاورس اشاره کرد.

او گفت که پروژه بزرگ بعدی او مربوط به خلق یک فراجهان است. شرکت Meta، صاحب فیسبوک و واتس‌اپ جزو اولین کمپانی‌های بزرگی بود که متاورس را به جهان عموم معرفی کرد و سرمایه هنگفتی را برای خلق و توسعه آن خرج کرد. خالق پابجی می‌داند که ساخت چنین پروژه‌ای آسان نیست و هدف فعلی او، اتمام این پروژه تا سال 2040 است؛ 15 سال بعد.

در ادامه صحبت‌های خود آقای گرین اشاره کرد که این پروژه یک متاورس تمام و کمال نخواهد بود. بیشتر یک IP جدیدی است که اجازه می‌دهد کاربران با یکدیگر صحبت کنند و تعامل داشته باشند. هدف او خلق یک دنیای سه‌بعدی انترنتی است که ارتباط گرفتن هدف اصلی آن است. او اشاره که اسم این پروژه را فعلاً، Artemis گذاشته است.

خالق پابجی متاورس

پروژه بعدی خالق پابجی متاورس خواهد بود

برندن گرین توضیح داد که هر شخص می‌تواند برای خود جهانی خلق کند، مشابه به یک وبسایت که بقیه کاربران به آن سر بزنند. در عوض اینکه کاربر تعامل یک‌طرفه و منفعل داشته باشد، در پروژه آرتیمس آن‌ها می‌توانند با یکدیگر تعامل پویا‌تری داشته و راحت‌تر با یکدیگر ارتباط بگیرند.

یکی از دلایلی که این پروژه برای 15 سال بعد در نظر گرفته شده، پیشرفت کافی فناوری متاورس و همینطور رواج پیدا کردن آن است. این پروژه می‌تواند در مدت کمتری به پایان برسند، اما اگر اکثر کاربران پلتفرم مقصد برای تجربه این فراجهان را نداشته باشند، یک تجربه و سرمایه‌گذاری بیهوده است. مشخص است که آقای گرین مدت‌ها است که به این مسئله فکر کرده و تمامی جوانب آن را از نظر گذرانده است.

در حال حاضر، او به همرای تیمش مشغول ساخت دو بازی جدید هستند که دموی یکی از این عناوین در حال حاضر روی استیم در دسترس است. هر دوی این عناوین بیشتر یک نمایش از قدرت بصری و گرافیکی است تا اینکه یک بازی تعاملی جذاب و هیجان‌انگیز باشد. یکی از نکات جذاب بازی Prologue این است که نقشه‌ بازی با استفاده از داده‌های جغرافیایی ناسا، مداوم در حال آپدیت شدن است و تمامی مناطق آن بر اساس مناطق مختلف روی کره زمین خلق می‌شود. البته که این خلق شدن نیز به‌صورت خودکار است و بازیکن هرچقدر جلوتر برود، با مسیر تازه و مکان متفاوتی مواجه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا تا 15 سال آینده متاورس تبدیل به پلتفرم رایج برای ارتباط گرفتن خواهد شد؟

منبع: Dualshockers

source

توسط funkhabari.ir